Her er gutta som tjener best i Tippeligaen
1. Steffen Iversen, RBK: 7 mill
2. Martin Andresen, VIF: 4,5 mill
3. Thomas Myhre, Viking: 4 mill
4. Eirik Bakke, Brann: 3,7 mill
5. Erik Huseklepp, Brann: 3,3 mill
6. Axar Karadas, Brann: 3,1 mill
7. Rune Lange, VIF: 3 mill
7. Vidar Riseth, LSK: 3 mill
7. Roar Strand, RBK: 3 mill
10. Hassan El-Fakiri, Brann: 2,8 mill
11. Marek Sapara, RBK: 2,75 mill
12. Dan Thomassen, VIF: 2,7 mill
13. Njogu Demba Nyrén, Brann: 2,6 mill
14. V.P. Gunnarsson, Stabæk: 2,5 mill
14. Daniel Nannskog, Stabæk: 2,5 mill
14. Andrius Velicka, Viking: 2,5 mill
14. Thomas Holm, Molde: 2,5 mill
18. Kristofer Hæstad, VIF: 2,3 mill
18. Ronny Johnsen, VIF: 2,3 mill
18. Bjørn T. Kvarme, RBK: 2,3 mill
21. Nicolai Stokholm, Viking: 2,2 mill
21. Peter Ijeh, Viking: 2,2 mill
23. Martin Fillo, Viking: 2 mill
23. Allan Gaarde, Viking: 2 mill
23. Shane Stefanutto, Lyn: 2 mill
23. Per C. Skjelbred, RBK: 2 mill
23. Pat Noonan, AaFK: 2 mill
23. Christer Basma, RBK: 2 mill
29. Thorstein Helstad, Brann: 1,9 mill
29. Jan Gunnar Solli, Brann: 1,9 mill
For de litt mindre klubbene i Tippeligaen er det avgjørende å handle billig og smart. Eliteserieklubber som Bodø/Glimt, Fredrikstad, HamKam, Strømsgodset og Tromsø har ingen spillere blant de 30 best betalte i Tippeligaen, ifølge Sportsmagasinets tall.
Her tror jeg FFK har klart å holde lønningene godt skjult. Lillestrøm har nok også vært ganske flinke til det.
Er nok mange som mangler på denne listen.
---------------------------
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
Opprinnelig postet av benksliter`n
Her tror jeg FFK har klart å holde lønningene godt skjult. Lillestrøm har nok også vært ganske flinke til det.
Er nok mange som mangler på denne listen.
I følge dagens FB, er det Gashi som er FFKs best betalte spiller med 1,5 mill i året (sign-on fee ikke inkludert)
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
I følge dagens FB, er det Gashi som er FFKs best betalte spiller med 1,5 mill i året (sign-on fee ikke inkludert)
Dagbladets oversikt inkluderer jo bonuser og sign-on fee: "Årslønna er inkludert eventuell sign-on-fee (de fleste på denne lista har mottatt sign-on-fee ved kontraktsinngåelse) og god bonusuttelling i løpet av en sesong."
Dermed blir denne lista litt fiktiv, synes jeg... Det beste ville vært om de hadde klart å lage en liste kanskje uten sign-on fee og iallefall UTEN bonuser, siden det vil være bare noen få per sesong som vil klare å få full bonusuttelling (det sier seg selv at en gullbonus ikke blir utbetalt til fler enn ett lag..).
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av PlatinumCruiser
Det var litt av noen lønninger. Hinsides.
Hvor mye er en grei lønn om du har et yrke hvor du sannsynligvis er uten jobb når du har passert 35 år..?
Opprinnelig postet av HotDream
Hvor mye er en grei lønn om du har et yrke hvor du sannsynligvis er uten jobb når du har passert 35 år..?
Det argumentet der er såpass ulogisk at det nesten blir dumt. Det vel ikke sånn at fotballspillerene generelt sett blir uføre ved en alder av 35 år? Mange har jobber hvor det er lite sannsynlig at de drive med det etter 35, f.eks frisører og norske hockeyspillere. Allikevel tjener de ganske moderat. At enkelte har blitt fotballspillere i mangel på andre arenaer å kunne finne et levebrød rettferdiggjør ikke at de skal kunne leve på livrente fra 35 års alder.
Det kryr av folk som må bytte yrke i løpet av livet. Jeg ser f.eks for meg Iversen som en glimrende kar til å drive en bensinstasjon i Orkdal. Og Morten Berre bør kunne stramme seg opp litt og kunne holde en postrute i rimelig skikk.
Dessuten er det helt fritt fram å bli fotballspiller, aksjemegler, super-kirurg, statsminister, skipsreder eller andre yrker hvor du kan tjene penger som gress. Det er egentlig bare å sett igang umiddelbart hvis du vil tjene fett. Om du har egneskapene som gjør at noen vil betale deg fett er en helt annen sak. Det er som ellers i det private næringsliv.
Hva om du tar f.eks de 50 best betalte eiendomsmeglerene i landet, tror du ikke de tjener bedre enn de 50 best betalte fotballspillenere? Og eiendomsmeglerene gjør jo bare en helt unyttig og tullete jobb med å formidle ett boligsalg. En jobb som rett og slett ikke er samfunnsnyttig eller underholdene å se på.
Nei, fotballspillere har i aller høyeste grad fortjent den lønna de får. En lønnstakergruppe mer tilpasset tilbud og etterspørsel finnes vel ikke?
"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Hvor mye er en grei lønn om du har et yrke hvor du sannsynligvis er uten jobb når du har passert 35 år..?Det argumentet der er såpass ulogisk at det nesten blir dumt. Det vel ikke sånn at fotballspillerene generelt sett blir uføre ved en alder av 35 år? Mange har jobber hvor det er lite sannsynlig at de drive med det etter 35, f.eks frisører og norske hockeyspillere. Allikevel tjener de ganske moderat. At enkelte har blitt fotballspillere i mangel på andre arenaer å kunne finne et levebrød rettferdiggjør ikke at de skal kunne leve på livrente fra 35 års alder.
Det kryr av folk som må bytte yrke i løpet av livet. Jeg ser f.eks for meg Iversen som en glimrende kar til å drive en bensinstasjon i Orkdal. Og Morten Berre bør kunne stramme seg opp litt og kunne holde en postrute i rimelig skikk.
Dessuten er det helt fritt fram å bli fotballspiller, aksjemegler, super-kirurg, statsminister, skipsreder eller andre yrker hvor du kan tjene penger som gress. Det er egentlig bare å sett igang umiddelbart hvis du vil tjene fett. Om du har egneskapene som gjør at noen vil betale deg fett er en helt annen sak. Det er som ellers i det private næringsliv.
Hva om du tar f.eks de 50 best betalte eiendomsmeglerene i landet, tror du ikke de tjener bedre enn de 50 best betalte fotballspillenere? Og eiendomsmeglerene gjør jo bare en helt unyttig og tullete jobb med å formidle ett boligsalg. En jobb som rett og slett ikke er samfunnsnyttig eller underholdene å se på.
Nei, fotballspillere har i aller høyeste grad fortjent den lønna de får. En lønnstakergruppe mer tilpasset tilbud og etterspørsel finnes vel ikke?
Hvilket argument?
Og resten av innlegget ditt var så fullt av selvmotsigelser så jeg er enda ikke sikker på om jeg har lest rett....
Hvilket argument?
Og resten av innlegget ditt var så fullt av selvmotsigelser så jeg er enda ikke sikker på om jeg har lest rett....
1. Du mener at det retoriske spørsmålet ditt ikke var et argument? Jeg er enig i at retoriske spørsmål ikke bør stå som eneste argument, men jeg tolket det ihvertfall som det.
Og hva var selvmotsigende? Du mener ikke at å belyse en sak fra to sider er selvmotsigende? Beklager at jeg forvirret deg.
Jeg argumenterte for at forventet antall år i yrket ikke er noen god indikator på lønnen og deretter argumenterte for at de beste innen liberale yrker tjener bra. I tillegg ga jeg et argument for at samfunnsnytten av jobben ikke har hatt noen overførbarhet til lønnsnivået.
For å gjøre det enkelt for deg: Gashi tjener mye bedre enn Biffen fordi han er en mye bedre fotballspiller. Ikke fordi han er arbeidsledig fotballspiller når han er 40, for det er Biffen også. At Gashi tjener bra på å løpe, hoppe og av og til sparke til en lærkule er ikke noe mindre verdt enn at Solveig Meum tjener haugevis av kroner på å sette inn noen annonser i avisa, sjekke noen dokumenter og å printe ut noen kontrakter.
- Styret i Plankehaugen
Jeg stillte spørsmålet for å få respons (en diskusjon)på hva folk flest syns er en grei lønn for å spille toppfotball i Norge.
Lønnsnivået i Norge er jo generellt høyt sammenlignet med de fleste land i verden. Om vi derimot ser på lønnen til fotballspillere er vi langt ifra lønnstoppen i verden....
Når det gjelder tidsbegrensningen på aktiv karriere: Det er svært få som kan spille proff fotball og samtidig ta en utdannelse som gir et yrke etter karriereslutt. Alle kan jo ikke bli postbud eller drive en bensinstasjon....
Hva mener dere folkens??
Jeg for min del syns lønningene er ok. De (fleste) får betalt for et talent som svært få har. Nåløyet for å bli godt betalt fotballspiller er utrolig trangt...(ditt eksempel: Biffen f.eks. , som tusener på tusener av andre, har ikke kommet seg gjennom det nåløyet.). Dessuten så er jo fotball verdens beste underholdning for millioner av mennesker. Det bør jo være verdt noe....
Når det gjelder tidsbegrensningen på aktiv karriere: Det er svært få som kan spille proff fotball og samtidig ta en utdannelse som gir et yrke etter karriereslutt. Alle kan jo ikke bli postbud eller drive en bensinstasjon....
At det er få profesjonelle fotballspillere som tar utdannelse mens de er aktive tror jeg kanskje mest henger sammen med de personlige egenskapene, uavhengig av fotballtalent eller ikke. Det er jo mange fotballspiller som har klart å ta endel høyere utdanning mens de har vært proffer; Østenstad, Løken, E.Johnsen, Winsnes, Czwartek. Men det krever en god posjon dumskap/mot/målbevisthet å satse på noe så usikkert som en framtidig proff-karriære.
At spillere som Iversen, R.Normann, Biffen (en glimrende spiss og knallbra postbud) har begrensede akadmiske resultater å vise til tror jeg skyldes helt andre ting enn arbeidsmengden ved å være fotballspiller.
- Styret i Plankehaugen
Opprinnelig postet av benksliter`n
Kan aldri tenke meg at noen i FFK har to millioner i lønn. Unntaket kunne ha vært Shaaban. Bjørkøy var nok vår dyreste spiller i drift, og heller ikke han passerte to milloner. Husk at kontraktsforlengelsen til Bjørkøy kom som lyn fra åpen himmel, så han fikk nok meget gunstig vilkår til FFK å være.
Ser man på lista, så forstår man også hvorfor FFK valgte bort Thomas Holm...
Litt overrasket over lønna til Stefanotto. Kan faktisk være årsaken til at han valgte Lyn fremfor oss. Jeg vet at han var svææært nært å bli FFK-spiller.
Har du lest forumets retningslinjer?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914