Husk meg
Brukernavn
Passord

Forslag om sanksjoner ved tribunebråk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 05 feb 08, 11:49

Noen som har tanker rundt dette?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 05 feb 08, 12:05

Fint att dem vil forebygge bråk,

men hva er grensen på hva en har lov til på stadion ettervert mon tro?

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 05 feb 08, 12:14

Må jo være at man forholder seg til de reglene og forskriftene som er nedfelt hos NFF. Noe av det er jo relativt navlebeskuende, men lite man får gjort med det så lenge NFF har sagt at det ikke er lov...

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 05 feb 08, 12:29

Det er i utgangspunktet helt greit i mine øyne at klubbene straffes hardt ved tribunebråk. De som starter slikt bråk er desverre ofte så korte og enkle i toppen at det er umulig å snakke fornuft med dem. Det eneste de muligens forstår er ting som direkte handler om laget de utgir seg for å støtte. Det kan være en og annen av dem innser at de bare motarbeider sitt eget lag ved å lage bråk på tribunen. På den annen side, det burde de ha skjønt uansett, men så var det noe med å være kort og enkel og det der. Kanskje er dette veien å gå.

Men det er nok også noe med å trekke grensene på riktig sted, som Martin er inne på. Noe utagerende adferd må man tåle. Legger man lista for lavt så blir det fort som å legge lokk på en trykkbeholder. Da må det bare si pang før eller siden. Dessuten, går man for langt i å isolere/utestenge de antatt skumle grupperingene så risikerer vi at de mister følelsen av tilhørighet til laget, og da har det i alle fall ingen hensikt å straffe laget med tomme tribuner eller poengtrekk.

Det viktigste må vel være å ta vare på det gode i den tribunekulturen vi har, og dyrke det som tross alt er veldig bra. Det er bedre enn å overfokusere på potensielle bråkmakere som lever av og for oppmerksomhet.

Har man sagt a,
har man sagt a.

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914