Eduardo knallhardt taklet av Taylor
Noen som har sett bildene fra taklinga? Det ser ikke pent ut! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=517921
Etter kun to minutter setter Taylor inn den horrible taklinga, noe som resulterer i rødt kort. TV-produsentene valgte først å la være å vise nærbilder av taklingen. Man kunne se på spillerne og båremannskapenes ansikter at noe var alvorlig galt. Eduardo fikk oksygentilførsel, og ble kjørt til sykehuset hvor operasjon ventet. Han går trolig glipp av sommerens EM-sluttspill.
På Taylors ansikt kan man se at han forsto alvoret i situasjonen, han så veldig lei seg ut. http://www.dagbladet.no/sport/2008/02/23/527800.html
God bedring til Eduardo!
---------------------------
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Vet ikke om jeg bør poste dette her, ser det ikke så bra fra denne vinkelen men
http://www.youtube.com/watch?v=GaElgpx7PPo
Jeg holdt på og kaste opp når jeg så taklinga på nytt grusomt!
Åfyyyyyyy. Jeg orker ikke se slike taklinger. Jeg blir skikkelig uvel. Selv de små bildene på dagbladet/vg er nok for meg...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Ja, slike taklinger er fæle. Joachim Persson(eller hva han nå heter?) på Eirik Bakke og Roy Keane på Alf Inge Håland står vel som skrekkeksempler.
Virker, i motsetning til de to andre jeg nevner ovenfor, at takleren( Taylor) faktisk forstår alvoret og virker lei seg. Det kan man vel ikke akkurat si om Keane...
-Bill Shankley-
denialsander
Ble medlem: 06 jul 05
Lagt til: 23 feb 08, 16:30
Endret: 23 feb 08, 16:34
Keanes takling er selvsagt helt idiotisk og Keane selv? Voldsmann i fotballdrakt - nå i dress.
Men jeg synes ikke Keanes takling når de samme høydene på ubehagsbarometeret mitt. Det er noe helt spesielt med taklinger der beina brekker tvert av og vi kan se unaturlige vinkler, beinpiper og blodgørre... Da er liksom ikke Keanes takling av Håland engang " ille".
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Frihet For Ultras!
Hest er best som pålegg!
I dag går forøvrig Wenger ut og sier at han tok for hardt i når han sa at Tiny skulle utestenges for livstid:
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1626534.ece
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Dette er så grusomt! Eduardo er en stor spiller, og dette lover ikke godt for Kroatia til sommeren.
Han får ikke spilt nå til sommeren, men håper alt går bra med han og at ikke karrieren hans er ødelagt. Selvom det kan se slik ut nå...
God bedring Eduardo!
Hajduk Split!!! ;)
Ikke rart til at det blir stygge benbrudd med så små leggskinner som mange spillere har. (Slik som Wallace her på bildet)
Tipper dette med små leggskinner er machogutta som kjører.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
[quote=Rey]Vi ser slike tacklinger i hver eneste kamp, dessverre gikk det galt denne gangen. Er absolutt ingen grunn til å utestenge han utover den utestengelsen han får på grunn av det røde kortet. Han og Eduardo er bare uheldige.
Ser slike taklinger i hver kamp ?? Hvorfor blir det ikke mer skader da da ?? Jeg ser i hvertfall sjelden slike stemplinger som dette. Jeg kaller det ikke engang takling.
Enig med Rey, taklingen er ikke spesielt stygg. Tofotstakling i farlig høyde er et klart rødt kort, men det er ingen grisetakling etter min mening.
Grunnen til at vi noen ganger får se slike skader som Eduardo er styrke i taklingen, om benet er i lufta eller ikke, treffpunkter, spenninger i muskelen osv. Erlend Holms takling på Tarik Elyounoussi i fjor og Martin Andresens takling på Holm på La Manga er eksempler hvor det heldigvis gikk bra.
-Bill Shankley-
du motsier jo deg sjøl, man pleier gjerne å gi røde kort til veldig stygge taklinger og det der var da et klart rødt kort!
hvis du spør en gjennomsnittelig håndballsupporter på gata trur jeg nok han vil karakterisere ``Tofotstakling i farlig høyde`` som ganske stygt.
Opprinnelig postet av Olavesen
At like stygge taklinger forekommer relativt ofte uten det grusomme utfallet er greit nok ...
Det rare er at det ikke skjer oftere, det er helt utrolig det går bra i nesten alle tilfellene og så får vi en slik hvert skuddår...
-Bill Shankley-
Med fare for å virke anti-italiensk så ja, jeg er det..
Da det ikke var Materazzi som taklet kan vi vel gi en grei oppsummering om at det var max(!) uflaks
og uintensjonelt, men uansett en fryktelig takling.
Det er jo også derfor man slår hardt ned på taklinger som ikke treffer motstanderen kanskje i det hele tatt, da de
kommer inn som en øks i 120 km/t.. dessverre ble Eduardo kvesta denne gangen..
Opprinnelig postet av Lemmy
Enig med Rey, taklingen er ikke spesielt stygg. Tofotstakling i farlig høyde er et klart rødt kort, men det er ingen grisetakling etter min mening.
Du er fortsatt for ung til å drekka Lemmy...
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
Om jeg drikker eller ikke er vel ikke relevant for mine meninger om taklingen? Hvis du mener at jeg har drukket før jeg skrev det og det er problem for deg, kan du heller ta det med meg på PM isteden for å komme med off-topics i tråden. :)
Beklager at du tok det på den måten, meningen var å legge til et lite på slutten. Et dårlig forsøk på å være morsom fra min side.
PS:
Tacklingen var ikke noe videre pen synes jeg.
-Bill Shankley-
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914