Husk meg
Brukernavn
Passord

Morgan Andersen er ute - Stakkars Eva Kristin Andersen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 30 okt 07, 23:31
Beklager, så nettopp TV2-nyhetene, og så F-Bs førsteside den dagen bildet ble publisert. Overskriften kan stride mot Vær Varsomplakatens regler.

Ellers står jeg på mitt.

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 31 okt 07, 09:25
Opprinnelig postet av Lemmy

Helt enig, Rasle. Hadde FFK publisert dette bildet uten noe grunnlag, hadde saken vært helt annerledes.

Men nå har de rådført seg med tre eksperter, hvor alle sier at bildet ikke virker manipulert. I tillegg har de latt Eva Kristin Andersen fått gi sin versjon av saken. Bra journalistikk!

Andersen sitter faktisk i den posisjonen at hun er med på mange av bestemmelsene rundt ca. 70.000 menneskers liv, og hun er da en person offentligheten har litt interresse av. Når det i tillegg dukker opp et slikt bilde, er det riktig av Fredrikstad Blad å la Fredrikstads beboere få litt informasjon.

Det kan jo være sånn at dette er et bilde tatt fra en fest eller lignende for en stund siden, det trenger selvsagt ikke være noe verre. Det viktigste blir bare å få klarhet i saken.

 

De 3 "ekspertene" de har benyttet seg av i saken sin, er nå forbannet på f-b. Se her.   og her.    Og jaggu meg her også.

Må si at det stinker noe voldsomt av denne saken nå. Her har f-b tydeligvis bestemt seg for hvordan de vil vinkle saken, og kjørt på etter den linjen. Skjønner godt at "ekspertene" blir forbannet.

 

Håper noen tar opp dette og kjører Omvik littegrann, dette holder ikke! Meget slett journalistikk spør du meg, men så er jeg heller ingen journalist.


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 31 okt 07, 10:55

Håper ikke f-b har feika bildene av oss på stadion...for jeg mener bestemt at jeg har vært der...hmm

Med Adobe proff pakka på PC`n er ikke bilde"bevis" noe problem mer....noen i f-b som betaler lisens`n?

Lurer på om jeg skal ringe til de som solgte oss pakka....

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 nov 07, 10:40
Hahaha, ja så var det visst ekte allikevel.

www.f-b.no/article/20071101/NYHET/711010018/1002/AKTUELT

Jeg gjentar min lille ytring om at jeg aldri blir forundret over hvilke blemmer en FRP-politiker kan stelle i stand, som muligens ble sensurert, eller så glemte jeg å poste den.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 01 nov 07, 10:53
Opprinnelig postet av Ordførern
– Jeg kjenner ikke igjen omgivelsene i bildet og har heller aldri hatt på meg denne genseren.


Jeg pleier heller ikke å kjenne igjen så mye etter fylla..

---------------------------

You just have to accept that some days you`re the pigeon, and some days you`re the statue.
David Brent


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 01 nov 07, 10:57

Opprinnelig postet av Snæbbis
Hahaha, ja så var det visst ekte allikevel.

www.f-b.no/article/20071101/NYHET/711010018/1002/AKTUELT

Jeg gjentar min lille ytring om at jeg aldri blir forundret over hvilke blemmer en FRP-politiker kan stelle i stand, som muligens ble sensurert, eller så glemte jeg å poste den.

Enig i at det er mye som tyder på at bildet etterhvert er ekte, selv om det ikke foreligger noen KLARE bevis for det. Nå må man huske at f-b virkelig har blitt trengt opp i et hjørne i den saken her, og å komme med anonyme vitner er for tynt.

anonyme utsagn skal pressen kun bruke i svært spesielle saker, nettopp fordi det ikke lar seg gjøre å etterprøve dem. En kjent problemstilling er at journalister kan bruke anonyme "vitner" for å bygge innunder egne artikler. Det er derfor ingenting nytt i denne saken slik jeg ser det.

 

F-b har vært så presset i denne saken nå at anonyme vitner trenger slett ikke være reelle spør du meg.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 nov 07, 11:29
Opprinnelig postet av jambo

Opprinnelig postet av Snæbbis
Hahaha, ja så var det visst ekte allikevel.

www.f-b.no/article/20071101/NYHET/711010018/1002/AKTUELT

Jeg gjentar min lille ytring om at jeg aldri blir forundret over hvilke blemmer en FRP-politiker kan stelle i stand, som muligens ble sensurert, eller så glemte jeg å poste den.

Enig i at det er mye som tyder på at bildet etterhvert er ekte, selv om det ikke foreligger noen KLARE bevis for det. Nå må man huske at f-b virkelig har blitt trengt opp i et hjørne i den saken her, og å komme med anonyme vitner er for tynt.

anonyme utsagn skal pressen kun bruke i svært spesielle saker, nettopp fordi det ikke lar seg gjøre å etterprøve dem. En kjent problemstilling er at journalister kan bruke anonyme "vitner" for å bygge innunder egne artikler. Det er derfor ingenting nytt i denne saken slik jeg ser det.

 

F-b har vært så presset i denne saken nå at anonyme vitner trenger slett ikke være reelle spør du meg.



pressen har jo plikt til å beskytte vitnet hvis det er omstendigheter som tilsier det, det er ikke noe mer snusk enn det. At f-b muligens vinkler vitnesaken en smule i sin rettning kan jeg være med på. At vitnet skulle være konstruert er ganske utenkelig, det ville i så fall være skandaløs journalistik av f-b, og at de er så uproffesjonelle nekter jeg å tro.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 nov 07, 13:11

Opprinnelig postet av Per Egil
Eva Kristin skulle bare på kamp og tok på seg feil genser. Slik så hun ut etter at hun hadde skiftet.

 

Hehe, ja så enkelt er det altså...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 nov 07, 15:29
Hm... Hva sier f-b nå da tro ?

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 nov 07, 16:03
Hmmmmm, nå har det sannelig blitt mye såpeopera ut av dette. Er virkelig F-B så lemfeldige med kildene sine snakker man jo PFUsak her.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 01 nov 07, 16:21
FB driter seg ut som vanlig...  Skulle ikke være lov å holde på som de gjør..   Veldig troverdig kilde de brukte må jeg si

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 nov 07, 16:23

Det mest overraskende i dette er ikke at F-B kjører opp denne saken.

Hva annet kan en vente av ei "lokalblekke" som krampaktig forsøke å komme i "riksmedia".

Det overraskende er faktisk hvor klønete EKA har taklet denne saken. Hadde hun til F-B med engang sagtf.eks " Dette er et privatbilde hvor jeg dessverre i et "uomtenksomt/dumt/idiotisk/tankeløst "øyeblikk tok på meg denne genser uten å tenke over det. Selfølgelig angrer jeg på dette, og jeg forstår jo hvor dumt det var. Hadde EKA gjort noe slikt hadde hun punktert hele saken i fødselen.  Dessverre uttaler hun heller i flg. F-B noe ala" Er det dette bildet, jeg trodde det var noe annet som det også går rykter om" Snakk om å helle bensin på bålet!!.

Dette betyr ikke at jeg forsvarer F-B i sine forsøk på å være "miniVG" eller en lokal utgave av "Se og Hør",  dette er noe vi hele tiden har levd med, og de fleste akseptert. Forskjellen er bare at det tidligere hovedsaklig har gått ut over kommunalt annsatte eller kommunale virksomheter samt enkelt personer.

PS. At F-B også her som i mange andre saker snakker om sine kilder uten å oppgi de, er ikke noe nytt fra den kanten. Spesielt når det gjelder i sin higen etter "publisitet" eller å som de kaller det "belyse saker" (i mange tilfelle mer ensidig enn i denne saken).

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 01 nov 07, 16:52

Nå er det jo slik da at etter siste opplysninger i saken, så er bildet falskt. Da kan ho jo ikke beklage og si at ho hadde på seg genseren i et uomtenksomt øyeblikk. Det skjønner vel du også?

 

Hadde du f.eks innrømmet å sympatisere med Hitler dersom det ikke stemte?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 01 nov 07, 16:56
Nå skal vi ikke konkludere med at bildet er falskt riktig enda, det kan fort lukte politisk brannslukking lang vei her.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos PHstyret?

"Corripe Cervisiam" !

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 01 nov 07, 17:16
Opprinnelig postet av dracula
Det overraskende er faktisk hvor klønete EKA har taklet denne saken. Hadde hun til F-B med engang sagtf.eks " Dette er et privatbilde hvor jeg dessverre i et "uomtenksomt/dumt/idiotisk/tankeløst "øyeblikk tok på meg denne genser uten å tenke over det. Selfølgelig angrer jeg på dette, og jeg forstår jo hvor dumt det var. Hadde EKA gjort noe slikt hadde hun punktert hele saken i fødselen.

Hvorfor skulle hun uttale noe slikt dersom hun - slik hun hevder - ikke har blitt avfotografert slik det påstås, og dermed mener at bildet må være manipulert? Ville du tilstått for noe du ikke har gjort?

Husk at alle de "tre ekspertene" som f-b brukte for å slå fast at bildet var "ekte" har i ettertid gått ut og sagt at de er feilsitert av f-b, samt at de ikke ønsket å bli fremstilt som eksperter. Deretter brukte f-b en kilde som viser navnet til Nordberg (, mannen som ble arrestert for "besittelse av dop"), som avsender av mms`en, og som tidligere har vært kjæreste med frk. Andersen. I tillegg er han nettopp blitt kastet ut av formannskapet i Fredrikstad FrP fordi han har solgt dopingmidler...

Dagens oppslag tyder jo på at bildet kan være manipulert, og jeg synes det er merkelig at f-b velger å kjøre på i samme spor som tidligere ved å henvise til en anonym kilde.

Det blir spennende å se om dette blir klaget inn for PFU, og hva utfallet av en eventuell klage vil bli.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 01 nov 07, 18:21
Nå har jo Kokkvold også uttalt seg. Og han skryter vel ikke direkte av f-b og journalistene der nede...

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1419800.ece

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 01 nov 07, 20:35
Opprinnelig postet av dracula

 

  Hadde hun til F-B med engang sagtf.eks " Dette er et privatbilde hvor jeg dessverre i et "uomtenksomt/dumt/idiotisk/tankeløst "øyeblikk tok på meg denne genser uten å tenke over det. Selfølgelig angrer jeg på dette, og jeg forstår jo hvor dumt det var.   

 

Synes du at hun skal si dette Dracul, HVIS hun IKKE har hatt på seg genseren ?

 

Willy

 

---------------------------

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 nov 07, 21:01
Dette er stort, en kriminell ex-kjæreste og partikollega som skal i fengsel har innrømmet å fake ett bilde av ordføreren i Bandidos-genser.



Bare i FRP sånt er mulig.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 nov 07, 21:19

Kokkvold snakker som om dette (bildemanipulasjon) er en verdensnyhet...

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3286966,00.html

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/09/28/npurnell128.xml

http://www.zombietime.com/reuters_photo_fraud/ (Denne bør leses!)

http://nationaljournal.com/about/njweekly/stories/2006/0410nj1.htm

"In April of 2003, the Los Angeles Times ran a dramatic image of a British soldier urging Iraqi civilians to safety. The credited photographer, Brian Walski, was later fired for combining separate photos to create the image. It was a compelling shot, but it was also a lie. "

http://www.news.com/A-picture-worth-a-thousand-lies/2008-1046_3-6199869.html

osv, osv.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05
Innlegg: 338

Lagt til: 02 nov 07, 02:21

Opprinnelig postet av bjorn
Dette er stort, en kriminell ex-kjæreste og partikollega som skal i fengsel har innrømmet å fake ett bilde av ordføreren i Bandidos-genser.



Bare i FRP sånt er mulig.

Så det er bare mulig i FRP? Ikke mulig i f.eks SV, AP eller SP?

(Og for orden skyld, så stemmer jeg RV, om noen skulle undre seg på hvor jeg står.)

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340