Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjell Alseth.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 30 jul 07, 13:41

Alseth legger seg flat etter sin innsats i gårsdagen kamp mellom Stabæk-Vålerenga.

Dette må være en av Norges beste dommere! Han var prikkfri i 1.omgang. Og når han gjør disse tabbene etterpå, går han ut og beklager seg etter å ha sett situasjonene på tv. Sånne dommere har vi ikke for mange av i Norge..

Og uansett, situasjonen hvor det skulle vært straffespark, er vanskelig å se. Knudsen løfter armen, og drar Berre ned. Klart straffespark, men vanskelig for Alseth å se. Situasjonen hvor det ble straffe derimot, er en stor dommerfeil.

En degradering til Adeccoligaen vil være helt feil. Hvis man ser på kampen i sin helhet, er Alseth god. Så vidt jeg kan huske ble ikke Svein Erik Edvartsen degradert etter kampen mot Aalesund eller Strømsgodset? Og dommeren mot Viking(Helgerud?) ble heller ikke degradert etter at Tarik ble tråkket på, og han bare ga gult kort..

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 30 jul 07, 13:47
Endret: 30 jul 07, 13:47
Dommere blir sjeldent eller aldri direkte degradert etter slike hendelser, men er vanlig at de får en serierunde eller to i Adecco-ligaen fremfor Tippeligaen etter grove feil.

Det gjør ikke Alseth til en av Norges beste dommere bare fordi han dømmer én god omgang og legger seg flat for et par hårreisende feil i 2. omgang. At dommere tar selvkritikk etter slike feil bør være en selvfølge. Heldigvis blir det mer og mer vanlig. Før var det en utopi. Nå innrømmer jo selv Roy Helge Olsen feil!

Jeg synes Alseth over tid har vist at han ikke er blant våre beste dommere. Spesielt når det koker litt har han en tendens til å miste kontrollen. Og det var akkurat det som skjedde i 2. omgang i går.

Men for all del; det er menneskelig å gjøre feil. Selv for en fotballdommer...

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 30 jul 07, 13:47
Opprinnelig postet av Lemmy

Og uansett, situasjonen hvor det skulle vært straffespark, er vanskelig å se. Knudsen løfter armen, og drar Berre ned. Klart straffespark, men vanskelig for Alseth å se. Situasjonen hvor det ble straffe derimot, er en stor dommerfeil.

Nåja! Hvis han ikke fikk med seg det med Berre så er det jo han som er feilplassert i situasjonen?

man ser på kampen i sin helhet, er Alseth god.

Dette faller jo på egen urimlighet, hvis han hadde vært god så hadde det ikke vært noe snakk og oppslag i mediene blant annet og når han har snakket med rune pedersen (dommer sjefen) og til og med han går ut å sier at de var blit enige om at det var to grove dommertabber, så kan man ikke si at han gjorde det bra?

Men dog enige i at det finnes svakere dommere enn han, alle kan ha en dårlig dag. Gruer meg bare til det kaoset edvartsen kommer til å lage i denne kampen i dag

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 30 jul 07, 14:17

Jeg syns hvertfall Alseth har vært bedre denne sesongen enn veldig mange andre. Han er konsekvent i 1.omgang og stopper tidlig Wæhler, som bare var interresert i å ta bena på Pall Gunnarson.

Og mediaverden har blitt sånn at gjør man en feil, så er det det som blir husket. Feks. med keepere. Gjør de en tabbe er de verdens dårligste, er de gode får de lite oppmerksomhet. Sånn er det med dommerne også. Ikke i en eneste artikkel har det stått noe om at Alseth hadde meget god kontroll på oppgjøret i 1.omgang.

Ellers er jeg enig i at det er to hårreisende feil, hvor Alseth tar feil. Men jeg vil bare forsvare ham litt, for jeg syns måten han har ordnet det på i etterkant har vært bra. Han så situasjonen på tv før han uttalte seg i media. Og han legger seg helt flat, og beklager feilene..

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 30 jul 07, 23:32

Og mediaverden har blitt sånn at gjør man en feil, så er det det som blir husket. Feks. med keepere. Gjør de en tabbe er de verdens dårligste, er de gode får de lite oppmerksomhet. Sånn er det med dommerne også. Ikke i en eneste artikkel har det stått noe om at Alseth hadde meget god kontroll på oppgjøret i 1.omgang.

Ellers er jeg enig i at det er to hårreisende feil, hvor Alseth tar feil. Men jeg vil bare forsvare ham litt, for jeg syns måten han har ordnet det på i etterkant har vært bra. Han så situasjonen på tv før han uttalte seg i media. Og han legger seg helt flat, og beklager feilene..

Om en dommer gjør feil som har eller kan ha direkte innflytelse på kampresultatet så har han dømt en dårlig kamp selv om han "har full kontroll" i en omgang eller for den sak skyld i 88 minutter... Å "ordne det" i etterkant lar seg ikke gjøre i fotballkamper. Resultatet står....

RednWhite

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914