Norge - Tyrkia
Opprinnelig postet av Martin
Nei dette er for dårlig.....
Kan man trygt si. Dårlig innsats over hele fjøla.
Hvorfor skal Hareide vente så lenge før han tar grep?? Og når han først gjør et bytte,så tar han ikke ut Tettey??? Jaja...
Men men.. Igjen så ble vi felt av keepertabbe da.. Skal nok ha en del flaks om vi skal klare EM nå.. Synd,hadde faktisk et håp!
---------------------------
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Helt fortjent at Norge ikke vinner i dag.
Syns desverre ikke Tettey gjorde en bra nok kamp i dag. Jeg skjønner det godt, for han var sikkert veldig nervøs. Han har sagt at han skulle spille som vanlig, det prøvde han nok, men jeg tror han underbevisst var pissnervøs. Hadde litt for mange balltap, og involverte seg litt for lite offensivt i forhold til hva jeg hadde håpet på. Jeg sa før kampen at jeg hadde håpet på Riseth, og det tror jeg fortsatt kunne vært lurt. En litt mer avslappet spiller, som har roen til å slå de elegante pasningene, og dra med seg resten av laget.
Bjørn Helge Riise spilte dårlig i dag, unntatt ved et par anledninger. Burde vært byttet ut tidligere. Riise var totalt feilplassert defensivt, og han virket umotivert. Syns han spiller litt rotete.
Men skal jeg være ærlig, så tror jeg vi taper på det offensive spillet i dag. Carew eller Iversen burde vært byttet ut, og jeg tror vi kunne spilt bedre om vi la om til 4-4-2 og satt innpå Thorstein Helstad. Carew og Iversen var altfor stillestående i dag, og tar ikke nok ansvar. De har tross alt vært med i gamet lenge nok til at man kan forvente litt mer ansvar av dem på en dag som dette.
Pluss til Hagen og Hangeland som spiller en fantastisk kamp, begge to. Og scoringa til Hagen var det klasse over!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Etter kamp: Vi tapte 1-2.
Konklusjon: Synd jeg ikke satt en tusing på oddsen...
Desverre en kamp akkurat som jeg forventet. Vi var sjanseløse fra start til mål og var ikke i stand til å trykke mot et Tyrkia som bestod av unggutter som hadde alt å vinne - og et Norge som hadde alt å tape.
Dagens positive overraskelse: Midstopper-paret vårt og Hagens supermål.
Dagens negative overraskelse: Hareides fravær på benken og Tettey som ikke fungerte i det hele tatt. Rush kom inn med 1 1/2 minutt igjen? Hallo!? Det er et "gullklokke-bytte". Tettey og Storbæk burde blitt byttet ut etter 65 minutter og erstattet med Helstad og Rush. Da hadde vi hatt Ivers/Carew med hodestyrke, Helstad som rask bakromsspiller og Rush som en "spiss med høyt hoftefeste og som er på rett plass".
Dagens bonusfrustrasjonsutsagn fra sofaen min: Jeg kan f__n ikke fatte at jeg gidder å lide meg igjennom kamp etter kamp med det norske landslaget. Makan til pissegjeng...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Opprinnelig postet av GurrBass
Hvorfor skal Hareide vente så lenge før han tar grep?? Og når han først gjør et bytte,så tar han ikke ut Tettey??? Jaja...
Men men.. Igjen så ble vi felt av keepertabbe da.. Skal nok ha en del flaks om vi skal klare EM nå.. Synd,hadde faktisk et håp!
Litt vel enkelt å legge skylda ene og alene på Håkon der syns jeg! Det skuddet skulle jo aldri ha kommet, og når det først kom, så kom det med en liten dupp av noe slag, langt ifra en tabbe!
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Om det er en keeper tabbe skal jeg ikke si så mye om, kan si det sånn at jeg syns nok at mediene gir håkon oppdahl litt for mye skyld der, ballen får en lei skru og en sprett i gresset......
Og når da i tillegg, spillerne har en mentalitet som går på å trille ball, bak midtstreken i stede for å komme fremover i banen, etter at tyrkia har tatt ledelsen.
Og når grepet til vår ekstremt taktisk lure (ironi) landslagssjef bytter spiss mot spiss når det gjenstår 10 minutter, for så å bytte en back mot en spiss først i det 85 minutt... da vil han vel strengt tatt ikke vinne selv??
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Opprinnelig postet av endre
Litt vel enkelt å legge skylda ene og alene på Håkon der syns jeg! Det skuddet skulle jo aldri ha kommet, og når det først kom, så kom det med en liten dupp av noe slag, langt ifra en tabbe!
Det jeg mente med "igjen ble vi felt av ny keepertabbe" var ikke å legge skylda på Opdahl,men pga det som skjedde i Frankfurt sist gang lagene møttes.. Da ble også kampen "avgjort" pga keepertabbe...
Og hendelsen idag med skuddet til Emre vil jeg putte i kategorien keepertabbe.. Men alt i alt,så er det ikke Opdahl sin skyld at vi taper i dag,det er hele laget!!
The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..
Opprinnelig postet av JipJap
vil påstå hareide gjorde de største tabbene i denne kampen.
Enig.
Har ellers bare to andre ting å føye til:
Opdals tabbe på det første målet er stor, men slike ting skjer og det er ikke noe man kan gardere seg mot. Det andre målet er tilnærmet umulig å ta; en lynrask vending som hamres i det lengste hjørnet. Faktisk en meget god prestasjon.
Deretter har vi Tettey som var en katastrofe på midtbanen. En klar 2`er til ham.
Til slutt må vi bare innse at vi tapte mot et langt bedre fotballag. Tyrkia var bedre på absolutt alle områder i denne kampen og vant fullt fortjent.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av keiko99
vi spilte alt for mange lange baller. Norge må få den ballen ned på bakken og spille hurtig med ballsikkerhet slik tyrkia klarte.
Da må Norge først skaffe spillere som faktisk HAR disse egenskapene! Per i dag har vel ikke Norge spillere som har teknikk nok.
Kampen igår viste oss hvor stor forskjell det er på et lag som har tekniske, raske og ballsikre spillere og et lag som satser på "kollektivet". Spesielt når det kollektive svikter...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av keiko99
vi spilte alt for mange lange baller. Norge må få den ballen ned på bakken og spille hurtig med ballsikkerhet slik tyrkia klarte.
Har vi spillere som kan spille ballsikkert keiko99 ?? Vi er da ikke Brasil for h.....e.
Hagen og Hangeland er de eneste jeg vil gi skryt.
Alle våre antatt beste og mest rutinerte spillere sviktet totalt utenom stopperne.
Carew var dårlig i går, han som liksom skulle løfte oss frem, fy faen så dårlig han var når jeg tenker meg om ;) , det samme var Riise, Gamst og Ivers. Fikk ikke til noenting.
Midtbanen ble utspilt av teknisk gode spillere, det gjorde vondt å se hvordan Emre gled forbi og vendte bort våre spillere, så enkelt så enkelt.
I går så vi hva Norge har å by på mot brukbar motstand, langpasninger og innkast.
Alt i alt så var dette dårlig som dritt av Norge men vi må nok gi mye av æren til Tyrkerne som ga oss en liten leksjon i hvordan det skal gjøres.
I tillegg har de spillere som kan gjøre noe på egenhånd mens Norge er mer tilfeldighetenes lag.
Et under og et under... Norge ligger bare 1 poeng bak Tyrkia nå! Og jeg vil påstå å si at det har skjedd større ting i fotballverden enn at Bosnia skal slå/ta poeng fra Tyrkia! Håpet er der fortsatt!
Men spørsmålet er jo da egentlig om Norge har fortjent en plass i EM?? Det virker som om vi alltid skal være avhengig av andre lag..
jeg vet det du sier der og ja du har rett, men nei vi bør ikke komme oss til EM så lenge vi ikke klarer ting selvEt under og et under... Norge ligger bare 1 poeng bak Tyrkia nå! Og jeg vil påstå å si at det har skjedd større ting i fotballverden enn at Bosnia skal slå/ta poeng fra Tyrkia! Håpet er der fortsatt!
Men spørsmålet er jo da egentlig om Norge har fortjent en plass i EM?? Det virker som om vi alltid skal være avhengig av andre lag..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914