Husk meg
Brukernavn
Passord

16 lag i TL fra 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 09 nov 07, 08:31
fotball.aftenposten.no/eliteserien/article94243.ece
Endelig vedtak fattes av Forbundstinget på Hamar i mars 2008, men regner med at dette går gjennom.
Det betyr:

Ingen lag rykker direkte ned fra eliteserien

* Nr. 13 i eliteserien spiller kvalifiseringskamp mot nr. 4 i 1. divisjon

* Nr. 14 i eliteserien spiller kvalifiseringskamp mot nr. 3 i 1. divisjon

* Nr. 1 og 2 i 1. divisjon rykker opp i eliteserien

Forbundsstyret innstiller på følgende modell for opprykk og nedrykk fra 2009:

* Nr. 15 og 16 i eliteserien rykker direkte ned i 1. divisjon

* Nr. 1 og 2 i 1. divisjon rykker direkte opp i eliteserien

* Nr. 14 i eliteserien spiller kvalifiseringskamp på hjemmebane mot nr. 5 i 1. divisjon. Vinneren er kvalifisert til videre kvalifiseringsspill

* Nr. 3 i 1. divisjon spiller kvalifiseringskamp på hjemmebane mot nr. 4 i 1. divisjon. Vinneren er kvalifisert til videre kvalifiseringsspill

De to vinnerne spiller spiller kvalifiseringskamper om retten til å spille i eliteserien

Hørtes spennende ut dette.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 09 nov 07, 09:17

Altså, det er en ganske så nobel tanke, men jeg frykter at vi vil få større forskjell på topp og bunn. Teoretisk sett skal det være stor forskjell på de beste i TL og de nest beste, om ikke de beste, i Adeccoligaen. Når vi allerede i dag ser hvor stor rolle et godt økonomisk fundament spiller i dag, ja så kan må jo lure på hvordan det vil bli i årene som kommer.

Uansett så tenker jeg som så at vi vil få se at 4-6 lag kommer til å gjøre opp seg i mellom om de gjeveste medaljene i årene som kommer, deretter vil vi ha et kobbel på ca 6 lag som utgjør middelhavsfarerne. I bunn vil det nok vært år være de samme som ligger, bortsett fra at to lag kan komme til å oppleve en heistilværelse mellom divisjonene... Tror heller ikke det kommer til å gjøre saken noe bedre i Adeccoligaen, all den tid de lagene som rykker opp og ned annen hvert år vil ha en litt bedre økonomi enn de resterende...

Jeg vet ikke, men er litt usikker på hvordan dette kommer til å slå ut...

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 09 nov 07, 09:36

Vi ser jo at et lag som Molde er godt nok for tippeligaen, forsterket vil det også bli. Videre må vi vel si lag som Bodø Glimt og Ham Kam er gode nok med de forsterkningene de kommer til å få.  Med andre ord vil flere lag få bedre økonomi og sannsynligheten for at gode lag rykker ned reduseres.

Dette vil også bety flere kamper noe som forbedrer klubbenes økonomi og gir oss mer underholdning.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 09 nov 07, 14:44
Veldig positivt dette. Bra for Norsk Fotball.
Glede med tildig sesongstart neste år og

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914