Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen utvides?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07

Lagt til: 20 aug 07, 14:47

Har hørt at det er snakk om at Tippeligaen skal utvides til 16 lag?! Det hadde vært bra syns jeg. Da er det ikke så kort vei fra middelhavsfarer til nedrykk... Også hadde det sett bedre ut på tabellen hvis Fredrikstad blir liggende i området de er nå eller høyere.

Hadde for så vidt vært greit med 20 lag for min del, sånn som Premier League og Primera Division f.eks men...

To lag til gjør susen!!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til: 20 aug 07, 14:55
Jeg håper det, håper den utvides til 16 eller 18 lag. Da kan vi få litt klasseforskjell, i dag slår jo alle alle..

Gashi!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 aug 07, 14:58
Endret: 20 aug 07, 15:02
Det er snakk om en mulig utvidelse fra 14 til 16 lag fra og med 2009-sesongen. Toppklubbene har signalisert at de ønsker dette. NFF er for øvrig skeptiske.

Svenskene gjør vel for øvrig det samme fra og med neste sesong. Mer enn 16 lag er nok for øvrig ganske urealistisk i omskuelig fremtid. Vi har vel knapt 18 lag i Norge som har tilfredsstillende arena for Tippeliga-spill... Et annet problem er terminlisten. Vi kan verken begynne veldig mye før eller avslutte veldig mye senere enn vi gjør nå med det klimaet vi har i Norge. Og det er kanskje heller ikke ønskelig med altfor mange midtukekamper.

16 lag er derimot perfekt.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 20 aug 07, 15:50

Opprinnelig postet av Costanza
Det er snakk om en mulig utvidelse fra 14 til 16 lag fra og med 2009-sesongen. Toppklubbene har signalisert at de ønsker dette. NFF er for øvrig skeptiske.

NFF skeptiske? Flott at et organ som har «fotballglede, muligheter og utfordringer for alle» som visjon og som nekter å la fler klubber delta i toppdivisjonen. NFF er fotballklubbenes eget organ, så hvis klubbene i TL og Adecco sier ja, så er det bare arroganse som vil forhindre at det blir en realitet. Dessverre er arroganse et eget kapittel i stillingsbetegnelsene i NFF.

Situasjonen i Norge har blitt helt latterlig, da halvparten av lagene har mulighet til å rykke ned før siste serierunde. Disse klubbene tør ikke å satse på lokale talenter og kjøper heller etablerte utenlandske spillere i ren frykt for Adeccospøkelset. Slik tippeligaen er idag tør ingen av klubbene å ta et vokse-år hvor de lar ungutter få mye spilletid eller avventer spillerkjøp til de har fått gjort grundig research.

Hvis det skulle bli 16 lag, forstår jeg ikke helt at det skulle bli så vanskelig å få kjørt 4 runder mer enn det vi har idag. De klarer det jo fint i 1.div. Det blir jo litt problemer i mesterskapspausene annen hvert år, men ikke akkuratt uoverstigelige problemer.

Bjørkøy som Statsminister!

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 20 aug 07, 21:12
Endret: 20 aug 07, 21:15
ja la oss heller få 18 eller 20 klubber .... mye bedre --- åsså varer sesongen lenger hehe

men absolutt ett + at det kanskje blir 16

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 21 aug 07, 13:05
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

NFF skeptiske? Flott at et organ som har «fotballglede, muligheter og utfordringer for alle» som visjon og som nekter å la fler klubber delta i toppdivisjonen. NFF er fotballklubbenes eget organ, så hvis klubbene i TL og Adecco sier ja, så er det bare arroganse som vil forhindre at det blir en realitet. Dessverre er arroganse et eget kapittel i stillingsbetegnelsene i NFF.

Situasjonen i Norge har blitt helt latterlig, da halvparten av lagene har mulighet til å rykke ned før siste serierunde. Disse klubbene tør ikke å satse på lokale talenter og kjøper heller etablerte utenlandske spillere i ren frykt for Adeccospøkelset. Slik tippeligaen er idag tør ingen av klubbene å ta et vokse-år hvor de lar ungutter få mye spilletid eller avventer spillerkjøp til de har fått gjort grundig research.

Hvis det skulle bli 16 lag, forstår jeg ikke helt at det skulle bli så vanskelig å få kjørt 4 runder mer enn det vi har idag. De klarer det jo fint i 1.div. Det blir jo litt problemer i mesterskapspausene annen hvert år, men ikke akkuratt uoverstigelige problemer.

Amen

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 21 aug 07, 13:26

Slik som stadion situasjonen er for de fleste aktuelle TL klubber i dag burde ikke dette være noe problem. Kankje med unntak av Hamkam.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 aug 07, 14:30
Endret: 21 aug 07, 14:30

Jeg tror også det går fint å utvide til 16 lag med visse tilpasninger. Men tenkte bare å påpeke at i 1. divisjon så trenger man ikke ta hensyn til internasjonale datoer. Det vil si at 1. divisjonsfotballen kan rulle selv om det er landskamper. Det kan ikke Tippeligaen. I tillegg blir det lange opphold annenhver sommer på grunn av mesterskap.

Å diskutere noe mer enn en utvidelse til 16 lag er meningsløst.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 22 aug 07, 11:54
Ved å innføre kunstgress som standard på alle tippeliga-arenaer kan man lett utvide sesongen og spille midt-vinters for den saks skyld. (understreker at jeg personlig ikke er tilhenger av kunstgress, - men ser argumentet for dette når det er snakk om sesong-utvidelse.)

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 26 aug 07, 09:46

Opprinnelig postet av T.Olsen
Jeg håper det, håper den utvides til 16 eller 18 lag. Da kan vi få litt klasseforskjell, i dag slår jo alle alle..

Dummeste argumentet jeg har hørt. Det er jo akkurat det som er motargumentet mot flere lag. Uinterresante kamper er vel ikke det Tippeligaen vil ha. Men jeg er enig i at det bør utvides fordi serien har blitt jevnere, opprykkslagene er ikke kasteballer, vinterene kommer senere, våren tidligere og banene har blitt bedre........

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 27 aug 07, 14:08

her treffer du spikern på hodet  TgfkaFFK!er svært enig med deg, dagens ordning rammer først og fremst klubbenes egne talenter. småtragisk ifjor da halve TL kunne rykket ned....presse og co jubler for spenning og underholdning, men samtidig skyter norsk fotball seg selv i foten. 16lag høres svært så interressant ut, problemet er at det vil ta tid før det blir realisert, vi bor tross alt i et byråkratisk samfunn, hvorpå NFF er norgesledende....uansett 16lag, med uforandret nedrykk og kvalikplasser i TL, samt ingen endring i adecco`n. DET kunne gjort norsk fotball godt!

UEFA KØPPEN 2007?!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 07 sep 07, 17:32
Nå har Sondre Kåfjord og NFF også kommet på bedre tanker, så da går det mot utvidelse til 16 lag fra og med 2009-sesongen. Veldig positivt!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914