Husk meg
Brukernavn
Passord

Lenge leve dagens regjering

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 26 feb 08, 13:22
Da har de slått til igjen. Billettene kan komme til å bli 8% dyrere Tusen hjertlig takk da jeg allerede regner med at de pengegriske folka ikke kan si nei til mer penger

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 26 feb 08, 13:36

SV kan dra ditt pepperen gror....

Dette vil jo ikke hjelpe noe serlig uansett jo.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 feb 08, 13:45
Opprinnelig postet av Martin

SV kan dra ditt pepperen gror....

Dette vil jo ikke hjelpe noe serlig uansett jo.

Spørs hva pengene brukes til det.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 26 feb 08, 13:50
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting? 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 26 feb 08, 14:27

Opprinnelig postet av denialsander

nå må du slutte å lese hele artikkelen  . er urettferdig mot de som bare ser overskriften

med ffk til champions league!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 feb 08, 14:37
Opprinnelig postet av knut

nå må du slutte å lese hele artikkelen  . er urettferdig mot de som bare ser overskriften

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 feb 08, 15:11
Opprinnelig postet av knut

Det er altfor mange som gjør det dessverre, og ikke setter seg inn i innholdet.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03

Lagt til: 26 feb 08, 16:13

Er du så sikker på det? Jeg tolker det slik at det er svært få organisasjoner som får den reduksjonen. Og i alle fall ikke profesjonelle fotballklubber. Correct me if I`m wrong.

MFK - Østfolds stolthet!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 feb 08, 16:21
Opprinnelig postet av Bjørnen

Er du så sikker på det? Jeg tolker det slik at det er svært få organisasjoner som får den reduksjonen. Og i alle fall ikke profesjonelle fotballklubber. Correct me if I`m wrong.

Det er ganske upresist formulert, men jeg tolker det på samme måte som denialsander: At fotballklubber, som arrangører, til gjengjeld får rett til å trekke fra 25 prosent moms på innkjøp.

Det som derimot påpekes i dette avsnittet:

- Det er bare frivillige organisasjoner med mer enn 140 000 kroner i årlig omsetning og dermed kan registrere seg i momsregisteret, som vil ha glede av dette. For å si det sånn: I Norge er ikke det mange, sier daglig leder Birgitte Brekke i Frivillighet Norge til Dagbladet.no.

Er at det er veldig få frivillige organisasjoner som har over 140.000 kroner i årlig omsetning, noe man må ha for å kunne registrere seg i momsregisteret. FFK derimot har over 140.000 kroner i årlig omsetning.

Har du lest forumets retningslinjer?

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 26 feb 08, 16:26
Opprinnelig postet av Holters

Det er ganske upresist formulert, men jeg tolker det på samme måte som denialsander: At fotballklubber, som arrangører, til gjengjeld får rett til å trekke fra 25 prosent moms på innkjøp.

Det som derimot påpekes i dette avsnittet:

- Det er bare frivillige organisasjoner med mer enn 140 000 kroner i årlig omsetning og dermed kan registrere seg i momsregisteret, som vil ha glede av dette. For å si det sånn: I Norge er ikke det mange, sier daglig leder Birgitte Brekke i Frivillighet Norge til Dagbladet.no.

Er at det er veldig få frivillige organisasjoner som har over 140.000 kroner i årlig omsetning, noe man må ha for å kunne registrere seg i momsregisteret. FFK derimot har over 140.000 kroner i årlig omsetning.

Ja, men er FFK en frivillig organisasjon lenger da?

MFK - Østfolds stolthet!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 feb 08, 16:30
Endret: 26 feb 08, 16:44
Ja, men er FFK en frivillig organisasjon lenger da?

Nei, på ingen måte, men det er heller ikke museer, operaen, kinoer, osv.

"Frivillighet Norge" gjennom Birgitte Brekke representerer jo bare en av de "partene" som er berørt (155 frivillige organisasjoner), mens vi ikke får noen sitater fra folk som f.eks representerer idretten, museer eller operaen.

De har fjernet fotballbillett fra dette avsnittet:

"Kulturmomsutvalget foreslår at det innføres moms på billetter til kultur- og idrettsarrangementer. Det betyr at det skal betales 8 prosent moms på festivalbilletter, inngang på museer, konsertbilletter og billetter til operaen."

Hele artikkelen er for øvrig omskrevet nå...

Har du lest forumets retningslinjer?

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 26 feb 08, 16:47
Ah. Artikkelen var elendig skrevet i første omgang og jeg misforstod.

MFK - Østfolds stolthet!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 feb 08, 16:48

Tenk, undersøk og verifiser før du skriver fikk jeg beskjed om når jeg jobbet med informasjon og PR. Kanskje slappe journalister kunne hatt bruk for en slik "regel" (de fleste kaller det vel sunn fornuft...) også?

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 26 feb 08, 17:56

Tenk, undersøk og verifiser før du skriver fikk jeg beskjed om når jeg jobbet med informasjon og PR. Kanskje slappe journalister kunne hatt bruk for en slik "regel" (de fleste kaller det vel sunn fornuft...) også?

Og det er selvsagt korrekt.

Men når kilden er så vag som den var i utgangspunktet, så var det lett å misforstå.

MFK - Østfolds stolthet!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 26 feb 08, 18:35
Endret: 27 feb 08, 17:07

Men når kilden er så vag som den var i utgangspunktet, så var det lett å misforstå.

Kilden vag?

http://www.regjeringen.no

Spesielt denne setningen i pressemeldingen er interessant : "Kulturmomsutvalgets forslag innebærer at staten vil lide et provenytap på omtrent 640 millioner kroner." Men ikke alt er rosenrødt der heller : "Tapet kan dekkes inn ved å foreta trekk i overføringene til de deler av kultur- og idrettsområdet som mottar statlige overføringer eller ved å benytte den ordinære satsen på 25 prosent for de deler av kultur- og idrettsområdet som bdrar til det største provenytapet. "

Edit: Jeg er dog ikke overrasket over at journalister skriver noe som er vagt og ullent - enkelte ganger direkte feil. :)

Bjørnen

A-lagspiller

Lagt til: 27 feb 08, 16:55
Endret: 27 feb 08, 17:08

Kilden vag?

http://www.regjeringen.no

Spesielt denne setningen i pressemeldingen er interessant : "Kulturmomsutvalgets forslag innebærer at staten vil lide et provenytap på omtrent 640 millioner kroner." Men ikke alt er rosenrødt der heller : "Tapet kan dekkes inn ved å foreta trekk i overføringene til de deler av kultur- og idrettsområdet som mottar statlige overføringer eller ved å benytte den ordinære satsen på 25 prosent for de deler av kultur- og idrettsområdet som bdrar til det største provenytapet. "

Edit: Jeg er dog ikke overrasket over at journalister skriver noe som er vagt og ullent - enkelte ganger direkte feil. :)

Jaja. Min kilde var Dagbladets artikkel.

MFK - Østfolds stolthet!

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 27 feb 08, 21:39

Jaja. Min kilde var Dagbladets artikkel.

LOL! Ja, de er vel ikke bare vage, de er direkte ute på feil jorde på feil planet som regel...

Jeg skrev til dem og klaget på at de ikke hadde helt styringa på prosent og prosentpoeng. Det er jo som kjent en "liten" forskjell der.

Svaret var til å grine blod av... Kortversjon : "Så lenge det er i en overskrift er det ikke så farlig at det er feil".

Når jeg svarte dem at hvis de hadde skrevet det korrekt så ville de fått en enda mer tabloid overskrift, men da fikk jeg aldri noe svar...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 28 feb 08, 02:32
En annen ting er om klubben vil ta den summen og putte i egen lomme, istedet for at forbrukeren får den ?

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914