Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2008: et trist år

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 01 nov 07, 11:20
Etter mange år i skyggenes dal, opplevde vi rødhvite patrioter høsten 2003 et sårt etterlengtet opprykk til landets øverste fotballdivisjon. Vi opplevde glede, entusiasme og patriotisme som veltet seg over oss. Tro og håp, var nå blit til virkelighet. Vi var vitne til god angrepsfotball, mang en gang på Holmen. Fotballbyen Fredrikstad opplevde på ny hvordan det var å stå samlet rundt det laget som vi alle elsker. Vi møtte motstand fra andre lag også dette året, men vi fokuserte på oss selv. Det var noe ved fotballen i 1. divisjon dette året som virket provoserende på oss fotballelskende østfoldinger, men vi valgte å blåse i det. Vi skulle til Tippeligaen!

2004: et år hvor FFK ble ønsket velkommen tilbake i det gode selskap. Vi tok godt imot invitasjonen, men tok ikke godt nok vare på muligheten til å være med på dansen før på høsten. Men det skal sies at det da var litt av en dans vi da vartet opp med. Selv med fokus på oss selv, og en heroisk innspurt på slutten av sesongen, var det som murret i bakgrunnen. Det var noe ved Tippeligafotballen også, som vi hadde opplevd i 1. divisjon. Et ikke helt ubetydelig ubehag.

2005, og et nytt år med deilig eliteseriefotball på Holmen. Drillo kom, og det så faktisk ikke så verst ut en stund. Men det gikk som året før: guttane måtte kjempe med kniven på strupen, helt til siste slutt. Eggen kom tilbake for fullt, Dagfinn ble utsatt for en umenneskelig ulykke, og Drillo måtte gå. Vi berget kontrakten, men Dagfinns ulykke satt liksom gleden ved det i skyggen. En hel by, og nesten et helt land følte med Dagfinn. Hilsninger fra blant entusiastiske Ålesundere som hadde rykket ned for andre gang fra Tippeligaen, på like mange forsøk, var liksom et symbol på at fotballen ikke betydde så mye, nå som dette hadde skjedd. I tillegg til det ulykksalige som hendte Dagfinn, var det fortsatt noe som ikke stemte i Tippeligaen. Ubehaget var nå egentlig ganske stort, og flere blant supporterne i både Fredrikstad, og andre steder i Norge begynte å sette ord på hva det var.

2006: et lykkens år for FFK. Vi erfarte å ha kniven på strupen nok en gang, men klarte å avgjøre det til vår egen fordel før siste serierunde. I tillegg kom klubbens første tittel hjem på 22 år. FFK var norgesmestere i fotball! Da sesongen var over, kjente vi at ubehaget vi hadde følt så lenge, endelig var borte. En lettelse! I tillegg kunne vi feire den beste FFK-sesongen på mangfoldige år.

2007: ny trener, nytt stadion, nye spiller og nye muligheter. Cupen ble hva regjerende cupmestere hadde håpet på, men i serien viste FFK seg fra en ukjent side. Vi lå aldri faretruende til på tabellen. Grönis utviste ro, og godt trenersinn på mange måter. Det var et deilig avbrekk å slippe bite negler ved hver serierunde. En absolutt godkjent sesong for vår nye trener på vårt nye stadion, ligger snart bak oss. Men så har sesongen, snart kommet til en ende, og det ubehaget vi ikke har kjent på en stund, begynner å gjøre seg gjeldende igjen.

2008: en ny sesong med ubehag. Hva sesongen 2008 vil bringe er uvisst. Hvem som vinner cup og serie, og hvem som rykker ned er altfor tidlig å tenke på. Det er dog ikke for tidlig å håpe på at Ham-Kam, det store ubehaget, bare skal få en gjesteopptreden i Tippeligaen. Det er de som er ubehagelige, med sin råe stil og elendige langpasningsfotball. I sitt lille usjarmerende Briskeby-høl påstår de at de har sin fulle rett til å spille eliteseriefotball. Ut fra kriteriene om poeng og plassering i Adeccoligaen, har de det, men moralsk har de ikke det. De er uønsket av meg, og mange med meg i vår øverste divisjon. Stabæk gjorde fotballNorge en stor tjeneste da de sendte Ham-Kam ned vikarligaen med bravur for ett år siden. La oss håpe at bøndene med Kiwi-shortser forsvinner, like fort som de kommer.

Takk for meg.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 01 nov 07, 11:27

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 01 nov 07, 11:42
PGA utvidelse til 16 lag i TL i 2009, vil antakeligvis INGEN lag rykke ned neste år. Det laget som kommer sist, havner på kvalik.. Vi får håpe det blir Hamkam, selv om jeg heller trur Strømsgodset tar den plassen..

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til: 01 nov 07, 12:13

Synes nå at Briskeby var mye triveligere enn den gamle ruinen dere spilte på før denne sesongen. Og nå bygger de et moderne stadion der oppe.

Litt beroligende det kanskje?

MFK - Østfolds stolthet!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 nov 07, 12:21
Opprinnelig postet av Husgutt
PGA utvidelse til 16 lag i TL i 2009, vil antakeligvis INGEN lag rykke ned neste år. Det laget som kommer sist, havner på kvalik.. Vi får håpe det blir Hamkam, selv om jeg heller trur Strømsgodset tar den plassen..

Tipper de gjøre som svenskene og lar sisteplassen rykke rett ned og de tre beste i 1. divisjon rykker rett opp.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 01 nov 07, 12:32
Opprinnelig postet av Bjørnen

Synes nå at Briskeby var mye triveligere enn den gamle ruinen dere spilte på før denne sesongen. 

Hvis du virkelig mener at hølet briskeby er trivligere enn vår gamle sjarmerende stadion, kan du ikke være vel bevart.

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 01 nov 07, 13:36

Er ikke FFK-patriot serru.

Pblikumsfasilitetene på ruinen var jo under enhver kritikk. Der er tross alt Briskeby bedre. Jeg sier ikke at Briskeby akkurat var noe "drømmenes teater", men du følte ikke at du trengte en dusj etter å ha vært der i alle fall.

MFK - Østfolds stolthet!

Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 01 nov 07, 14:08
Ruinen? Du mener Melløs. Der trenger man både dusj og vask av klær etter å ha gått på trynet i svingene. 

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 01 nov 07, 14:17

Hehe!

Det er vel ikke stadion sin feil hvis du ikke klarer å holde deg på beina.

Nytt stadion er klart i i 2009 men det spørs om det blir lettere å holde balansen for deg av den grunn :-)

MFK - Østfolds stolthet!

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 01 nov 07, 17:44
Et bra innlegg og så bare kødd igjen!!! Hold fingrene fra tastaturet hvis dere ikke klarer å forsette en god tråd.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 02 nov 07, 02:41

Er ikke FFK-patriot serru.

Pblikumsfasilitetene på ruinen var jo under enhver kritikk. Der er tross alt Briskeby bedre. Jeg sier ikke at Briskeby akkurat var noe "drømmenes teater", men du følte ikke at du trengte en dusj etter å ha vært der i alle fall.

Briskeby bedre ? Glem det. Vi hadde hverfall varme pølser i kiosken....

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 02 nov 07, 02:42

Opprinnelig postet av 1947modell
Et bra innlegg og så bare kødd igjen!!! Hold fingrene fra tastaturet hvis dere ikke klarer å forsette en god tråd.

Blir bare kødd når måssesupporerene kommer sjø...

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 02 nov 07, 09:46
Opprinnelig postet av Bob Page

Høh! Jeg svarte nå saklig på startinnlegget jeg da. Men dere er jo en gjeng med hårsåre selvdiggere og henger dere opp i ubetydelige detaljer. Gamle stadion i Fredrikstad var ærlig talt klar for dynga. Er det så vanskelig å innrømme det da?

MFK - Østfolds stolthet!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 16 jan 08, 10:38

Høh! Jeg svarte nå saklig på startinnlegget jeg da. Men dere er jo en gjeng med hårsåre selvdiggere og henger dere opp i ubetydelige detaljer. Gamle stadion i Fredrikstad var ærlig talt klar for dynga. Er det så vanskelig å innrømme det da?

Ja. Og særlig når det kommer fra en maassing!

Har man sagt a,
har man sagt a.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 16 jan 08, 10:44

Opprinnelig postet av Scout
2008: en ny sesong med ubehag. Hva sesongen 2008 vil bringe er uvisst.

Støtter del to her. Er redd det kan være noe i del en også, men er langt fra sikker. Etter noen måneder med vinterdvale kjenner jeg at den gode gamle optimismen er i ferd med å sakte men sikkert våkne til liv igjen. Eller i alle fall grynte litt morgengrettent.

Mangler bare å få dirrer`n tilbake i gjenge nå så skinner sola igjen.

Har man sagt a,
har man sagt a.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 16 jan 08, 14:47
Opprinnelig postet av Bob Page

vi har opplevd mye med gamle stadion, og det var på tide å forlate den, den var ikke god nok lenger.. men jg er enig med bjørnen her.. vi må IKKE ha alvor i alle innlegga vel??

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914