Lenge leve dagens regjering
SV kan dra ditt pepperen gror....
Dette vil jo ikke hjelpe noe serlig uansett jo.
Opprinnelig postet av Martin
SV kan dra ditt pepperen gror....
Dette vil jo ikke hjelpe noe serlig uansett jo.
Spørs hva pengene brukes til det.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?
nå må du slutte å lese hele artikkelen . er urettferdig mot de som bare ser overskriften
med ffk til champions league!
Opprinnelig postet av knut
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?nå må du slutte å lese hele artikkelen . er urettferdig mot de som bare ser overskriften
Opprinnelig postet av knut
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?nå må du slutte å lese hele artikkelen . er urettferdig mot de som bare ser overskriften
Det er altfor mange som gjør det dessverre, og ikke setter seg inn i innholdet.
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?
Er du så sikker på det? Jeg tolker det slik at det er svært få organisasjoner som får den reduksjonen. Og i alle fall ikke profesjonelle fotballklubber. Correct me if I`m wrong.
MFK - Østfolds stolthet!
Opprinnelig postet av Bjørnen
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?Er du så sikker på det? Jeg tolker det slik at det er svært få organisasjoner som får den reduksjonen. Og i alle fall ikke profesjonelle fotballklubber. Correct me if I`m wrong.
Det er ganske upresist formulert, men jeg tolker det på samme måte som denialsander: At fotballklubber, som arrangører, til gjengjeld får rett til å trekke fra 25 prosent moms på innkjøp.
Det som derimot påpekes i dette avsnittet:- Det er bare frivillige organisasjoner med mer enn 140 000 kroner i årlig omsetning og dermed kan registrere seg i momsregisteret, som vil ha glede av dette. For å si det sånn: I Norge er ikke det mange, sier daglig leder Birgitte Brekke i Frivillighet Norge til Dagbladet.no.
Er at det er veldig få frivillige organisasjoner som har over 140.000 kroner i årlig omsetning, noe man må ha for å kunne registrere seg i momsregisteret. FFK derimot har over 140.000 kroner i årlig omsetning.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Men det faktum at klubber får 25% reduksjon på innkjøp betyr ingenting?Er du så sikker på det? Jeg tolker det slik at det er svært få organisasjoner som får den reduksjonen. Og i alle fall ikke profesjonelle fotballklubber. Correct me if I`m wrong.
Det er ganske upresist formulert, men jeg tolker det på samme måte som denialsander: At fotballklubber, som arrangører, til gjengjeld får rett til å trekke fra 25 prosent moms på innkjøp.
Det som derimot påpekes i dette avsnittet:
- Det er bare frivillige organisasjoner med mer enn 140 000 kroner i årlig omsetning og dermed kan registrere seg i momsregisteret, som vil ha glede av dette. For å si det sånn: I Norge er ikke det mange, sier daglig leder Birgitte Brekke i Frivillighet Norge til Dagbladet.no.
Er at det er veldig få frivillige organisasjoner som har over 140.000 kroner i årlig omsetning, noe man må ha for å kunne registrere seg i momsregisteret. FFK derimot har over 140.000 kroner i årlig omsetning.
Ja, men er FFK en frivillig organisasjon lenger da?
MFK - Østfolds stolthet!
Ja, men er FFK en frivillig organisasjon lenger da?
Nei, på ingen måte, men det er heller ikke museer, operaen, kinoer, osv.
"Frivillighet Norge" gjennom Birgitte Brekke representerer jo bare en av de "partene" som er berørt (155 frivillige organisasjoner), mens vi ikke får noen sitater fra folk som f.eks representerer idretten, museer eller operaen.
De har fjernet fotballbillett fra dette avsnittet:
"Kulturmomsutvalget foreslår at det innføres moms på billetter til kultur- og idrettsarrangementer. Det betyr at det skal betales 8 prosent moms på festivalbilletter, inngang på museer, konsertbilletter og billetter til operaen."
Hele artikkelen er for øvrig omskrevet nå...
Har du lest forumets retningslinjer?
MFK - Østfolds stolthet!
Hele artikkelen er for øvrig omskrevet nå...
Tenk, undersøk og verifiser før du skriver fikk jeg beskjed om når jeg jobbet med informasjon og PR. Kanskje slappe journalister kunne hatt bruk for en slik "regel" (de fleste kaller det vel sunn fornuft...) også?
Hele artikkelen er for øvrig omskrevet nå...Tenk, undersøk og verifiser før du skriver fikk jeg beskjed om når jeg jobbet med informasjon og PR. Kanskje slappe journalister kunne hatt bruk for en slik "regel" (de fleste kaller det vel sunn fornuft...) også?
Og det er selvsagt korrekt.
Men når kilden er så vag som den var i utgangspunktet, så var det lett å misforstå.
MFK - Østfolds stolthet!
denialsander
Ble medlem: 06 jul 05
Lagt til: 26 feb 08, 18:35
Endret: 27 feb 08, 17:07
Men når kilden er så vag som den var i utgangspunktet, så var det lett å misforstå.
Kilden vag?
Spesielt denne setningen i pressemeldingen er interessant : "Kulturmomsutvalgets forslag innebærer at staten vil lide et provenytap på omtrent 640 millioner kroner." Men ikke alt er rosenrødt der heller : "Tapet kan dekkes inn ved å foreta trekk i overføringene til de deler av kultur- og idrettsområdet som mottar statlige overføringer eller ved å benytte den ordinære satsen på 25 prosent for de deler av kultur- og idrettsområdet som bdrar til det største provenytapet. "
Edit: Jeg er dog ikke overrasket over at journalister skriver noe som er vagt og ullent - enkelte ganger direkte feil. :)
Kilden vag?
Spesielt denne setningen i pressemeldingen er interessant : "Kulturmomsutvalgets forslag innebærer at staten vil lide et provenytap på omtrent 640 millioner kroner." Men ikke alt er rosenrødt der heller : "Tapet kan dekkes inn ved å foreta trekk i overføringene til de deler av kultur- og idrettsområdet som mottar statlige overføringer eller ved å benytte den ordinære satsen på 25 prosent for de deler av kultur- og idrettsområdet som bdrar til det største provenytapet. "
Edit: Jeg er dog ikke overrasket over at journalister skriver noe som er vagt og ullent - enkelte ganger direkte feil. :)
Jaja. Min kilde var Dagbladets artikkel.
MFK - Østfolds stolthet!
Jaja. Min kilde var Dagbladets artikkel.
LOL! Ja, de er vel ikke bare vage, de er direkte ute på feil jorde på feil planet som regel...
Jeg skrev til dem og klaget på at de ikke hadde helt styringa på prosent og prosentpoeng. Det er jo som kjent en "liten" forskjell der.
Svaret var til å grine blod av... Kortversjon : "Så lenge det er i en overskrift er det ikke så farlig at det er feil".
Når jeg svarte dem at hvis de hadde skrevet det korrekt så ville de fått en enda mer tabloid overskrift, men da fikk jeg aldri noe svar...
Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914