Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepernes opptreden ved straffespark

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 16 aug 07, 15:08

Var inne på www.fxt.no, og der fant jeg en artikkel om keeperes opptreden ved straffespark. Alle keeperne som var filma, tok et steg ut. Verst var Heinz Muller på straffe til Espen Ruud.

Tippeligadommer Tommy Skjerven sier at det dømmes med skjønn. Det kan ikke dømmes med skjønn i slike situasjoner. Klarer ikke dommerne å være konsekvente, må det lages en ny regel på dette.

Utrolig irriterende å se alle de straffesparkene hvor keepere får lov til å  "stjele" en halv meter, mens Rami Shaaban ikke får gjøre det.

Ellers bør jo linjedommer i Viking-FFK ha ros. Han gjør alt riktig. Etter regelboken er det ikke lov til å ta et skritt ut, og det er bra observert. Men for at det skal bli mulig for keepere å vite hva som er lov eller ikke, må noe gjøres!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914