Dette mener Kanari-Fansen om beskyldningene om hærverk
De skylder jo ikke på det, de bare nevner at det er lenge siden de har vunnet noe. Noe FFK også har gjort mange ganger.
Men, uansett, Kanarifansen må selvsagt stå til ansvar for det, som sagt, men jeg tviler sterkt på at dette var noe annet enn et uhell i lykkerus. Så selv om ingenting ble ødelagt i fjorårets cupfinale, så betyr jo ikke det at man ikke kan være uheldig i år. Sikkert ikke første gangen noe sånt har skjedd heller, uten at det har skapt noe særlig store overskrifter.
---------------------------
100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)
Og, forresten...Særp er et forbanna høl!
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
hehe, det var du som dro igang med hva jeg mente etc....
Men, nok om det... Jeg syns kanarifansen bør revurdere den pressemeldinga der. For det første er det jo bare tullball, at det ikke går an å være engasjert uten å (ikke med vilje) ødelegge stoler. Det klarer de fleste rundt omkring. Var ganske ville tilstander på ullevål i fjor høst også da vi vant cupfinalen, men stolene sto like godt fordet.
For det andre er det jo bare sinnsykt å skylde på at de ikke har vunnet på 18 år, brann hadde ikke tatt gull på aldri så lenge , men brann stadion står enda....
Kanarifansen er helt andre supportere, brann står bare og synger, kanarifansen står for en mere sydeuropeisk med hopping osv!
Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG
Opprinnelig postet av Liraren
Kanarifansen er helt andre supportere, brann står bare og synger, kanarifansen står for en mere sydeuropeisk med hopping osv!
Det betyr fortsatt ikke at de bør slippe å stå til ansvar for sine handlinger. Tenkt eksempel: Hvis du kjører bil, er litt uoppmerksom i det du bytter cd f.eks, og får med deg litt for sent at du må bremse fordi bilen foran deg står helt stille, og ender med å bulke bilen foran deg. Da er dette et uhell, men du fortsatt stå til ansvar for det du har gjort, selv om det ikke var med overlegg.
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Ifølge Haflsundansvarlig på Ullevåll så ble det også ødelagt stoler under cupfinalen "vår". Riktignok ikke i slik skala, men så vet vi da også at Kanarifansen har en helt annen lidenskap til dette enn det 70 % av PH har. Så da er det kanskje ikke så rart at slikt skjer. Husk også hvilken lettelse det var for LSK å vinne cupen, etter en nedtur i serien. Det fører nok til at lettelsen og jubelen blir desto kraftigere.
Hvorfor i alle dager skal det vinnende laget utføre hærverk? Herværk komme ofte som følge av en skuffelse eller provokasjon. Ingen av delene var gjeldende for LSK denne ettermiddagen.
Opprinnelig postet av jambo
Ifølge Haflsundansvarlig på Ullevåll så ble det også ødelagt stoler under cupfinalen "vår". Riktignok ikke i slik skala, men så vet vi da også at Kanarifansen har en helt annen lidenskap til dette enn det 70 % av PH har. Så da er det kanskje ikke så rart at slikt skjer. Husk også hvilken lettelse det var for LSK å vinne cupen, etter en nedtur i serien. Det fører nok til at lettelsen og jubelen blir desto kraftigere.
Hvorfor i alle dager skal det vinnende laget utføre hærverk? Herværk komme ofte som følge av en skuffelse eller provokasjon. Ingen av delene var gjeldende for LSK denne ettermiddagen.
Jeg nevnte ikke ett ord om hærverk. Jeg skrev at de uansett bør stå til ansvar for sine handlinger. Om de så er aldri så engasjerte, så bør slik bekostes av de som har gjort det enten det er gjort med vilje eller ikke. Dersom det ble gjort skader på stolene under cupfinalen i fjor, mener jeg ikke at PH burde slippe unna. Vi burde også betalt for oss, dersom det du nevner stemmer. Det skulle bare mangle.
Opprinnelig postet av Markus
jeg mener det er pisspreik å si at engasjement er en unnskyldning for hærverk/ødeleggelser....
Det er vel snarere snakk om en forklaring på hva som skjedde enn en unnskyldning.
Opprinnelig postet av Markus
Klarer man ikke å unngå å ødelegge noe når man er engasjert så får man holde seg hjemme
Om man skal gå rundt å være redd for å ødelegge noe om man blir engasjert, så er vel det beste å bli hjemme.
Burn in hell, por favore..
Opprinnelig postet av keiko99
Det er mulig å være engasjert uten å ødlegge noe... eller har du tenkt å rassere FFK stadio om vi tar tippeliga gull en dag i fremtiden ?
Ja. Så jeg anbefaler at du holder deg borte fra Stadion i all fremtid.
Burn in hell, por favore..
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av keiko99
idiotisk av lsk
Jeg håper du mener idiotisk av LSK-ledelsen og ledelsen på Ullevaal stadion som påstår at dette er herværk med overlegg? Noe annet ville jo vært mørkt.
Hvorvidt ødeleggelsene skjedde med overlegg eller ei er urelevant.
Poenget er, engasjement eller ikke, eiendeler ble ødelagt av LSKsupporterne, dette skal/bør erstattes av de involverte. Såfremt Fugla ikke kan navngi de involverte så er det rett og rimelig at supporterklubben betaler. Klubben skal da ikke lastes for dette...
Blir for dumt å skylde på engasjement og tårer, ja samt at LSK ikke hadde vinni noe siden -89, bu-huu, da må vi jo få røske litt i stoler etc... Det er mørkt Martin_
En liten digresjon får jo være følgende: Sto vi for noen ødeleggelser etter vår seier i fjor? Vi hadde jo tross alt ikke vunnet en dritt siden -84, og jeg er så "gammel" at jeg burde revet hele landslagsarenaen...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn
Ja, ting ble ødelagt og ja Kanari-fansen bør stilles ansvarlig for det.
Men det er da vitterlig ingen som skylder på noe som helst. Kanari-fansen gir en forklaring på hvorfor ting skjedde, verken mer eller mindre. Og om de synes det er lenge siden de har vunnet noe, så må de vel få lov til å synes det? Om FFK har ventet lenger har egentlig ingenting med saken å gjøre. Dessuten ble det jo nevnt tidligere i tråden her at det ble ødelagt stoler i fjorårets cupfinale også, men jeg ser ingen overskrifter for det eller at PH har gitt noen form for erstatning.....(om det stemmer da selvsagt...)
Opprinnelig postet av MadMax
Ja, ting ble ødelagt og ja Kanari-fansen bør stilles ansvarlig for det.
Men det er da vitterlig ingen som skylder på noe som helst. Kanari-fansen gir en forklaring på hvorfor ting skjedde, verken mer eller mindre. Og om de synes det er lenge siden de har vunnet noe, så må de vel få lov til å synes det? Om FFK har ventet lenger har egentlig ingenting med saken å gjøre. Dessuten ble det jo nevnt tidligere i tråden her at det ble ødelagt stoler i fjorårets cupfinale også, men jeg ser ingen overskrifter for det eller at PH har gitt noen form for erstatning.....(om det stemmer da selvsagt...)
Så fremt dette faktisk bare er en forklaring fra Fuglas side, og de har tenkt til å gjøre opp for seg, så må jeg bare si en ting: Cudos (usikker på om det er skrevet riktig da) til Fugla!
Jada, ting ble ødelagt. Men å si at man ikke skal/bør klare å la være å ødelegge ting fordi om man er engasjert og i jubelrus blir jo litt for dumt. Se på tv hva som skjer da lsk scorer. Spillerne løper rett i armene på kanari og supporterne velter fremover for å "møte" spillerne. Når 4.000 mennesker beveger seg fremover og hopper og jubler. Ja da er det noen som ramler, blir dyttet, hopper over naboen i felle gledesrus. Det er komplett umulig å gardere seg mot at ting blir ødelagt i en slik setting. Derfor blir det for dumt å si at man bør klare å juble uten å ødelegge ting. Folk viser ekte lidenskap og engasjement. De sitter ikke rolig og klapper. De feirer alt det de i stand til å klare.
Så kan man diskutere hvem som skal betale gildet. Dersom man er på Rockekonsert og man faller gjennom gulvet fordi hoppingen blir for drøy for underlaget, er det da riktig å bli holdt igjen for å måtte betale for skadene? Dersom man inviterer og tar betalt for å komme inn på fest, skal man da måtte betale dersom man mister et halvlitersglass i gulvet, eller betale for rensing fordi sofaen blir full av øl?
Her er det en evt. arrangør som må regne slike ting inn i billetprisen sin, fordi det er uhell som det er umulig å gardere seg imot.
MEN!!! Dersom man at dette er hærverk, så er det klart at hver enkelt, eller kanari bør betale for seg. Det skulle bare mangle. Men dersom det tilskrives "jubelens hete" så er dette noe NFF selv må dekke inn.
Du skriver mye rart, du jambo... Sammenligne en rockekonsert der et gulv går i stykker og folk detter igjennom med at stoler blir tråkket på og ødelagt? Og det å miste et halvlitersglass i gulvet? Hallo? Realitycheck!
Nå vet ikke jeg hvor mange seter som har blitt ødelagt. Men de er av plast og kan ikke koste allverden - inkludert fester. Jobben for å fjerne ødelagte og montere opp nye er vel ikke gratis. 50.000 kroner i ødelagte seter - er nok litt mer enn en håndfull.
Så, hvis du skal sammenligne med knuste ølglass blir det vel mer som at alle deltagerne på julebordet knuser et glass hver seg under festen. Da har nivået for akseptable og innberegnede kostnader blitt nådd av arrangøren - og jeg vil tro at de som er ansvarlige for julebordet får en ekstraregning.
Og ja, jeg har hatt fest der vi har tatt betalt for folk for å komme inn. Når vi oppdaget en skrotnisse som benyttet anledningen til å fylle en sofa med rødvin fikk han lov til å betale renseriregningen. Full, entusiastisk, lykkelig, whatever - man er fortsatt ansvarlig for sine handlinger.
Noen knuste glass, noen ødelagte stoler, osv, er det ingen som reagerer på. Reaksjon kommer først når det når et slikt omfang at man er nødt til å vurdere om det faktisk er bevisst hærverk og ikke bare en håndfull uhell.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914