Tørum ferdig i RBK
Trond Henriksen overtar treneransvaret sammen med Kåre Ingebrigtsen ut sesongen 2007.
Dagbladet har forresten en god kommentar til maktkampen i RBK. Vår gamle venn Knut Torbjørn Eggen levnes liten ære.
---------------------------
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
Trofast kvit og svart te døden tar mæ...
Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............
Opprinnelig postet av svartoghvit
Det er noe de fleste av oss med svarte og hvite tilbøeligheter vet meget godt, en meget bra artikkel av hr. Sæther, som ofte kan skrive mye vås også. Dæven som jeg gleder meg til årsmøtet!
Helt enig. For en gangs skyld er jeg enig med Dagbladets sportskommentator.
-----------
Og der har jeg over tusen innlegg ævv:)
heia heia...
Det er ikke bare i fredrikstad at KTE klarer å gjøre seg særdeles negativt bemerket. Nå er han hjemme hos sine "egne" og jaggu er det ikke full oppstandelse i Kjernen allerede.
Som de sier der oppe: "Han prater og prater og prater, men det kommer liksom ikke noe mening eller sammenheng ut av det". Det er vel sånn vi husker han fra "glansdagene" i FFK også.
Nå skal KTE skaffe ny trener. Tror ikke det noen bråkebøtte for og si det sånn. For der i gården er det nok KTE som skal bestemme heretter, ellers så henter han sikkert pappaen sin :) hehe
La oss håpe at Kjernen tar tak, og får presset klubben til å gjøre drastiske grep. Det er vel på tide at de bytter ut noen i ledelsen snart, dette kan ikke fortsette. Godt de har en uavhengig supporterklubb som vet å sette press!
Det er ikke bare i fredrikstad at KTE klarer å gjøre seg særdeles negativt bemerket. Nå er han hjemme hos sine "egne" og jaggu er det ikke full oppstandelse i Kjernen allerede.
Som de sier der oppe: "Han prater og prater og prater, men det kommer liksom ikke noe mening eller sammenheng ut av det". Det er vel sånn vi husker han fra "glansdagene" i FFK også.
Man husker tydligvis det man vil. Jeg husker Eggen for 2 opprykk, cupfinalen og mange fine stunder på stadion.
Jasså så du er en av dem du eliot, kondolerer...
Jeg har fortsatt tilgode å få forklart hva det var Eggen gjorde så bra mens han var trener i FFK. Eggen profiterte på 2 ting.
1. Han hadde et navn som gjorde at han kunne skaffe gode spillere
2. Han hadde en hel pengebinge som gjorde det mulig.
Som trener og taktiske grep så var han helt gjennomsnittlig. Han er den eneste treneren i tippeligaen som har gitt spillerne fri fra november til 2.januar. Hvilken toppidrettsutøver er det som har fri så lenge da?
Eggen presterte ikke noe som ingen annen trener i Eliteserien og 1.div kunne klart.
Cupgull handler om å vinne enkeltkamper, derfor kan alle klare dette. Det kan overhodet ikke være et målepunkt som beviser at man er en dyktig trener. Du kan jo se hvor ofte det er 2 topplag som møtes i cupfinalen, DET er sjelden det...
Lurer på om Roy skulle invitert noen av kjernens medlemmer til TIFO-verksted. Det tar iallefall ikke lange tiden der oppe for å spikret sammen nye sanger:
Melodi: Tyven, tyven
Svendsen, Svendsen du må stikke
for du sparka Tørum ut.
Liker deg? Det gjør vi ikke.
Ta din hatt og stikk, din stut!!
Ha deg vekk herfra!
Ta din hatt og dra!
Svendsen, ta et hint,
for nå er Kjernen sint!
Må si jeg er skuffet, meget skuffet over klubben, selv om jeg allerede visste dette i går. Men å se hvordan Tørum slet på pressekonferansen, fikk en utagerende supporter til å bli som ett mykt lam. Klumpen i halsen var stor og øynene blanke her i gården. En patetisk styreformann som overhodet ikke tar selvkritikk for ett veikt styre og dimlingen KTE som sitter der selvgod og laller om alt mulig rart uten å komme med noe som helst. Faen, dette skulle vært en knalldag, banke Valencia noe så ettertrykkelig, for så å få servert den skiten her.
Selvinnsikt og egenkritikk er to fremmedord på brakka, satan så sint jeg er.
PS! Vi har flere sanger vi som skal synges på søndag, blir nok tur allikevel nå gitt
Hei hå, hei hå... det er flere som må gå!
Trofast kvit og svart te døden tar mæ...
Problemet ligger jo ikke her, det ligger i systemet rundt treneren.
For når man har en såpass dårlig forsvarsrekke, så ber man om å tape. Det er jo en meget gammel backlinje Rosenborg har spilt med i år, og den har vært meget dårlig. I tillegg har de ikke kjøpt de riktige spillerne.
Konan Ya og Traorè har ikke hatt meget stor effekt. Det kan man si om Fofana og Kouadio i FFK også, men disse er ikke "nøkkelspillere". Er de dårlige, setter vi inn andre spillere. Sånn har det ikke vært i Rosenborg.
Tilbake til forsvarslinja.. Det er noe med innstillinga deres. Jeg har sett en del Rosenborgkamper i det siste, og to gode eksempler på dårlig Rosenborgspill er bortekampene mot FFK og LSK. For når Dorsin serverer lissepasninger til motspillere og Christer Basma opphever offsider blir det vanskelig å spille god fotball.
Et eksempel på det med innstillingen er målet til Simen Brenne. Det er slurv og en liten "småtupp" i forsvaret som gjør at han i det hele tatt får ballen. Når ingen kaster seg i en tackling eller bare kliner den ballen vekk, er det fullt fortjent at motstanderlaget scorer.
Nei, problemet sitter ikke hos treneren. Problemet sitter først og fremst i forsvarsfireren, så i folk i styret, så i media-Norge. Det kjøret Tørum har opplevd, må ha vært helt forferdelig. Jeg prøver å forestille meg hans situasjon, men det er helt umulig.
Stå på, Tørum!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
RBK, med knut thorbjørn eggen i spissen burde skamme seg! Makan til idioti!
Jaggu glad vi er kvitt den fyren! Al ære for det han gjorde her, men når han nå viser sitt virkelige seg så blir jeg bare oppgitt!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
En liten tillegs komentar fra mitt forrige inlegg:
Hvis det skulle noen gang bli slik at Grønhagen forlater FFK (ønsker ikke det, men hvem vet i dagens fotball) så hent gjerne Knut Tørum hit!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article1411081.ece
Tydelig-vis noen som kunne tenke seg å vite hva som har skjedd her...
Mulig det hadde vært lurere, som en supportergruppe, å tatt opp dette på en annen måte.
Har lite sans for å henge ut enkelt-personer offentlig.
Fred, frihet og alt gratis !
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914