Ringberg: Ville ikke provosere
Etter scoringen igår jublet ikke Ringberg, sjekk hvorfor her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=197956
mener at han ikke burde vært solgt jeg
---------------------------
Opprinnelig postet av keiko99
Han er så og si ferdig. Nå er vi ett topplag og vi kan for bli ett 2 div lag om vi skal hente tilbake spillere vi har vært i klubben. Sånn er fotballen... noen kommer og noen går..
Nå er det forskjell på å hente tilbake en spiller og å ikke selge han i utgangspunktet. Det er sikkert en del bak den overgangen vi ikke vet. Det var sikkert med tungt hjerte han forlot FFK, men tror også at han fikk en lønn han ikke kunne takke nei til på slutten av karrieren i Hamkam.
Som sagt i en tidligere tråd, han er fortsatt den spillere som har scoret flest mål for FFK i Tippeligaen i løpet av en sesong, og han har like mange mål som Tarik har denne sesongen, og det for et lag som sliter helt i bunnen allerede. Uten han, så hadde vi kanskje ikke rykket opp verken til 1. divisjon eller Tippeligaen. Hvem vet hva han ville fått ut i FFK i de årene han har vært i FFK nå... Jeg tror ikke han hadde gjort det noe dårligere enn Tegström, selv om de er to ulike spillere. Han er vel mer jevngod med Johannsson da i tilfelle, både i prestasjoner og spillertype.
Det var kanskje den mest anonyme feiringen jeg har sett på Fredrikstad stadion, han har nok ikke glemt oss helt ennå :p
Gratulerer med dagen forresten, han er vel 32 år i dag?
jeg sier ikke at gardar eller tegan er bedre. så jeg regner nok med at vi henter bedre spiss når tiden er inne, men jeg er glad for at ringberg er borte uansett om dere argumenterer at han er mest skårende FFK spilleren.
det er jeg enig i. men at erstatteren ble over 2 meter høye hoås som ikke gjorde jobben bedre enn ringberg er jeg uenig i.
av hoås og ringberg ville jeg heller hatt ringberg for å si det sånn
Opprinnelig postet av FFK1903
Nå er det forskjell på å hente tilbake en spiller og å ikke selge han i utgangspunktet. Det er sikkert en del bak den overgangen vi ikke vet. Det var sikkert med tungt hjerte han forlot FFK, men tror også at han fikk en lønn han ikke kunne takke nei til på slutten av karrieren i Hamkam.
Ringberg ble solgt fordi han ønsket det. Sippe skuespillet for FFK supporterene var pinlig, spesielt fordi mange bet på.
Ringberg var en ingenting i svensk fotball før han kom til FFK. Han har mer å takke FFK for enn omvendt.
Var det ikke å provosere å ta med seg ballen med hånda før han scoret?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ringberg ble solgt fordi han ønsket det. Sippe skuespillet for FFK supporterene var pinlig, spesielt fordi mange bet på.
Vet du det med sikkerhet, eller tror du det, slik jeg gjør?
Ringberg var en ingenting i svensk fotball før han kom til FFK. Han har mer å takke FFK for enn omvendt.
Deg om det. 29 (?) seriemål i andredivisjon og 19 året etter i førstedivisjon var avgjørende for at vi spilte i Tippeligaen 2004.
Da bør de i hvert fall begynne å ta fingreavtrykk av kriminelle lengre opp enn tidligere. Jeg så i hvert fall at ballen touchet overarmen hans, ikke hånda. Og tror du det var med vilje?
Vet du det med sikkerhet, eller tror du det, slik jeg gjør?Opprinnelig postet av kanogvetalt
Deg om det. 29 (?) seriemål i andredivisjon og 19 året etter i førstedivisjon var avgjørende for at vi spilte i Tippeligaen 2004.Opprinnelig postet av kanogvetalt
Da bør de i hvert fall begynne å ta fingreavtrykk av kriminelle lengre opp enn tidligere. Jeg så i hvert fall at ballen touchet overarmen hans, ikke hånda. Og tror du det var med vilje?
Ringberg fikk en henvendelse fra Hamkam og ba FFK om lov til å forhandle. Det fikk ham. Han kom tilbake med et meget godt kontraktsforslag, og ville presse FFK til å kommen med noe tilsvarende(ikke nødvendigvis bedre). Den sportslige ledelsen i FFK var lett sjokkert over tilbudet. De fortalte Ringberg(KTE og Drillo) at de ikke hadde tanker om å tilby han noe i nærheten av det Hamkam gorde. Videre anbefalte de Ringberg å takke ja til dette tilbudet da det ville sikre familien økonomisk i lang tid etter at karrieren var slutt. Så langt mener jeg dette var straight fra alle parter, helt til Ringberg grein på radio Fredrikstad.
Lars Petter Hansen scoret også 29 mål for FFK i 2. div!?
Satt for langt unna til å se hva som skjedde, men TV bildene på fotball extra i går kveld levnet ingen tvil om at han tok med seg ballen med hånden(eller muligens underarmen).
Lars Petter Hansen scoret også 29 mål for FFK i 2. div!?
Det stemmer, men det betyr ikke at Ringbergs mål ikke var viktige. Hvor mange mål scorer LP i førstedivisjon? Så vidt jeg husker ble han leid ut til Bærum etter en heller svak sesong, mens Ringberg ble toppscorer i førstedivisjon den sesongen, og ble vel også kåret til årets spiller i samme liga.
Satt for langt unna til å se hva som skjedde, men TV bildene på fotball extra i går kveld levnet ingen tvil om at han tok med seg ballen med hånden(eller muligens underarmen).
Jeg har også sett TV-bildene. Eneste jeg har sett er at ballen treffer brystet og overarmen samtidig rett før han putter ballen opp i nettaket. Ser i grunn ikke bevisst ut i det hele tatt, er en helt naturlig sted å ha armen, nemlig inntill kroppen. Provoserende ser jeg i hvert fall ikke at det er.
Jeg har også sett TV-bildene. Eneste jeg har sett er at ballen treffer brystet og overarmen samtidig rett før han putter ballen opp i nettaket. Ser i grunn ikke bevisst ut i det hele tatt, er en helt naturlig sted å ha armen, nemlig inntill kroppen. Provoserende ser jeg i hvert fall ikke at det er.
Man ser vel det man vil se? Reaksjonen til Piroja og Barsom var ganske tydelig. Piroja hadde orkesterplass og brukte vel uttrykket "Handball" da han uoppfordret kommenterte situasjonen etter kampen.
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Ønsket Ringberg å bli solgt?
Ja. FFK hadde tenkt å tilby ham ny kontrakt, tilsvarende den han da hadde, men den var på langt nær så god som tilbudet fra Hamkam. KTE, og Drillo, klappet ham på ryggen og anbefalte ham å takke ja til tilbudet fra Hamkam og alle var vel forligt. Så fant antagelig Ringberg ut at FFK supporterene ikke ville like dette og satte igang å grine på lokalradioen. Stilig!
I ettertid har vi fått vite at FFK var ute å kjøre økonomisk, og innvestor gruppa med Høili i spissen nærmest reddet klubben.
Det du refererer til her var ett drøyt år senere.
OK jeg spekulerte, men som jeg skrev tidligere. KTE anbefalte ham å dra fordi dette tilbudet var så bra, og FFK ville ikke gi ham en bedre kontrakt enn det han hadde fra før av. Det er å anbefale ham om å dra, men ikke å be ham om å dra.
Ærlig talt. Hadde Eggen eller Drillo eller FFK for den saks skyld hatt et ønske om å beholde spilleren ut fra det sportslige så hadde de aldri anbefalt han å skifte klubb. Da hadde de lokket med alt de hadde av ikke-økonomiske argumenter. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Du og familien trives så godt i fredrikstad, tar du sjansen på å gi opp alt dette? Osv. osv.
Når trenerne da oppfordrer deg til å takke ja til en kontrakt så er det det samme som å si til en spiller. Sorry, men du vil ikke bli satset på her i FFK.
Det er så beinhard konkurranse i toppfotballen at noe annet ville være svært svært usannsynlig.
Ønsket Ringberg å bli solgt?Ja. FFK hadde tenkt å tilby ham ny kontrakt, tilsvarende den han da hadde, men den var på langt nær så god som tilbudet fra Hamkam. KTE, og Drillo, klappet ham på ryggen og anbefalte ham å takke ja til tilbudet fra Hamkam og alle var vel forligt. Så fant antagelig Ringberg ut at FFK supporterene ikke ville like dette og satte igang å grine på lokalradioen. Stilig!
Nå skal ikke jeg kalle deg en løgner, men langt på vei kan jeg si at du er litt ute og rusler i vannkanten for øyeblikket...
Dersom du tar en telefon til Ringberg kan han fortelle deg hva som skjedde og hvordan det hele gikk til. Kanskje du til og med får ei tidslinje du kan "spikre" dine påstander til...
Jeg ønsker deg lykke til...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn
Man ser vel det man vil se? Reaksjonen til Piroja og Barsom var ganske tydelig. Piroja hadde orkesterplass og brukte vel uttrykket "Handball" da han uoppfordret kommenterte situasjonen etter kampen.
Man ser det hva man vil se? Hva legger du i det egentlig? I så fall gjelder vel det for Piiroja og Barsom også... Hvis du tror jeg legger godviljen til for å "frikjenne" Ringberg får du tro om igjen. At Piiroja bruker uttrykket handball sier vel også fint lite, han er vel ikke den mest stødige i engelsk uansett.
Nå ser det også ut som "faktaopplysningene" dine om Ringberg-overgangen ikke er slik alle har fått det med seg, så det er kanskje du som tror ting du vil tro?
Man ser det hva man vil se? Hva legger du i det egentlig? I så fall gjelder vel det for Piiroja og Barsom også... Hvis du tror jeg legger godviljen til for å "frikjenne" Ringberg får du tro om igjen. At Piiroja bruker uttrykket handball sier vel også fint lite, han er vel ikke den mest stødige i engelsk uansett.
Nå ser det også ut som "faktaopplysningene" dine om Ringberg-overgangen ikke er slik alle har fått det med seg, så det er kanskje du som tror ting du vil tro?
Det må å se det man vil se gjelder vel oss begge. Angående mine fakta om Ringberg overgangen så vet jeg.
. At Piiroja bruker uttrykket handball sier vel også fint lite, han er vel ikke den mest stødige i engelsk uansett.
Og det skulle bety? At han mente noe annet enn "håndball" p.g.a. dårlige engelsk-kunskaper? Er vi litt ute å kjører dritt her?
Det er jo tydelig at engelskkunnskapene ikke er helt på topp da.
For det første, så scoret ikke Ringberg med hånda, det bør være ganske klart for alle at Ringberg sparket ballen i mål.
For det andre, så er det jaggu ikke lett å se om ballen treffer hånd eller ei. Forfra ser det muligens ut som om ballen treffer hånda. Bakfra, så ser det ikke slik ut. Og som Ringberg sier selv, det noen hands å snakke om, da han holder hånda i en naturlig posisjon helt inntil kroppen. Hvor skal han egentlig gjør av hånda?
Husk, det er ikke nok at ballen treffer hånda for at det skal bli dømt hands. Det har heller ingenting å si om man oppnår en fordel av at ballen treffer hånda eller ei. Det som faktisk betyr noe for om dommeren skal blås eller ei, er om handsen skjer med forsett, altså med vilje. For å avgjøre det, så har dommerne noen retningslinjer til å hjelpe dem på vei. F.eks. om armen er i naturlig posisjon, avstand ballen ble slått fra, og så videre.
Kanskje er ballen i kontakt med armen, men denne handsne er så tvilsom, at jeg synes det er greit å la tvilen komme de angripende lag til gode, slik man faktisk skal gjøre i tvilstilfeller.
Har du lest forumets retningslinjer?
Det må å se det man vil se gjelder vel oss begge. Angående mine fakta om Ringberg overgangen så vet jeg.
Står på mitt og mener du bør koste på deg den samtalen...
Rød/Hvit til jeg dør
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn
Opprinnelig postet av KeJ
Det med Ringbergs reise til Hamar startet på Torsnesbanen under trening. Ringberg uttalte seg om hva han mente til Arve Mokkel som igjen gikk direkte til Drillo. Det er hva jeg har hørt, men hvet ikke om det stemmer.Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av KeJ
Hvorfor skulle hans versjon være mer pålitelig enn den versjonen som kommer fra andre involverte. Uansett om du tror meg eller ikke så vet vel også du følgende: Ringberg kommer til FFK med ett kontraktsforslag fra Hamkam. Ringberg velger Hamkam, og griner på Radio Fredrikstad. Det er vel rimelig patetisk i seg selv, uten å legge til de fakta du ikke vil akseptere.
Opprinnelig postet av 1947modell
Det med Ringbergs reise til Hamar startet på Torsnesbanen under trening. Ringberg uttalte seg om hva han mente til Arve Mokkel som igjen gikk direkte til Drillo. Det er hva jeg har hørt, men hvet ikke om det stemmer.
Drillo var i liten grad involvert i salget av Ringberg tror jeg. Drillo har sagt i media i tydelige ordelag at det var KTE som var for å selge. KTE har aldri motsagt dette.
Ok, det var greit å få din versjon som virker troverdig. Jeg har også hørt at Biffen har uttalt seg i den forbindelse , men uten at det er så langt fra din versjon.Opprinnelig postet av 1947modell
Det med Ringbergs reise til Hamar startet på Torsnesbanen under trening. Ringberg uttalte seg om hva han mente til Arve Mokkel som igjen gikk direkte til Drillo. Det er hva jeg har hørt, men hvet ikke om det stemmer.Drillo var i liten grad involvert i salget av Ringberg tror jeg. Drillo har sagt i media i tydelige ordelag at det var KTE som var for å selge. KTE har aldri motsagt dette.
Opprinnelig postet av Holters
Du forstår vel hva han sier? Piiroja sa - fritt sitert - "it was handball, he scored with the hand!".
Ja, og jeg forstår også hva Piiroja sier, på engelsk. Og det har da ikke noe med saken å gjøre om det etter Piirojas mening var hands eller ikke om han snakker dårlig engelsk...? Så hvorfor bruke det i innlegget?
Har forøvrig ikke flagget noen mening om det var hands eller ikke, målet så greit ut for meg, så jeg forstår ikke den store utredningen om scoringen om den var til meg.
Forstår heller ikke foredraget om hva som er hands (om den var til meg?), da jeg har hatt de fleste fotballregler klart for meg i de siste 40 åra.... Men takk alikevel
Opprinnelig postet av HotDream
Ja, og jeg forstår også hva Piiroja sier, på engelsk. Og det har da ikke noe med saken å gjøre om det etter Piirojas mening var hands eller ikke om han snakker dårlig engelsk...? Så hvorfor bruke det i innlegget?
At han har litt problemer med å uttrykke akkurat det han mener på engelsk har da vel noe med saken å gjøre? Han kanskje mente noe helt annet enn handball... Man er som regel flinkere til å uttrykke seg på sitt eget morsmål, engelsk blir for mange en mellomting mellom det man mener og det man kan av gloser.
Og hvis han mener at det faktisk var hånden Ringberg scoret med, så kan han neppe ha hatt en slik orkesterplass til situasjonen som enkelte mener. For det er liten tvil om at Ringberg brukte foten for å score målet.
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Holters
Du forstår vel hva han sier? Piiroja sa - fritt sitert - "it was handball, he scored with the hand!".
Har forøvrig ikke flagget noen mening om det var hands eller ikke, målet så greit ut for meg, så jeg forstår ikke den store utredningen om scoringen om den var til meg.Forstår heller ikke foredraget om hva som er hands (om den var til meg?), da jeg har hatt de fleste fotballregler klart for meg i de siste 40 åra.... Men takk alikevel
Selvfølgelig har det noe å si om Piiroja mener det var hands eller ei, når det er det som ble diskutert og brukt som et argument i tråden ("Piiroja hadde orkesteplass"). Og da er det jaggu relevant å påpeke at budskapet fra Piiroja kan være lettere forvrengt grunnet svake engelskkunnskaper.
Hva i alle dager har poenget ditt da, HotDream? "Ute og spar dritt" was totally uncalled for, som det så fint heter på engelsk. Den kommentaren er faktisk det irrelevante i tråden.
Har du lest forumets retningslinjer?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914