Montenegro-Norge
---------------------------
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Opprinnelig postet av denialsander
Åge Hareide synes ikke å være den kompromissløse tøffingen disse f______e slappfiskene av noen overbetalte fotballspillere trenger.
Og så Hareide, da gitt, som skulle innføre "morofotball" og gjøre det artig å se norsk landslagsfotball igjen...
Jeg hadde aldri noe imot verken Drillo eller Semb (og det er jo først i ettertid Drillo har blitt rakka ned på, etter at noen artige norske sportsjournalister har lest litt for mye engelske tabloider fra Wimbledon-tida), og har aldri hatt noe tru på Hareide. Jeg var åpen for å bli motbevist, men det ser dårlig ut.
Hadde ikke engang fått med meg at det skulle være kamp i dag, så jeg har gudskjelov missa`n.
Svensk magi!
"Skal gjenreise tillitten til det Norske fotball publikum"
- Jaddaaa.....
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?
*22.05.08*
Opprinnelig postet av RuneT
Jeg synes Hareide, hvis han fortsetter, burde gå mer i dress og se sint ut. Tror det vil ha en litt annen effekt på spillerne enn den joggedressfyren han er i dag.
Men dersom Hareide ikke klarer å lede Norge til nye høyder, hvem skal gjøre det? Drillo? Morgan Andersen? Ole Gunnar Solskjær?
Problemet med Åge Hareide er ikke at han er for snill eller at han går i joggedress, problemet er at han ikke eier visjon om hva som skal utvikle norsk fotball. Han har tilsynelatende ingen som helst tanker om hva som skal gjøre at Norge vinner fotballkamper, rett og slett.
Det er ser ut som om:
1) Norske fotballspillere løper ikke mer enn andre fotballspillere i løpet av en kamp
2) Norske fotballspillere beveger seg ikke uten ball i samme grad som alle andre
3) Norske fotballspillere hopper ikke så høyt som andre spillere
4) Norske fotballspillere er ikke så raske på de første 10 metrene som andre
5) Norske fotballspillere er ikke så rakse på de neste 50 metrene som andre
6) Norske fotballspillere har dårligere teknikk enn andre
7) Norske fotballspillere har så dårlig arbeidsmoral at de ikke klarer å gjennomføre taktikk i større grad enn andre
Jeg tror landslaget trenger en ny visjon for hvordan akkurat Norge skal klare å hevde seg, og sannsynligvis nesten et helt nytt landslag. Et landslag med unge, ambisiøse fotballspillere som har teknikk og hurtighet, i motsetning til dagens landslagsspiller som bare er fighting.
Jeg fatter virkelig ikke at tidligere Start-spillere blir funnet gode nok til midtbanen. Det er meg en gåte at de samme folka spiller kamp etter kamp. Strømstad og Doffen er jo helt ubrukelige! Andresen holder faktisk heller ikke mål.
Vi klarer ikke å vinne fotballkamper hvis vi blir slått på fysikken på samtlige punkt. For det er akkurat sånn som vi framstår akkurat nå.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Og ikke minst når jeg leser i Bla i dag. Et gufs i fra 70-tallet. Huff og huff. Har vi virkelig sunket så dypt. Det ser nesten sånn ut.
Og der står det??
Opprinnelig postet av HotDream
Og der står det??
Åge Hareides lag er i år blitt en kasteball for selv Europas minste fotballnasjoner. Med 0-3-tap mot Wales ( 53 på FIFA-rankingen ) og 1-3 mot Montenegro ( 175 ! ), begge land med langt færre innbyggere, har Norge innledet året med et gufs fra 1970-tallet.
Åge Hareides lag er i år blitt en kasteball for selv Europas minste fotballnasjoner. Med 0-3-tap mot Wales ( 53 på FIFA-rankingen ) og 1-3 mot Montenegro ( 175 ! ), begge land med langt færre innbyggere, har Norge innledet året med et gufs fra 1970-tallet.
Er redd for at Hareide aldri vil få noe sving på det laget. For mange med "klippekort" akkurat som på 70-tallet
Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!
Tror faktisk ikke Norge trenger så mye kvalitet akkurat nå. Har vi spillere med gode ferdigheter, bryr det ingenting hvis de ikke er villige til å gi ALT for Norge i de kampene de spiller! Se heller på sultne spillere som faktisk vil spille fotball, isteden for de overbetalte wannabe-proffene som har spilt nå.
Henning Hauger, Tarik Elyounoussi, Joakim Austnes, Ardian Gashi, Erik Huseklepp(når han er frisk) Petter Vaagan Moen, Pål Steffen Andresen og Arild Sundgot er jo navn som nå bør vurderes!
Og nye av "hyggesteminga" på landslagssamlingene på bort. Det var jo noe av det første Grönhagen tok tak i når han kom til FFK, kosestemninga må bort. Trening og seriøsitet må inn. For når John Arne Riise kaster seg ned i leira, man sitter og spiller Play Station og tuller på flyplasser hele tiden, er det selvfølgelig ikke noe galt i det i seg selv. Men det bidrar til at fokuset på fotball blir betydelig mindre!
If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-
Ja jeg vet, syndebukkene ``mine,`` men den gangen her måtte jeg lufte hue litt..
Solli igår, mye bra og han har klart overgangen fra sentralt til kant overaskende bra, likte det jeg så.
Carew blir også veeeldig ensom på topp som enslig spiss, håper hareide kan lære av det han så igår, og det at spillerne var `fornøyd` med kampen igår.. det ser ikke lyst ut!
Opprinnelig postet av Solheim
svarer deg jeg lemmy.. hvis Gamsten for lov til å spille neste landskamp da er alt håp ute for min del, jeg har aldri sett en slappere fotballspiller på det norske landslaget, Storbæk er ikke så mye bedre han heller. 2 ekstremt svake punkter på banen vår som roter det fint til i de fleste gangene de har ballen, Storbæk gamper jo bare utpå der, vakke mye til akselerasjon der i gården.
Ja jeg vet, syndebukkene ``mine,`` men den gangen her måtte jeg lufte hue litt..
Solli igår, mye bra og han har klart overgangen fra sentralt til kant overaskende bra, likte det jeg så.
Carew blir også veeeldig ensom på topp som enslig spiss, håper hareide kan lære av det han så igår, og det at spillerne var `fornøyd` med kampen igår.. det ser ikke lyst ut!
J.A.Riise gjør vel ikke mye ut på der han heller ?? Men han er jo freda han i likhet med Gamsten på sia der.
Gamsten kan til tider få litt vel mye kritikk. Hvis han skal tas ut av landslaget, bør det ikke nødvendigvis være fordi han er for dårlig. Men det hele er jo veldig enkelt, dårlige prestasjoner må få en konsekvens for at det skal bli bedring. Det er enkel psykologi. Det kan godt hende Gamst Pedersen gjør alt han kan for å bedre spillet sitt, men han vet innerst inne at han er så og si fast på landslaget, uavhengig av prestasjoner.
Det blir som med Raymond Kvisvik. Han fikk en klar beskjed om at han ikke var god nok for laget når vi henta inn Abgar Barsom og Joachim Thomassen. Nå tror jeg vi får se en av Raymonds beste sesonger på lenge! For han har tatt konsekvensen av at han ikke var godt nok trent, han har begynt å løpe. Et annet eksempel; Per Egil Ahlsen var når han spilte på FFK-junior ikke i nærheten av A-laget. Før jobb begynte han da å løpe seg lange turer, og trene fotball på kvelden. Vi vet jo åssen det gikk med ham...
Feilen ligger nok ikke ved Gamst Pedersen alene. Men ser de andre spillerne at faktisk Englandsproffer også kan bli satt ut av laget, tror jeg folk skjerper seg litt. Han er forsåvidt ikke alene, John Arne Riise er jo også elendig. Og nå kan de heller ikke leve på at de gjør det godt i klubblagene, for det gjør de faktisk ikke!
-Bill Shankley-
Opprinnelig postet av Lemmy
Et annet eksempel; Per Egil Ahlsen var når han spilte på FFK-junior ikke i nærheten av A-laget. Før jobb begynte han da å løpe seg lange turer, og trene fotball på kvelden. Vi vet jo åssen det gikk med ham...
Hvor har du dette i fra ?? Er ikke sånn jeg husker det. Det var krangling innad i FFK-junior den gang, og Ahlsen gikk til Gressvik. FFK bad den gang på sine knær om å komme tilbake, og det gjorde Ahlsen før han fikk spilt for Gressvik. Å komme her å si at han ikke var i nærheten av A-laget når han var junior er noe sprøyt. Ahlsen var allerede som junior viktig for FFK skal jeg si deg.
derfor jeg trekker frem gamstn er ikke at han nødvendigvis var den dårligste igår, men gutten har prestert uten innsats og tæl nå i mange mange kamper. Jarl andre storbæk og har heller ikke imponert meg i de kampene han har spitl, hvert fall ikke i det siste (høsten --->)
og som en før meg her ramsa opp, det virker som de norske spillerne bare mangler litt på alt om dagen, i forhold til de lagene vi har møtt i år, se bare på innsats, det er jo fraværende hos enkelte, bare det å ville ha ballen. vi står jo å sover og `vil` at forsvaret skal slå den lange ballen opp på carew. horribelt! den manglende viljen til å spille ball, bare sånne basice ting.
pasning, mottak, bevegelse, gjøre deg spillbar etter du har slått fra deg ballen osv...
første omgangen igår, noe av det verste jeg har sett! og som du sier, vi må få inn folk som vil være med, bevise no, med litt glød..
Tarik blant annet! han må snart bli vurdert, om han da fortsetter på det sporet han er inni.
Et annet eksempel; Per Egil Ahlsen var når han spilte på FFK-junior ikke i nærheten av A-laget. Før jobb begynte han da å løpe seg lange turer, og trene fotball på kvelden. Vi vet jo åssen det gikk med ham...
Hvor har du dette i fra ?? Er ikke sånn jeg husker det. Det var krangling innad i FFK-junior den gang, og Ahlsen gikk til Gressvik. FFK bad den gang på sine knær om å komme tilbake, og det gjorde Ahlsen før han fikk spilt for Gressvik. Å komme her å si at han ikke var i nærheten av A-laget når han var junior er noe sprøyt. Ahlsen var allerede som junior viktig for FFK skal jeg si deg.
Det fikk jeg fra en trener i byprosjektet som fortalte oss om hvor hardt man må trene. :) Selv var jeg ikke født da, så jeg skal ikke komme å påstå noe som helst. Men det er hvertfall slik jeg har blitt fortalt det.:)
-Bill Shankley-
Det fikk jeg fra en trener i byprosjektet som fortalte oss om hvor hardt man må trene. :) Selv var jeg ikke født da, så jeg skal ikke komme å påstå noe som helst. Men det er hvertfall slik jeg har blitt fortalt det.:)
Eneste jeg vet i den trenerstaben som vet dette muligens er Joar Dahle. Han vet stort sett det meste. Men det er muligens han legger litt på for å få byprosjektspillerne til å innse hva som må til for å bli bedre.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914