Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 10 apr 08, 21:13
fin odds på ffk på unibet!!! bare å satse!!! ;-)

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 apr 08, 06:59

Trønderne snakker ennå om Sørlies superkamp

www.demokraten.no/ffk/article3464192.ece


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 11 apr 08, 07:49

Tarik er småsyk i følge f-b

Håper det går fort over, jeg satset nettopp et par timeslønner på FFK seier. Med Tarik hjemme i senga er 5.25 i odds for at FFK blir det første laget til å vinner borte i årets Tippeliga litt mindre gavmildt fra Unibet sin side....

 

 

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Ellen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 12

Lagt til: 11 apr 08, 11:01
Three Lions kan anbefales ja, er der alle bortesupportere går.

Så var det billetter da, for de av oss som bor her oppe og ikke har fått kjøpt billetter i Fredrikstad. Vil man kunne kjøpe billetter utenfor bortetribunen før kampstart i år og? Var sånn i fjor..

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 apr 08, 11:10
Opprinnelig postet av Ellen
Three Lions kan anbefales ja, er der alle bortesupportere går.

Så var det billetter da, for de av oss som bor her oppe og ikke har fått kjøpt billetter i Fredrikstad. Vil man kunne kjøpe billetter utenfor bortetribunen før kampstart i år og? Var sånn i fjor..


ring til aristokraten og reserver billetter. (ingen har fått kjøpt billetter ennå)

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 11 apr 08, 17:13
Endret: 11 apr 08, 17:14
Opprinnelig postet av Patrioten
Koné usikker mot FFK

Yssouf Koné måtte hinke av treningsfeltet etter en overtråkk på torsdagens ettermiddagsøkt.

 

www.rbk.no/incoming/article104803.ece

 

 

Koné er klar for kampen mot Fredrikstad


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 apr 08, 20:17
Endret: 11 apr 08, 20:18

Virker som om vi møter et litt hanglete Rosenborglag på lørdag. Sapara og Iversen er jo uaktuelle grunnet skader. Yssouf Konè tråkket over på gårsdagens trening, men er visstnok klar allikevel. Vadim Demidov, Roar Strand og Per Ciljan Skjelbreid fullførte ikke dagens trening, men blir mest sannsynlig klare.

Uansett, det er ikke gunstig å ha flere nøkkelspillere, egentlig en hel sentrallinje, skadet et par dager før kamp. Man får ikke trent på det man helst vil tren på, og det kan bli litt uro i troppen. I tillegg er sjansen stor for at minst en, kanskje to og tre av disse kommer til å hangle litt mot FFK og underprestere.

Det er gunstig for oss, som kun har Fofana ute med skade. I tillegg til Barsom selvfølgelig, som er utestengt med karantene.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 12 apr 08, 00:26

jeg håper dommeren følger godt med på hva demidov driver med. jeg så rosenborg kampen forrige helg. han er veldig flink til å holde trøyene til motspillere. dommerne har sagt de skal gjøre noe med dette i år. håper de klarer det.

edvardsen tok jo faktisk en mot vålerenga. håper de andre dommerne følger dette eksempelet. de trenger ikke å følge alt det rare han driver med. hehe,


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 12 apr 08, 09:30

ser at f-b tipper at thomassen og ramberg starter på hver sin kant og raymond forblir en joker på benken. dette mener jeg er helt feil. forrige helg var det greit at kvisvik startet på benk, men på bortebane mot rbk, behøver vi folk som har ro med ball på midten.

alt for ofte på bortebane ser vi et stresset ffk-lag. helt fra start blir vi presset, og når vi endelig har ball selv, blir vi så stresset at vi mister den altfor tidlig. dette tar krefter, og vi kan da oppleve at når vi setter inn pasningsfoten til raymond etter 60-70 minutter er laget allerede så slitent at det ikke hjelper. det måtte vært bedre å heller settte inn fotrappe spillere mot slutten hvis vi måtte jage mål. 

---------------------------

med ffk til champions league!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 12 apr 08, 09:52
Endret: 12 apr 08, 09:59

Enig med deg Knut, Raymond bør starte denne kampen.

Vi trenger en som kan tilføre den kreativiteten og even til å roe ned og holde på ballen som vi mister ved at Barsom er ute. Og en Thomassen med debutantnerver foran 20000 på lerkendal vil neppe kunne fylle den rollen.

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 10:18
Forstår Raymond veldig godt hvis han føler seg urettferdig behandlet hvis han må starte dagens kamp på benken. På sitt beste er Raymond klassespiller og mye tyder på at han er bedre trent enn noensinne, og antagelig mer spillesugen enn noensine etter å ha hatt en del andre ting å tenke på i Vinter. Grønhagen har dratt strikken langt og fått Kvisvik dit han vil, men nå er det nok. Idag skulle jeg gjerne sett Thomassen på venstre, og Kvisvik på høyre........

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 apr 08, 10:44
Slik slår vi FFK!

Se videoanalytiker Svein Maalens analyse av helgens motstander; Fredrikstad.

www.rbk.no/incoming/article104891.ece


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 apr 08, 11:13
Endret: 12 apr 08, 11:16

Borte forklaringen


BORTETRØBBEL: De trives desidert best i hjemmegarderoben. I kveld står Fredrikstad igjen overfor en nesten umulig oppgave: Den vanskelige bortekampen mot RBK.

- Vi er blitt ganske vant til ikke å vinne på bortebane. Vi må bare forsøke å stå samlet, sukker Fredrikstads midtbanepropell Ardian Gashi.

Aftenposten

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Fasen

Juniorspiller
Ble medlem: 25 jun 03
Innlegg: 95

Lagt til: 12 apr 08, 11:36
Noen som vet om en bra FFK-pub i Oslo? Ha`kke mulighet til å reise oppover...

---------------------------

Fasen
FFK for alltid!!!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 12 apr 08, 11:37
Er det noen som vet om Shamrock (Oslo) viser hele kampen i kveld? Ser at en annen Premier League kamp kræsjer med FFK kampen c...

---------------------------

FFK for alltid!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 12:10

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Forstår Raymond veldig godt hvis han føler seg urettferdig behandlet hvis han må starte dagens kamp på benken. På sitt beste er Raymond klassespiller og mye tyder på at han er bedre trent enn noensinne, og antagelig mer spillesugen enn noensine etter å ha hatt en del andre ting å tenke på i Vinter. Grønhagen har dratt strikken langt og fått Kvisvik dit han vil, men nå er det nok. Idag skulle jeg gjerne sett Thomassen på venstre, og Kvisvik på høyre........

Hjertens enig. Greit at Grønnis har lagt press på Kvisvik - ting tyder på at resultatene er gode også. Fyren er i god form om dagen. Det som skjedde sist er ikke mye tilfeldig - Kvisvik kommer innpå, og med omtrent sitt første touch på ballen sender han i vei kampens flotteste pasning, som en litt heldig og veldig dyktig Tarik omsetter i scoring. Kvisvik sa det fint etterpå at hvis ikke Tarik hadde scoret der så ville ingen ha snakket om den pasningen. Sant det. Men hvis ikke det var for pasningen til Kvisvik ville ikke Tarik ha scoret heller. Og FFK ville ikke ha vunnet kampen.

Kjenner jeg blir lett indignert på Kvisviks vegne bare ved tanken på at han kan bli benket i dagens kamp. Håper inderlig ikke det skjer. De forløsende og ofte målgivende pasningene til Kvisvik er akkurat det FFK trenger for å kunne ha en sjangs på tre poeng i dag.

Skulle man i stedet legge byrden på skuldrene til en ung debutant? Det ville være et mirakel om en slik gambling skulle slå positivt ut. Men nå er ikke jeg riktig sikker på hvor god denne Thomassen er - er han et mirakel klar til å blomstre?  

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5439

Lagt til: 12 apr 08, 12:24
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men nå er ikke jeg riktig sikker på hvor god denne Thomassen er - er han et mirakel klar til å blomstre?  



Ja!

Syns det er helt riktig av Grönhagen å la Thomassen starte på venstre kant (hvis han får starte). Thomassen har vist seg å være veldig seriøs, hardtarbeidende og en god spiller.

Da han gikk fra Sarpsborg til Sparta i fjor sommer tok han nivåhevingen fra andredivisjon til førstedivisjon med en gang og gikk rett inn på a-laget til Sparta. Det etter kun en trening med laget hvis jeg ikke husker feil. Han ble også kåret til banens / Spartas beste i flere av de første kampene han spilte for dem. Spartas trenerteam ble ihvertfall veldig imponert over unggutten den gangen. Det er visstnok også FFKs trenerteam. (Flere i Særp mente også at han var god nok for Tippeligaen allerede i fjor)

I og med at jeg syns Wallace er svak defensivt, så trenger han all den hjelp han kan få fra venstrekanten. Den jobben mener jeg Thomassen vil klare bedre enn Kvisvik. Thomassen er både raskere og har høyere arbeidskapasitet. Så får heller Kvisvik slåss med Ramberg om plassen på høyrekant.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 12 apr 08, 12:53
Opprinnelig postet av Bedreviteren
(...) og mye tyder på at han er bedre trent enn noensinne, og antagelig mer spillesugen enn noensine (...)

Én ting er i alle fall sikkert, og det er at Kvisvik fortsatt ikke er bedre trent enn noensinne.

Jeg så kampen mot Molde sammen med noen venninner, som ikke er videre interessert i fotball eller kjenner spesielt til Kvisvik, og det første de sa da Kvisvik entrert banen var "Oj, han er jo fet!" Og jeg er helt enig... Synes faktisk Kvisvik fortsatt så lubben ut og han er langt fra så slank (veltrent?) som "rapportene" før sesongstart tilsa.

Kvisvik har en langt historie bak seg som har vist at han ikke er noen bortebanespiller. Jeg tror at Grönhagen og resten av trenerteamet har dette i bakhodet før dagens kamp. Det skal ha vært veldig jevnt mellom Thomassen og Kvisvik helt frem til sesongstart, og jeg blir ikke overrasket om Thomassen blir fortrukket i denne kampen. Vi møter en løpssterk midtbane på bortebane.

Men for all del; med Barsom ute - som er selvskreven i dagens FFK-lag - så må man gjøre litt rokkeringer, og da åpner det for både Kvisvik, Kouadio og nevnte Thomassen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 13:08
Endret: 12 apr 08, 13:08
Kvisvik har vel ikke sett veldig veltrent ut siden yngre dager, men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra. Dessuten vil jeg se Kvisvik på høyre som sagt, fordi det kan bli vel mye av det gode på venstresida med brassen og Kvisvik der....... Kvisvik kan gå ut på Lerkendal idag og fort være banen beste spiller idag, den kapasiteten har ikke Kuadio, Thomassen eller Ramberg.  Selvom det ikke fråder av kjeften til Kvisvik i tacklinger, eller han springer marathon under en kamp, synes jeg han er i overkant undervurdert deffansivt. Man kan ta igjen mye med ett klokt fotballhode den veien, men det synes ikke like godt........

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 13:25

Opprinnelig postet av Holters


Kvisvik har en langt historie bak seg som har vist at han ikke er noen bortebanespiller. Jeg tror at Grönhagen og resten av trenerteamet har dette i bakhodet før dagens kamp. 

Men er det noen på FFK som er en bra bortbanespiller? Jeg ville kanskje gjettet på Barsom...

Ser fram til å stifte nærmere bekjentskap med denne lovende Thomassen. Hvis han starter i dag, og gjør det bra mot RBK borte, så skal jeg love å bli mektig imponert, men dog ikke sjokkert.

Men selv ville jeg stadig ha brukt Kvisvik framfor Ramberg. Eventuelt satt inn Kvisvik sentralt utover i kampen hvis ikke Gashi lykkes med litt mer i dag enn han har gjort i det siste. Ikke bare feil å ha en god pasningsfot sentralt på midten heller.

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340