En liten nøtt
Opprinnelig postet av 1947modell
Hva het målmannen til Brage som jeg så på Fredrikstad Stadion ca 1956 fra den gamle gressviktribunen i hovedseriekamp mot FFK.
Brage spilte ikke i hovedserien. Landsdelsserien derimot. Men hva keeperen til Brage heter sliter jeg med å få tak i.
Brage spilte her
Group Trøndelag
1. Steinkjer 14 11 2 1 50-22 24 Play-off
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2. Sverre 14 8 3 3 36-24 19
3. Brage 14 8 2 4 38-26 18
4. Freidig 14 7 2 5 29-20 16
5. Stjørdals/Blink 14 5 4 5 28-32 14
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Tar jeg feil, men hva gjorde de i Fredrikstad da ? Han het Frank Nervik og fikk vel også landskamper tror jeg. Det er å trene hue litt fra gamledager. Sitter og tenker og så plutselig kommer gamle minner fram. Kan det hende at jeg blander med Nessegutten ?Opprinnelig postet av 1947modell
Hva het målmannen til Brage som jeg så på Fredrikstad Stadion ca 1956 fra den gamle gressviktribunen i hovedseriekamp mot FFK.Brage spilte ikke i hovedserien. Landsdelsserien derimot. Men hva keeperen til Brage heter sliter jeg med å få tak i.
Brage spilte her
Group Trøndelag
Tar jeg feil, men hva gjorde de i Fredrikstad da ? Han het Frank Nervik og fikk vel også landskamper tror jeg. Det er å trene hue litt fra gamledager. Sitter og tenker og så plutselig kommer gamle minner fram. Kan det hende at jeg blander med Nessegutten ?Opprinnelig postet av 1947modell
Hva het målmannen til Brage som jeg så på Fredrikstad Stadion ca 1956 fra den gamle gressviktribunen i hovedseriekamp mot FFK.Brage spilte ikke i hovedserien. Landsdelsserien derimot. Men hva keeperen til Brage heter sliter jeg med å få tak i.
Brage spilte her
Group Trøndelag
Jeg har gått ut i fra årstallet 1956.
District VIII, Group D (Nord-Trøndelag/Namdal)
1. Nessegutten (Play-off) 2. Verdal 3. Neset 4. Namsos 5. Malm 6. Fram (Skatval) 7. Byafossen
Nessegutten holdt også til i Landsdelsserien.
Ok,men jeg var der ihvertfall og målmannen het vel Frank Nervik ? Var jo heller ikke sikker om det var i 56, men ca. som jeg skrev. Hvor henter du alt dette Rune? Det kunne vært flott for meg å bruke som spm på "kvisskvelder". Så til slutt; kan du finne ut om en kamp mellom FFK og Brage har endt 1-1 for meg. Det er noe som jeg mener hendte en gang, men klarer ikke å hente det fram fra hjernen.
Så FFK møtte Brage ca. 1956 ja.
1956/57 Cupkamper 1 Fredrikstad Brage 3 - 2 S 3
Så til slutt; kan du finne ut om en kamp mellom FFK og Brage har endt 1-1 for meg. Det er noe som jeg mener hendte en gang, men klarer ikke å hente det fram fra hjernen.
1959/10/11 - - Fredrikstad - Brage 1-1
Kilde: www.nifs.no/head2head.php
---------------------------
Libertà per gli Ultras!
http://www.brigaderodhvit.com
Så til slutt; kan du finne ut om en kamp mellom FFK og Brage har endt 1-1 for meg. Det er noe som jeg mener hendte en gang, men klarer ikke å hente det fram fra hjernen.
Kilde: www.nifs.no/head2head.php[/quote] Takk for denne Danan. Nå har jeg fått meg ny hobby. Lagra på favoritter og enda mindre søvn.
FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!
[quote=1947modell][quote=danan]
Kilde: www.nifs.no/head2head.php[/quote] Takk for denne Danan. Nå har jeg fått meg ny hobby. Lagra på favoritter og enda mindre søvn.[/quote]
Det er på fredrikstadfk.no jeg fant dette da.
Opprinnelig postet av benksliter`n
Jeg synes dette er en hard nok nøtt: Hvor kommer Brage i fra?
Trøndelag.
Jeg synes dette er en hard nok nøtt: Hvor kommer Brage i fra?Trøndelag.
Hvor i Trøderlag? Hvilken by/sted?
Jeg synes dette er en hard nok nøtt: Hvor kommer Brage i fra?Trøndelag.
Hvor i Trøderlag? Hvilken by/sted?
Brage, SK - Fotball
7404 TRONDHEIM
Her får du hjelp 1947 modell http://www.jds.no/ffk/kamper.aspx?LagID=228
Opprinnelig postet av egkrist
Målmannen het Frank Nervik
Kom med link hvis du er så sikker. Jeg har fortsatt ikke sett dette noe sted, og jeg leter enda.
http://www.kilhemne.no/public.aspx?pageid=45078&newsid=2387 der står det om en frank nervik.. men han er visst spiss...
I det 82.minutt fikk Frank Nervik vendt opp på 17-18 meter og prikket inn et velplassert skudd nede i det venstre hjørnet for keeper.
detter er for juniorlaget
det var det som kom opp når jeg søkte på google på navnet
Målmannen het Frank NervikKom med link hvis du er så sikker. Jeg har fortsatt ikke sett dette noe sted, og jeg leter enda.
Jeg er så gammel at jeg husker han. Det er ikke link til alt! Les jubileumsboka til klubbens 100-års jubileum.
Målmannen het Frank NervikKom med link hvis du er så sikker. Jeg har fortsatt ikke sett dette noe sted, og jeg leter enda.
Jeg er så gammel at jeg husker han. Det er ikke link til alt! Les jubileumsboka til klubbens 100-års jubileum.
Du kan jo utgi deg for hvem som helst. Du har jo ikke gitt noen opplysninger om deg. Hverken kjønn, alder eller noe annet. For meg kan du gjerne være 7 år for alt jeg vet.
Greit at du ikke har link. Du viser til jubileumsboka som kilde. Hvilken side står dette på ?? Jeg finner det ikke, hverken under 1955,1956, 1957 eller 1958.
V: En liten nøtt
Du kan jo utgi deg for hvem som helst. Du har jo ikke gitt noen opplysninger om deg. Hverken kjønn, alder eller noe annet. For meg kan du gjerne være 7 år for alt jeg vet.
Greit at du ikke har link. Du viser til jubileumsboka som kilde. Hvilken side står dette på ?? Jeg finner det ikke, hverken under 1955,1956, 1957 eller 1958.
Se under " FFK spillere fra A til Å" i jubileumsboka.( Er du kverulant?)
[quote=egkrist]Her er en link.
http://f-b.no/article/20030407/LESERBREV/150315363[/quote]
Rart at du ikke henviste til kilden du oppga. Jeg fant det i boka under FFK-spillere fra A til Å, s.244.
Der står det :
Nervik, Frank
f. 21.06.1934
1 landskamp ( 1959 ) i Brage
2 B - landskamper i Brage ( 1959 )
Seriemester 1960/61
9 eliteseriekamper ( 1961 ), hovedseriekamper også i Brage.
Da var nøtta løst og jeg brukte ingen oppslag, bare gammelhue.
Nå må du huske på at jeg ikke var påtenkt på den tiden.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914