Blue dream arena tar form!
En kan tryggt si at det blir litt mer attraktivt å dra på bortekamp mot Stabæk med denne arenaen
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho
Vi snakker om fotball her, ikke håndball!
Har du lest forumets retningslinjer?
Nei fy f..., Fotball skal spilles ute, med gress som gror!
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Hva er det snakk om her; Innendørshall som det blir sagt, eller utendørshall med tak? ;)
Og det er bare å slutte å sutre over kunstgress, det er desverre kommet for å bli. Og å sammenligne dette med Glimt`s disp den gangen blir håpløst. Tidene forandrer seg. Stabæk vet nok hva de gjør, og den nye stadionen blir kanskje Norges flotteste.
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Åpner du for spill innendørs (eller utendørs under tak) så åpner du for det i hele landet. Klimaet forandrer seg lynkjapt, og været jevner seg ut (til det negative i sør).
Jeg er overhode ingen fan av kunstgress, det har jeg aldri vært. Men å bygge tak over stadionene er ikke noe annet enn ganske enkelt genialt.
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Shalke04 spiller innendørs. Over 50 000 tilskuere er det plass til der. Det er fullt i hver kamp.(kanskje fordi det er innendørs?) Kan tenke meg det er trøkk der
Der er det i hvertfall skyvbart tak og ikke permanent som på Blue Dream. I tillegg er det ekte gress som blir skøvet ut i sola for å få riktig miljø, deretter skyver de banen inn igjen under kampdagen. Det er en optimal løsning, men det koster sikkert litt også...
Respekt!
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Jeg er så absolutt ikke misunnelig på stabæk. Jeg synes rett og slett det er en uting at fotball skal spilles inne og på kunstgress, ihvertfall på østlands omerådet!Noen som absolutt burde sparke innefotball så er det Start. Sør-Arena har jo vært en gedigen fiasko, rent banemessig ihvertfall! Tror de hadde spart på å bygge inn hele driten.
Men jeg er enig med de som er motstandere av kunstgress. Kunstgress er no pess. Skulle ønske spillerene (nasjonalt) i større grad kunne påvirke hva slags underlag de forskjellige banene får. Det er jo tross alt de som skal spille der.
FFK for alltid!
Opprinnelig postet av kenneth
Hva er det snakk om her; Innendørshall som det blir sagt, eller utendørshall med tak? ;)
Sant nok, hva er egentlig en innendørshall? Blir utendørshaller veldig kalde på vintern?
Men seriøst... kan vi ikke bygge en hall uten tak inne i Østfoldhallen og spille treningskamper der for å tilpasse oss til å spille ute?
Også kunne vi bura kråkevingen inne utenfor innehallen så vi slipper å se de når vi taper...
Svaberget for alltid!
Opprinnelig postet av Holters
Jeg forstår ikke hvorfor de får lov til å spille tippeligakampene der engang. Hallo? Innendørshall??? Permanent dispensasjon hele året?
Vi snakker om fotball her, ikke håndball!
Jeg er 110% enig her, gett.
En av de viktigste målsetningene med å forvalte et stadion-reglement *må* da være at alle lagene skal ha nogenlunde like sportslige forhold???
Poenget er at hvis man skal heve det sportslige nivået i norsk fotball, så kan ikke laga spille under forhold som innebærer enorme forskjeller fra uke til uke!
I det tilfellet her vil Stabæk ha fordelen av følgende:
1) De er vant til å spille i varme
2) De er vant til å spille på sitt kunstgress
3) De er vant til å spille uten regn og vind
De vil jo få ditto ulempe på bortebane, men hjemmebanefordel er utrolig viktig i fotball.
Jeg tolker forbundets godkjenning av dette stadion som at de forvalter reglementet utifra en helt annen målsetning enn det rent sportslige: Målet er å tjene penger på norsk fotball, og ikke å utvikle norsk fotball. Jeg tipper at forbundet nå ser dette som et utstillingsvindu for hva man kan få til med forbundets kunstgressløsninger.
Det blir bare helt feil når et forbund sitter på begge sider av bordet når det gjelder kunstgress. I alle andre sammenhenger ville man ikke akseptert at en enkeltperson er deleier en bedrift, og at den samme personen sitter og vedtar at denne bedriftens produkt skal benyttes i en anbudssituasjon.
Kanskje man skulle pusse ESA på NFF, gitt?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914