Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 12 apr 08, 13:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
(...) men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra.

Det synes jeg sier mer om hvilken uakseptabel form Kvisvik var i...

Men Kvisvik har fortsatt mye å bidra med, og uten Barsom på banen, så mangler vi en del kreativitet på midten. Jeg tror vi fort kan bli for avhengige av Wehrmans ballfordelingsegenskaper (som er undervurderte) i denne kampen. Dersom Kvisvik ikke starter, kan det likevel fort vise seg at han kommer innpå.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 13:31

Opprinnelig postet av Holters
 Jeg tror vi fort kan bli for avhengige av Wehrmans ballfordelingsegenskaper (som er undervurderte) i denne kampen. 

Er de virkelig? Er enig i at Kasey slår mye bra pasninger, men han er vel samtidig den eneste som klarer å slå enda mer horrible tversoverpasninger på egen halvdel enn Ramberg gjør på en dårlig dag...

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 12 apr 08, 13:35
Endret: 12 apr 08, 13:35
Jepp, Wehrman slår noen fæle pasninger i ny og ne, men det er mye grunnet han faktisk tør å holde på ballen, og han tør å forsøke å slå de forløsende pasningene. Da feiler man også oftere enn andre som omtrent bare slår støttepasninger. Men Wehrman mister av og til hodet og slår noen helt horrible pasninger (f.eks i åpningsminuttene mot Brann...)

Men Wehrman er langt mer spillende enn man skulle tro. Han er ikke utelukkende en defensiv bulldozer av en løpsmaskin, som har eneste oppgave å bryte ned motstandernes angrepsspill, slik f.eks Kristofer Hæstad er.

Og hvem skal slå pasningene dersom vi spiller med Thomassen, Gashi, Wehrman og Ramberg? Da er det faktisk Wehrman som står igjen som den soleklare ballfordeleren.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 12 apr 08, 13:42
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Eventuelt satt inn Kvisvik sentralt utover i kampen hvis ikke Gashi lykkes med litt mer i dag enn han har gjort i det siste. Ikke bare feil å ha en god pasningsfot sentralt på midten heller.

 

i tillegg er det et greit signal å sende at ingen har klippekort på laget. for øyeblikket ser det ut som om både midtstopperparet og den sentrale midtbanen har garantert plass. det er farlig at folk blir for sikre på plassen på laget.

---------------------------

med ffk til champions league!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 13:46

Opprinnelig postet av Holters
.

Og hvem skal slå pasningene dersom vi spiller med Thomassen, Gashi, Wehrman og Ramberg? Da er det faktisk Wehrman som står igjen som den soleklare ballfordeleren.

Raijo....


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 12 apr 08, 13:48

Opprinnelig postet av Holters


Én ting er i alle fall sikkert, og det er at Kvisvik fortsatt ikke er bedre trent enn noensinne.

Jeg så kampen mot Molde sammen med noen venninner, som ikke er videre interessert i fotball eller kjenner spesielt til Kvisvik, og det første de sa da Kvisvik entrert banen var "Oj, han er jo fet!" Og jeg er helt enig... Synes faktisk Kvisvik fortsatt så lubben ut og han er langt fra så slank (veltrent?) som "rapportene" før sesongstart tilsa.



 

Hvordan kan folk som ikke kjenner til Kvisvik vite at han ikke er bedre trent enn før? Så Kvisvik veldig atletisk ut de to gangene han omtrent på egenhånd reddet Brann fra nedrykk?

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 12 apr 08, 13:52
Opprinnelig postet av Kent
Hvordan kan folk som ikke kjenner til Kvisvik vite at han ikke er bedre trent enn før?

Les om igjen... De reagerte på at en fotballspiller var fet. Det andre er mine ord.

Opprinnelig postet av Kent
Så Kvisvik veldig atletisk ut de to gangene han omtrent på egenhånd reddet Brann fra nedrykk?

Han var mye mer veltrent da (og bedre spillemessig) enn han har vært de foregående sesongene i FFK. Brannsupportere reagerte også på at Kvisvik var fet i fjor.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 12 apr 08, 13:56

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Hvordan kan folk som ikke kjenner til Kvisvik vite at han ikke er bedre trent enn før?

Les om igjen... De reagerte på at en fotballspiller var fet. Det andre er mine ord.

Opprinnelig postet av Kent
Så Kvisvik veldig atletisk ut de to gangene han omtrent på egenhånd reddet Brann fra nedrykk?

Han var mye mer veltrent da (og bedre spillemessig) enn han har vært de foregående sesongene i FFK. Brannsupportere reagerte også på at Kvisvik var fet i fjor.

Jeg syntes bare at argumentene dine var litt...tynne.

Jeg velger heller å stole på rapportene som sier at Raymond faktisk har trent bra i vinter og er i bra form! Vi får håpe han kommer inn å sikrer ett poeng på slutten

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 apr 08, 14:00
Jeg synes faktisk Kvisvik var veldig tynn i vinter, men nå i sist kamp mot Molde var han nesten tilbake i 2007 form.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 12 apr 08, 14:00
Opprinnelig postet av Kent
Vi får håpe han kommer inn å sikrer ett poeng på slutten

Ingenting hadde vært bedre enn det.

Blir nok mange super-sub-kamper på Kvisvik i år!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 12 apr 08, 14:10
Endret: 12 apr 08, 14:11

Opprinnelig postet av benksliter`n
Jeg synes faktisk Kvisvik var veldig tynn i vinter, men nå i sist kamp mot Molde var han nesten tilbake i 2007 form.

Ja det var en her som postet en link til et bilde hvor Raymond nesten minnet litt om Leif Juster. Var snakk om tosifret antall kilo i vektredusksjon. Men det har kanskje blitt litt trøstespising siden det...

---------------------------

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 12 apr 08, 14:11
Blir kampen sendt på Radio Fredrikstad eller lignende nettradio, for oss som ikke bor i landet og har for dårlig linje til å se på nett-tv! :(

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 12 apr 08, 14:13

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Vi får håpe han kommer inn å sikrer ett poeng på slutten

Ingenting hadde vært bedre enn det.

 

Kremt... tre poeng hadde vel vært bedre?

 

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 14:16
Endret: 12 apr 08, 14:21

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Vi får håpe han kommer inn å sikrer ett poeng på slutten

Ingenting hadde vært bedre enn det.

Blir nok mange super-sub-kamper på Kvisvik i år!

Spørsmålet blir jo da hvordan det går ut over form og humør? At Kvisvik skal være ett 4-5 valg fra start, som kant, blir for meg helt vilt. Enig i at han ikke har vært noe særlig bortespiller og har noe å bevise der. Samtidig har han kanskje vært vår best hjemmespiller, så i så måte bør han jo da spille alle hjemmekampene.

     Men i motsetning til fb regner jeg med at Kvisvik og Ramberg starter idag, bare så det er sagt. Så kan dere jo høgge meg etter kampen, nå går jeg på pub og starter oppvarmingen...


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 apr 08, 14:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Kvisvik har vel ikke sett veldig veltrent ut siden yngre dager, men han ser mindre fet ut, for å si det sånn, nå enn dem siste 3-4 åra. Dessuten vil jeg se Kvisvik på høyre som sagt, fordi det kan bli vel mye av det gode på venstresida med brassen og Kvisvik der....... Kvisvik kan gå ut på Lerkendal idag og fort være banen beste spiller idag, den kapasiteten har ikke Kuadio, Thomassen eller Ramberg.  Selvom det ikke fråder av kjeften til Kvisvik i tacklinger, eller han springer marathon under en kamp, synes jeg han er i overkant undervurdert deffansivt. Man kan ta igjen mye med ett klokt fotballhode den veien, men det synes ikke like godt........

 

Helt riktig at Raymond ikke har samme løpene hjem, Men se kampen han kom inn mot molde. Se den defansive jobben han gjør med å hjelpe keeper på dødballer. Dette gjorde han som ingen andre på laget gjorde før han kom inn. I tillegg er han en av de få spillerene som kommer i posisjon slik at keeper kan bruke han som et raskt oppspilspunkt. Han finner posisjon der mange andre gjemmer seg, slik at dat kan bli overtalspill på eventuelle kontriner. Men bevares Thomasen er en god spiller og tror heller ikke han gjør seg bort, og han har kvaliteter som ikke Raymond har, så blir spennede og se hva grønis velgger og har tro på.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 08, 14:28
Helt riktig, Anne. Raymond vil ha ballen der andre gjemmer seg. Ett annet ord for det er lederegenskaper.....

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 12 apr 08, 14:35
Personlig synes jeg det er ille at Ramberg tar plassen til Kvisvik i denne kampen. Vi har ingen optimal ballfordeler ute på banen i dag og det vil bli maaaange høye baller opp til Gardar som renner ut i sanden. Uten hverken Kvisvik eller Barsom på banen er FFK ikke noe spillende lag, mener nå jeg. Det kan nesten virke på meg som at det er en slags mistillit til Kvisvik fra Grönhagen sin side, men håper jo i det lengste at det ikke er tilfelle.
Men jeg er 100% sikker på at om ikke Kvisvik får spille mer utover våren, så er han tapt for oss til sommern.
Er det virkelig det FFK ønsker?

Hvis Kvisvik skal snu all den negative oppmerksomheten rundt han den siste tiden til noe positivt, så må han levere på banen, men når han ikke gis sjansen til det, så blir det fort en negativ spiral, inntil han er ute av klubben og presterer så det synger for en konkurrerende Tippeliga klubb.

---------------------------

FFK og Leeds United


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10067

Lagt til: 12 apr 08, 15:02
Laget blir ikke bekreftet før møtet kl. 17:00 , men dette er det sannsynlige laget ifølge mine kilder:

Lasse Staw

Jan Tore Ophaug - Patrik Gerrbrand - Raio Piroja - Fernando Pereira Wallace

Hans Erik Ramberg - Kasey Wehrman - Ardian Gashi - Raymond Kvisvik

Tarik Elyounoussi - Gardar Johannsson

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 12 apr 08, 15:00

Uten å ha lest denne tråden: Er kampen idag TV sendt?

eventuelt hvilken kanal...kan ikke se noe om det i avisa

---------------------------

Svikere henrettes, so justice for all...

*Ultras Liberi*


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 apr 08, 15:04
Endret: 12 apr 08, 15:05
Opprinnelig postet av Mustang

Uten å ha lest denne tråden: Er kampen idag TV sendt?

eventuelt hvilken kanal...kan ikke se noe om det i avisa

Kampen sendes på TV2 Sport klokka 19.00

Det er en betalingskanal du kan bestille ekstra til blant annet Get og Canal Digital... men må ha digital tv dekoder da...

Eller du kan se den på tv2 sumo, nett tv....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Spørsmål, Hvor mange ganger har L.pool vunnet Premier League?

*22.05.08*



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340