Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Brann - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 31 mar 08, 09:30

Opprinnelig postet av rollz

...og henge ut blir feil, men det må da være lov og nevne at YES, Wallace var stort sett involvert i alle 4 målene til Brann med dårlig forsvarsarbeid enten rett før scoring eller i selve situasjonen.
Piroja skulle hatt 1 rundes klareste frispark i forkant av Karadaz sitt mål, men og ha en midtstopper i dag med så dårlig ballkontroll når han har ballen i beina er rett og slett for tynt når man har ambisjoner. Han skapte 2 sjanser alene, for Brann.

Kampen sett under ett gjør meg kjempeoptimistisk med tanke på resten av sesongen, men man henger ikke ut noen hvis man sier at den bakre fireren har ett kraftig forbedringspotensiale når man slipper inn 4 mål...bortebane eller ei.

2 av Branns mål hadde aldri vært godkjent med "nøytral bane og dommer".

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 30 mar 08, 22:38

Bare lurer på en ting. Hvordan er reglene om å ha en kaptein på banen? Når Brann bytta ut Bakke ga han ikke fra seg kapteinsbindet, og Brann spilte uten kaptein frem til Guntveit ble bytta inn 5 min før slutt. Er det lov å spille uten kaptein på banen?

 

Anyways, utrolig bittert tap!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 mar 08, 23:26
Endret: 30 mar 08, 23:26
Oppsummert:
 - Skuffende resultat
 - Oppløftende offensivt spill som gjør at Brann i lange perioder ikke har ballen på deres hjemmebane
 - Usikkert forsvar blir straffa ubønnhørlig av landets beste spiss
 - Dommern var medvirkende årsak til at det gikk som det gikk
 - Suvveren Tarik, med ballmottak som gleder et fotballhjerte

Så da er det bare å fortsette spillet i neste kamp, men gjøre noen ganske små endringer:

 - Vurdere Barsom, Kvisvik/Kouadiou og Ramberg på banen samtidig på bekostning av Gashi
 - Vurdere å skyve Ophaug over på venstre, og gi Czwartek høyre bekk, uten at jeg kjenner Ophaugs venstrebekksegenskaper

På trening:
 - Wallace må få plasseringsøvelser i rikt monn, og må ta lynkurs i markeringsspill
 - Gi Ophaug klare offensive ordre for å følge opp bak Ramberg, for å gi offensiv kraft på høyre side også
 - Et par ekstra økter med skudd/avslutninger

DA er vi boks til neste kamp, ja. Vi kan få mye artige stunder utover, folkens!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 31 mar 08, 10:38
Endret: 31 mar 08, 10:40
Noen observasjoner fra gårsdagens kamp:

- Det var marginer som avgjorde. Med litt mer flaks (og dyktighet) på avgjørende tidspunkt i kampen, kunne FFK fort ha gått seierende av banen. Jeg synes tapet var ganske lett å svelge som følge av dette. Når FFK spiller så godt som i går, vet man at poengene vil komme. Ingen grunn til å grave seg ned. Det er langt mer skremmende å tape grunnet total mangel på ferdigheter eller mangel på innsats.

- FFK er et pinglelag. Brann hadde i snitt flere høydecentimeter og kilo muskler å gå på sett i forhold til FFK. Ophaug er et viktig bidrag grunnet sin fysikk og høyde, men de neste forsterkningene til FFK bør være godt over 180 centimeter (helst 185+) og over 80 kg muskler (helst 85+). Det vil komplementere stallen. (En selvfølge at de også må være gode fotballspillere)

- Selv om man slår cornere og frispark over pygmeene til FFK på trening, så bør man ta høyde for at motstandernes spillere er høyere, har bedre spenst og er bedre hodespillere. Jeg er så lei av å se cornere som ikke klare å passere første stolpe (og førsteforsvarer). FFK er elendige på defensive dødballer, og tannløse på offensive dødballer.

- Tarik Elyounoussi blir vanskelig å holde på til sommeren. Godt å se at vårt spisspar åpner scoringskontoen allerede i første kamp.

- Forsvaret er lite samspilt, og flere av spillerne virket rustne. Etter den strålende debutkampen, har Wallace hatt en dalende formkurve - dessverre. Til og med dødballene sitter ikke lenger. Håper han kommer sterkere tilbake.

- Barsom er årets signering, og fy for en spenst han har!

- Brannpublikumet sugde i går.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 31 mar 08, 10:42

Opprinnelig postet av Holters
- Tarik Elyounoussi blir vanskelig å holde på til sommeren.

Tarik er vår! Han skal ingen steder!

---------------------------

Svensk magi!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 31 mar 08, 11:14

FK er et spillende, teknisk og lekent lag, ikke et lag som har sin styrke på dødballer. Og jeg håper det blir slik i fremtiden også, selv om det er å håpe at vi kan bli noe bedre på defensive dødballer.

Synes Tarik ser ut til å ha utviklet seg 2 hakk i riktig retning i vinter, imponert over hva han presterte på en dårlig bane i går. Blir vanskelig (umulig) å beholde om han fortsetter slik!

Vi spiller veldig bra fotball men er ikke dyktige/heldige nok innenfor begge 16 meterene.

Vi knuser Molde hjemme neste søndag med litt mer dyktighet innenfor begge 16 meterene!

 

 

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 31 mar 08, 11:41
Endret: 31 mar 08, 11:47
Opprinnelig postet av Kent
FK er et spillende, teknisk og lekent lag, ikke et lag som har sin styrke på dødballer. Og jeg håper det blir slik i fremtiden også, selv om det er å håpe at vi kan bli noe bedre på defensive dødballer.

Og det er ikke Brann? De spiller også offensiv, flott angrepsfotball. Likevel knuser de oss på dødballstyrke. Det er mulig å kombinere disse styrkene.

Laget som spilte mot Brann var 2,31 cm lavere i snitt. Kanskje ikke avskrekkende i seg selv, men det er mye større spredning i høyde hos FFK, mens hos Brann ligger de fleste spillerne rundt snittet. Våre laveste spillere er virkelige lave.

Før signeringen av Ophaug, så var Czwartek fast. Med ham på banen hadde vi hatt et lagsnitt på 181,81 og det tilsvarer 2,86 cm lavere i snitt enn Brann. Selv om det ikke er relevant for gårsdagens oppgjør, så sier det litt om hvor viktig det var for oss å få på plass en spiller som Ophaug med høyde som komplementerer laget.

Hadde vi gått løs på antall kilo også, så er jeg ganske sikker på at Brann hadde knust oss suverent.

------
Håkon Opdal 187,00
Bjørn Dahl 183,00
Olafur Örn Bjarnason 188,00
Kristjan Örn Sigurdsson 180,00
Erlend Hanstveit 189,00
Jan Gunnar Solli 183,00
Hassan El Fakiri 181,00
Eirik Bakke 188,00
Petter Vaagan Moen 181,00
Robbie Winters 180,00
Thorstein Helstad 187,00
Azar Karadas 189,00
Snitt Brann 184,67

Lasse Staw 190,00
Jan Tore Ophaug 189,00
Patrik Gerrbrand 187,00
Raio Piiroja 190,00
Fernando Wallace 183,00
Hans Erik Ramberg 178,00
Kasey Wehrman 183,00
Ardian Gashi 172,00
Abgar Barsom 172,00
Gardar Johansson 190,00
Tarik Elyounoussi 172,00
Snitt FFK 182,36

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 mar 08, 11:51
Endret: 31 mar 08, 11:57

Demokratens spillerbørs:

Lasse Staw                                            3

Jan Tore Ophaug                                  4

Patrick Gerrbrand                                  4

Raijo Piiroja                                            4

Fernando Wallace                                 2

Hans E. Ramberg                                 4

Kasey Wehrman                                    7

Ardian Gashi                                           6

Abgar Barsom                                        6

Tarik Elyounoussi                                  8

Gardar Johansson                                6

Jeg synes de har den mest riktige hittil. Forsvarsspillet  var under enhver kritikk. Hvis vi skal vinne kamper med slikt spill, så må vi score i bøtter og spann hver kamp. Greit at folk synes dette var en underholdende kamp og se på, men jeg gremmes til tusen, og synes ikke det lover godt i det hele tatt. Jeg er langt i fra imponert over FFK i denne kampen. Eneste, bortsett fra Tarik, som imponerte meg litt er faktisk Ramberg som spilte en brukandes kamp for han å være på en uvant plass. Og jeg er ikke av de som pleier å skryte av Ramberg så det er sagt. Synes det er en svakhet at han greier å ta plass i stallen overhode.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 31 mar 08, 12:24
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg synes de har den mest riktige hittil. Forsvarsspillet  var under enhver kritikk.

Uenig. Jeg mener at 2 av Branns mål helt klart burde vært underkjent, og da kan man etter min mening ikke klage på forsvaret for disse. 4-2 målet kommer da FFK kaster alt og alle i angrep for å utligne. Brann har 2 store sjanser bortsett fra målene. Forsvarsspillet er ikke perfekt, men bra.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 mar 08, 13:21
Endret: 31 mar 08, 13:24
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg synes de har den mest riktige hittil. Forsvarsspillet  var under enhver kritikk.

Uenig. Jeg mener at 2 av Branns mål helt klart burde vært underkjent, og da kan man etter min mening ikke klage på forsvaret for disse. 4-2 målet kommer da FFK kaster alt og alle i angrep for å utligne. Brann har 2 store sjanser bortsett fra målene. Forsvarsspillet er ikke perfekt, men bra.

Og så, hadde ikke Brann nok av sjanser til å avgjøre kampen ?? Jeg synes det er skikkelig hawaii bak i der til tider. Skal være glad de ikke slapp inn flere mål. Ikke kom med den at vi kunne fått 2 vi å, det har ingenting med forsvarsspillet vårt å gjøre. Brann spilte dårlige bak de å.

Og jeg etterlyser fortsatt det farlige angrepsvåpenet " Barsom - Wallace ". Dårlige frispark og cornere har det vært hittil.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 31 mar 08, 13:29
Opprinnelig postet av Rune Haugen

 Ikke kom med den at vi kunne fått 2 vi å, det har ingenting med forsvarsspillet vårt å gjøre. Brann spilte dårlige bak de å.

Her setter du fingeren på noe vesentlig. Når jeg forsøker å vurdere FFK`s prestasjoner så er det opp mot andre TL lag. Om FFK sitt forsvar borte er like "dårlig" som Brann sitt forsvar hjemme så er det kanskje ikke så galt? Jeg har intrykk av at mange forventer at FFK og lagets spillere skal prestere som verdens beste. Det mener jeg er noe urealistisk. Jeg tror steg en må være å sammenligne seg med de beste i Norge.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 mar 08, 13:35
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Rune Haugen

 Ikke kom med den at vi kunne fått 2 vi å, det har ingenting med forsvarsspillet vårt å gjøre. Brann spilte dårlige bak de å.

Her setter du fingeren på noe vesentlig. Når jeg forsøker å vurdere FFK`s prestasjoner så er det opp mot andre TL lag. Om FFK sitt forsvar borte er like "dårlig" som Brann sitt forsvar hjemme så er det kanskje ikke så galt? Jeg har intrykk av at mange forventer at FFK og lagets spillere skal prestere som verdens beste. Det mener jeg er noe urealistisk. Jeg tror steg en må være å sammenligne seg med de beste i Norge.

Jeg synes forsvaret til FFK skal gjøre jobben sin uavhengig av hva Brann sine gjør. Jeg synes denne dårlige tendensen har vært der siden de spilte på La Manga. TV-kampene viste det klart og tydelig. Vi bør vel sikte på å ha forsvar som holder mål i Tippeligaen vel ?? Hittil har de vist Adecco-nivå. Håper det bedrer seg utover.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 31 mar 08, 13:40
Endret: 31 mar 08, 13:46

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg synes forsvaret til FFK skal gjøre jobben sin uavhengig av hva Brann sine gjør. Jeg synes denne dårlige tendensen har vært der siden de spilte på La Manga. TV-kampene viste det klart og tydelig. Vi bør vel sikte på å ha forsvar som holder mål i Tippeligaen vel ?? Hittil har de vist Adecco-nivå. Håper det bedrer seg utover.

Er ikke så fortvilet over at FFK`s forsvar holder adecco nivå hvis forsvaret til alle de andre TL lagene gjør det samme.

 

Satt på spissen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Thygesen

Juniorspiller

Ble medlem: 06 mar 08
Innlegg: 153

Lagt til: 31 mar 08, 13:47
Det er spillt EN kamp.. Forsvaret har 2 nye spillere i år.. La de få tid til å spille seg opp og bli samspilte med resten av laget. Blir for dumt å si at dette forsvaret her holder 1 div nivå, for så dårlig var det ikke.. Vi må ha hvertfall ha LITT tålmodighet, og ikke gi de slakt etter første serierunde borte mot serievinnerne fra i fjor som mest sannsynlig kommer til å krige i toppen i år også..

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 31 mar 08, 14:03
Fakta er at vi slapp inn 4 mål og det er langt ifra godkjent uansett hvem vi møter i tippeligaen,rett og slett dårlig,lyspunktet er at begge spissene våre scorer

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 31 mar 08, 14:07

Opprinnelig postet av paco
Fakta er at vi slapp inn 4 mål og det er langt ifra godkjent uansett hvem vi møter i tippeligaen,rett og slett dårlig,lyspunktet er at begge spissene våre scorer

Helt enig med deg for en gangs skyld.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 31 mar 08, 14:26

Er kjempefornøyd med åssen FFK spilte i går, dette lover godt for resten av sesongen! Vi tør å varte opp med høyt press og offensiv fotball mot serielederen på deres egne hjemmebane, kanskje Norges verste lag å møte borte!

At vi slipper inn 4 mål er forsåvidt ikke bra.. 1-0 målet er dårlig defensivt av Tarik, som forsiktig stikker ut en tå. Men for all del, det er mer en bra spissjobb enn dårlig forsvarsarbeid. 2-1 målet må da annulleres?!? Karadas og Piiroja er faktisk langt unna de andre i feltet, og dommer Tommy Skjerven står meget godt plassert. Når man i tillegg har uttalt før sesongen at det skal slås ned på slikt, må man faktisk gjøre det også. Jeg mener tilogmed at det er et gult kort, et annet sted på banen ville det jo resultert i gult.. Og det er ingen tvil om at Skjerven ser situasjonen, for på neste dødball er han oppmerksom på det og gir dem advarsler. Dommerne må bli tøffere, og gi frispark på sånne situasjoner! Piiroja har jo ingen sjanse!

3-2 målet er dårlig defensivt på dødball, det må vel Wallace(husker ikke hvem det var, men tror det var han) ta på sin kappe. På 4-2 målet har vi sendt opp Piiroja, og plutselig er Helstad alene mot Staw. En nydelig avslutning!

4-2 resultatet sier lite om kampen. Masse sjanser til begge lag, Helstad etter 1-0 scoringen, Tarik(2 ganger, også den hvor han bomma på ballen), Ramberg osv. Syns FFK fortjente uavgjort eller seier der, de var klart best!

Men det lover som sagt godt. Er fornøyd med at vi orker å jobbe hele kampen, i fjor hadde vi gitt opp på 2-1.. Tilogmed på 3-2 jobber vi, og det står det respekt av! Flott, FFK! Og en annen ting er den defensive orienteringen vi viser, som er meget bra! Wallace har tellefeil på innlegg innimellom, men ellers er det bra. Et eksempel er rett før pause, hvor Gashi avslutter til Opdal. Opdal kaster tidlig ut, og Barsom skyver inn på den sentrale midtbanen og tar Gashis plass. Gashi løper da hjem på venstrekanten, så vi ikke mangler spillere noe sted. Så har vi høyt press, og klarer tidlig å finne plassene våre igjen. Meget imponert i forhold til å åssen vi var hjemover i fjor!

Og det virker mer som om vi har spillere som kan få til noe selv offensivt. Tarik var i kjempeform, og er et angrep alene. Flink til å holde på ballen. Vi har Gashi, som fort kan drible av 3-4 mann, men det virker litt som om han vegrer seg for å skyte innimellom. Fikk litt tyn av Brann-fansen også, men det tok han med et smil. :) Og Barsom er helt fantastisk å se på. Har en tyngdeoverføring, teknikk og balanse som er helt unik. Jobber også bra hjem!

Tror vi KNUSER Molde på hjemmebane på søndag! Og vi tar fort flere borteseire i år med dette spillet også!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


brann_copper

Bedriftsspiller
Ble medlem: 25 mar 08
Innlegg: 3

Lagt til: 31 mar 08, 14:39
Morsom debatt. FFK spilte en spillemessig god kamp og forsvaret deres var ikke så dårlige som mange her inne ser ut til å mene. Det var på det taktiske at dere tapte kampen. Særlig to forhold ble avgjørende. I) Mye småspill i stedet for lange baller på en heller dårlig bane og II) å presse så høyt er noe av det farligste man kan gjøre mot Brann. Da blir det mye bakrom for Helstad å boltre seg i. Men bevares dere kommer til å bite fra dere i år og den første seieren kommer allerede neste helg mot Molde.


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340