Norwich City F.C
Ser andre har tråder om sine favorittlag, så jeg tenkte jeg skulle starte en tråd om mitt lag i England.
Mitt er altså Norwich City - The Canaries. Som jeg har holdt følge med i nesten 15 år nå, siden jeg seriøst interesserte meg for fotball. I starten spilte helter som Bryan Gunn, Rob Newman, Darren Eadie, Chris Sutton og Tim Sherwood for klubben. Nordmenn har også vært innom klubben, Åge Hareide og Erik Fuglestad har satt sine bein på matta på Carrow Road. City er en klubb med lite midler, og har satset stort på sitt ungdomsakademi - noe som har gitt spillere som f.eks Robert Green, Craig Bellamy, Jason Shackell og Chris Martin.
Denne sesongen har City slitt stort i Championship. Det endte med at Peter Grant trakk seg og inn kom Glenn Roeder. Takket være hans taktiske egenskaper, egenskaper med unge spillere og teft for å hente inn de rette spillerne på lån (Martin Taylor, Matty Pattison, Ched Evans og Mo Camara) har han, spesielt grunnet de to siste serierundene, i alle fall dratt oss opp fra bunnplasseringen og forbi QPR. Vi ligger nå nest sist, men det er forferdelig jevnt, og noen seire til så er vi over streken.
Årets spillertropp:
Keepere:
David Marshall, Matthew Gilks, Paul Gallacher (på lån til Dunfermline), Joe Lewis (på lån til Morecambe)
Forsvar:
Jon Otsemobor, Adam Drury, Jason Shackell, Martin Taylor (på lån fra Birmingham), Mo Camara (på lån fra Derby), Rossi Jarvis, Gary Doherty, Matthew Halliday, Andrew Cave-Brown, Patrick Bexfield
Midtbane:
Lee Croft, Julien Brellier, Luke Chadwick, Ian Murray, Mark Fotheringham, Jimmy Smith (på lån fra Chelsea), Simon Lappin, Darel Russell, Matty Pattison (på lån fra Newcastle), Robert Eagle, Michael Spillane, Bally Smart (på lån til MK Dons)
Angrep:
Darren Huckerby, Dion Dublin, Jamie Cureton, Chris Brown, David Strihavka, Ryan Jarvis (på lån til Killie), Ched Evans (på lån fra Manchester City), Kris Renton, Chris Martin
Og bare sånn for ordens skyld, jeg HATER Ipshit Town!!
---------------------------
100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)
Og, forresten...Særp er et forbanna høl!
Det ble seier for Norwich i helga også. Den fjerde seieren på de fem siste matchene. Leiesoldaten Ched Evans gjorde det han er lånt inn for, nemlig å score mål. Dermed ble det 1-0 og hjemmeseier mot Sheffield United.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914