Husk meg
Brukernavn
Passord

Skyter Stabaek gull igjen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 11 mar 08, 13:17
Med en defensiv midtbane spiller fra Brazil denne gangen; Felipe Alves (25)

---------------------------

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 11 mar 08, 14:02
Tja.. Fordi de har vært heldige en gang, er de det nå? Flere brasilianere i Norge og ikke alle er verdensstjerner for å si det sånn. Håper heller at vår brasilianer slår til.. Gikk ikke så bra for de i Start akkurat..

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 11 mar 08, 18:03
Sant nok, men jeg skal innrømme at jeg har mer tro på et spillerkjøp gjort av stabæk enn av for.eks Start.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 11 mar 08, 19:08
Javel? Så du mener Start gjorde et dårlig kjøp i Annan? 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 11 mar 08, 19:13
Opprinnelig postet av denialsander

Haha, dagens dummeste kommentar? Annan må kanskje prestere i Start før han blir regnet som et godt kjøp? I tillegg er de vel ikke særlig stolte av Mr. Bruno og Mr. Ygor nede på sørlandet heller.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 11 mar 08, 20:41

Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av denialsander

Haha, dagens dummeste kommentar? Annan må kanskje prestere i Start før han blir regnet som et godt kjøp? I tillegg er de vel ikke særlig stolte av Mr. Bruno og Mr. Ygor nede på sørlandet heller.

Hvorfor er dette dagens kommentar? annan har spilt fast for ghana i african cup, dannet sentral midtbane sammen med essien...man estimerer med et salg i titallsmillion klassen når annan en dag forsvinner fra start, så ikke noe tvil om at starts speidernettverk har fått tak i en meget solid spiller. at han ikke fikk spille fast i start får man heller spørre trenerne bjørnebye og lennartsson om. blir litt som eguren i rbk, ikke god nok for og alle klassifiserte ham som et bomkjøp, nå herjer han for villareal. stiller meg heller sterkt kritisk til trenerstaben i disse tilfellene, hvordan presterer man å unngå og se slik kvalitet?

Stolt av gutta tross uefa exit!!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 mar 08, 22:40
Vel, det er vel ett fett om Annan presterer i African Cup og/eller om Eguren presterer i Allsvenskan og La Liga? Ingen av de har prestert i de klubbene det er snakk om; som RBK-spiller var Eguren en flopp og som Start-spiller har ikke Annan prestert til nå. Vuorinen er da ikke noe mindre FFK-flopp selv om han presterer i Finland? Eller var Ygor noe mindre flopp for Start selv om han presterer i Fluminense og var tidligere kaptein på Vasco da Gama? Det går faktisk an at spillerne rett og slett ikke passer inn i den norske ligaen, og da er de flopper uansett hvor de ellers i verden presterer.

Skal dog nevnes til forsvar for Annan at jeg tror han slet en lengre perioden med kyssesyken (?). I treningskampene før fjorårets sesong så presterte han faktisk bra.

Har du lest forumets retningslinjer?

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 12 mar 08, 00:29
man kan virkelig ikke sammenlikne spilleren vuorinen opp imot annan. å prestere i Finland behøver ikke å være et kvalitetsstempel, mens african cup er en særdeles undervurdert turnering hvor man får servert fotball på et meget høyt nivå. så annan ved flere anledninger, og dette er en solid spiller. typisk norsk å skylde på at det er spilleren selv som ikke passer inn i norsk fotball. en klassespiller vil hvis brukt riktig og gitt tillit prestere godt i en liga som TL, som vi må innse ikke er akkurat kremen av europeisk fotball...grunnen til at vi er så heldige å få kvalitetsspillere over generell TL nivå, er det gunstige prisnivået i Norge. en spiller som velicka firedoblet lønnen sin da han gikk fra hearts til viking. problemet er at klubbene nedprioriterer avklimatisering av spilleren, den generelle oppfølgingen virker å mangle. samtidig får en utenlandsk spiller maks 3kamper før han bedømmes som suksess eller fiasko. så annan er på ingen måte en fiasko i mine øyne, i hvert fall ikke hvis gutten selges videre til en sum langt over det Start betalte i sin tid. en fiasko er en spiller som koster 4mill, og forsvinner 1.5år senere gratis...(vuorinen) er spilleren god nok vil han med stor sannsynlighet prestere i TL. og det må da sannelig rettes kritikk mot norske klubber når man ser nevnte eguren storspille i en liga som primera division!!husker det godt, gutten fikk en kamp, sa benken osv. av og på. samtidig utelukker jeg naturligvis ikke at i enkelttilfeller må spilleren selv ta mer ansvar for egen utvikling og integrering.

Stolt av gutta tross uefa exit!!

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 12 mar 08, 19:36

Opprinnelig postet av Holters
Vel, det er vel ett fett om Annan presterer i African Cup og/eller om Eguren presterer i Allsvenskan og La Liga? Ingen av de har prestert i de klubbene det er snakk om; som RBK-spiller var Eguren en flopp og som Start-spiller har ikke Annan prestert til nå. Vuorinen er da ikke noe mindre FFK-flopp selv om han presterer i Finland? Eller var Ygor noe mindre flopp for Start selv om han presterer i Fluminense og var tidligere kaptein på Vasco da Gama? Det går faktisk an at spillerne rett og slett ikke passer inn i den norske ligaen, og da er de flopper uansett hvor de ellers i verden presterer.

Det er vel litt drøyt å si at Eguren ikke presterte i RBK? Mannen fikk jo aldri sjansen da Høgmo ville satse på Skjelbreid isteden. At han viser seg å være akkurat så god som Bratseth mente (eller bedre?)da han ble kjøpt viser jo at den "norske måten" ikke holder mål. Noe som jo også viser seg internasjonalt nesten hver gang vi stikker fram nesa i en internasjonal kamp uansett nivå. At Annan presterer i Africa Cup og ikke (hittil) i Start sier mer om Start enn spilleren mener nå jeg. Start hadde jo ikke resurser til å holde seg i TL engang.
Det er utrolig mye lettere å spille godt sammen med kvalitets-spillere enn med en haug med "norske middelmådigheter".

Når det gjelder Vourinen så er var det vel før han kom til FFK at han presterte i Finnland. Han er vel ingen toppscorer der nå....? Om han fikk sjanser nok til å spille på "sin vante plass" i FFK er det jo så absolutt delte meninger om. Økonomisk er jo mannen en flopp for FFK da......

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 12 mar 08, 20:16
Endret: 12 mar 08, 20:31
Opprinnelig postet av bateman
typisk norsk å skylde på at det er spilleren selv som ikke passer inn i norsk fotball.

Orker ikke å svare på alt det andre, da vi er uenige likevel, og jeg sliter med å lese innholdet når det er et eneste stort avsnitt med noe merkelig tegnsetting. Dette sitatet derimot mener jeg inneholder en påstand som er for drøy, faktisk direkte feil, til å la passere.

Det finnes nemlig utallige eksempler på dette i andre ligaer også, og samtlige spillere har blitt slaktet av sine egne supportere. Et godt eksempel er Diego Forlan - av mange hevdet å være en flopp i United, men er nå superstjerne og storscorer i Villareal.

Det går faktisk an for en spiller å ikke passe inn i lagets spillesystem og/eller ligaen i seg selv.

Når det gjelder lagets spillesystem, så kan man ikke endre hele sin filosofi for at en spiller skal skinne. Selvsagt burde man ha gjort bedre forarbeid før signeringen, men det er det ikke alltid man klarer det. Og at noen ikke passer inn i ligaen bør rett og slett være intuitivt for de fleste.

Selv FFKs egen talentspeider, Joacim Jonsson, fremhevet dette: Den nevnte Eguren var hans første eksempel, men også Andreas Augustsson og Stefan Ishizaki er to eksempler som storspiller i Elfsborg, men nesten ikke fikk spilletid i Vålerenga. Særlig Ishizaki virker tilnærmet hjelpesløs her til lands, men har prestert i Sverige både før og etter oppholdet i Vålerenga. Det finnes ingen garanti for suksess!

Spillestilen er vesentlig forskjellig fra Norge og Sverige, kanskje har man en tidel eller to ekstra tid til å foreta avgjørelser i Sverige. Det finnes eksempler på flere norske spillere som har vært tilnærmet middelmådig her til lands, men store stjerner i Sverige. Ofte er det spillere som spiller på litt andre strenger enn hva som er vanlig i Norge; høy pasningskvalitet og overblikk. Karl Oscar Fjørtoft og Fredrik Winsnes er de første jeg kommer på. Førstnevnte var vel Allsvenskans best betalte spiller en periode.

Så nei, jeg gir meg ikke på at noen spillere rett og slett ikke passer inn i noen lags spillestil og/eller et lands liga.

Når det er sagt, så hevder jeg på ingen måte at Høgmo over hodet ikke gjorde noe galt når det gjelder Eguren. Jeg sier bare at bildet ikke er så endimensjonalt som noen skal ha det til her i denne tråden. Det er faktisk mulig at Rosenborg gav Eguren muligheten, men at han rett og slett ikke fungerte i datidens strenge, etterarvede Eggenfilosofi og fastlåste 4-3-3-system. Og jeg mener det vil være feil å totalendre sin filosofi for en spillers skyld; det må man i så fall gjøre etter en grundig, helhetlig vurdering av stallens egenskaper.

(Kan jo for øvrig nevne Shevchenko og Ballack også... Superflopper den første sesongen, ingen av de presterte i nærheten av det som var forventet, selv om Ballack såvidt har begynt å prestere utover i årets sesong. Begge var verdensstjerner da de ble kjøp; Shevchenko blant verdens aller beste spisser, og Ballack kanskje verdens beste midtbanespiller, noe han viste gjennom spill i Bayern og for Tyskland.)

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 12 mar 08, 20:46
En liten ting, Holters: Forlan spiller nå i A. Madrid, ikke i Villarreal.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 12 mar 08, 20:51
Opprinnelig postet av solano2
En liten ting, Holters: Forlan spiller nå i A. Madrid, ikke i Villarreal.

Æsj... Oh well. Understreker bare poenget: Flopp i United, men skal nå erstatte Torres i Atletico Madrid.

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 08, 09:37

Eguren kontra dine eksempler Holters:

Å gå fra en dårlig liga (TL) til en mye bedre liga (LL) med stor suksess, slik som Eguren, er et større kvalitets-stempel på spilleren enn spillere som går fra en god liga til en som er dårligere, ref dine eksempler.

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 08, 09:39

Opprinnelig postet av Holters

Æsj... Oh well. Understreker bare poenget: Flopp i United, men skal nå erstatte Torres i Atletico Madrid.

Atletico Madrid er ikke av samme klasse som Man U, og PL er nok hakket vanskeligere å bli stjerne i en LL.....

PS: Å erstatte Torres blir ikke enkelt

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 13 mar 08, 14:42

Merkelig at noen kan være uenig med Holters i det han vil ha frem akkurat i denne debatten. Er folk uenige bare for å ha noe å si eller?

Uansett, mitt poeng i fra tidligere i debatten var at jeg har større tro på at de spillerne som Stabæk henter vil slå til enn de som andre lag henter. Jeg tror de har et godt analyseteam eller kanskje er det fordi de gir dem mer spilletid/flere sjanser. Alan fikk spille seg opp en hel sesong i 1.div blant annet. Somen kom fra Odd og hadde rukket å tilvenne seg litt. Nannskog kom vel fra Asia, med bakgrunn fra superettan om ikke jeg tar helt feil.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 14 mar 08, 00:06
De er blitt glad i midtbanespillere der om dagen :)
www.fxt.no/article1682361.eceTyder dette på at Alan forsvinner? Eller vil de bare ha en syk midtbane, hvis alt slår til?

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 14 mar 08, 17:36

De får kanskje legge om formasjonen til 3 - 6 - 1 eller noe for å få plass til alle .   Ser ut til å ha gjort et godt bytte her hvis Annan finner tilbake til Afrikamesterskapsformen sin.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 18 mar 08, 09:04

Stabæk dropper brassen.

http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1691444.ece

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 mar 08, 03:52

Opprinnelig postet av HotDream
Atletico Madrid er ikke av samme klasse som Man U, og PL er nok hakket vanskeligere å bli stjerne i en LL.....

Akkurat det har vel mye med hvilken spillertype man er. Det er en grunn til at britiske spillere nesten uten unntak ikke lykkes i verken Serie A eller La Liga, de passer best til å spille i den hjemlige serien. Jeg kan knapt komme på en britisk spiller som har hatt suksess utenlands de siste årene. Michael Owen var ingen suksess. Beckham falt mer igjennom i spansk fotball (som jeg spådde den gang), men ble en gullgruve for Real Madrid på andre områder. McManaman forsvarte aldri superlønna han fikk i Real Madrid. Robbie Keane ble heller ingen hit i Inter. Det er i det hele tatt vanskelig å finne eksempler på utenlandseksporter av det bleike slaget.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914