Husk meg
Brukernavn
Passord

NFF til sak mot Lyn

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 20 mai 08, 21:00
Forbundsstyret i NFF har i dag besluttet å reise straffesak mot Lyn overfor Doms- og sanksjonsutvalget på bakgrunn av at klubben innleverte forfalsket kontrakt for Jon Obi Mikel til NFF 26. april og 30. mai 2006.

Link

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 23 mai 08, 05:38
Blir vel bot og poengavdrag og dermed Adecco neste

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 23 mai 08, 08:35

Opprinnelig postet av HotDream
Blir vel bot og poengavdrag og dermed Adecco neste

Blir vel ikke noe redning fra Brynestad ihvertfall.. Fyren klarer jo ikke betale for seg, og må selge Smart club. Lurer på om det finnes noen som har lyst til å ta over etter han jeg?

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 23 mai 08, 11:01
Det er alltid morro å tulle med Lyn for deres få tilskuere osv men nå syns jeg direkte synd på de...

Alt går jo mot de nå.

Brynestad i ferd med å trekke seg? og som en direkte følge av det kan det ikke forhandles om nye kontrakter med sentrale spillere, som dermed antagelig vil forsvinne.

Muligens massive bøter... i en lite morsom rettsak.

På toppen av dette gir polikerne i Oslo bort en tomt til VIF, de vet ikke hva de har gitt bort i realiteten, og Lyn blir nærmest ledd av selv om FRP sier de skal behandle Lyns søknad på samme måte og dørene er åpne...

Skulle ikke likt å vært i deres sko...

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til: 23 mai 08, 13:01
Opprinnelig postet av Per Egil
Forbundsstyret i NFF har i dag besluttet å reise straffesak mot Lyn overfor Doms- og sanksjonsutvalget på bakgrunn av at klubben innleverte forfalsket kontrakt for Jon Obi Mikel til NFF 26. april og 30. mai 2006.

Link

Dette er dårlig nytt for Morgan Andersen, for dersom Lyn blir dømt kommer de mest sannsynlig til å gå til sak mot Andersen. Denne saken vil Lyn vinne fordi Andersen allerede har blitt kjent skyldig i dokumentfalsk, og er dermed direkte årsak til at Lyn har blitt dømt for det sammen, dersom det skulle skje.

Alt dette fordi Obi Wan Drittsekk og hans agent driver med snusk og fanteri! 

FFK for alltid!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 23 mai 08, 14:27

Opprinnelig postet av RuneT

Alt dette fordi Obi Wan Drittsekk og hans agent driver med snusk og fanteri! 

Alt dette fordi bevisene mot Morgan Andersen var sterke nok til å få han dømt. 

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 mai 08, 14:51
Beviser og beviser fru blom. Påstander mot påstander vil jeg heller si.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 23 mai 08, 15:23

Whatever.

Men, siden du insisterer: Påstandene om at Morgan Andersen hadde gjort noe ulovlig var så sterke at han ble dømt til fengsel.

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 23 mai 08, 15:29
Endret: 23 mai 08, 15:29

Og rettsvesenet er alltid å stole på? Skal jeg si Fritz Moen? Ikke sammenlignar sak da, men jeg har ikke akkurat blind tillitt til rettsvesenet her i landet.

Om Morgan er skyldig eller ei vet jeg ikke, men mener nå at rettsaken var en farse og han ble dømt på andre ting enn fysiske bevis ihvertfall.

denialsander

Landslagsspiller

Lagt til: 23 mai 08, 17:16
Opprinnelig postet av Husgutt

Om Morgan er skyldig eller ei vet jeg ikke, men mener nå at rettsaken var en farse og han ble dømt på andre ting enn fysiske bevis ihvertfall.

Du var selvfølgelig der og så alle bevisene ble fremlagt, hørte alle prosedyrene og vitnene? Siden rettssaken var en farse og at du så kategorisk fastslår at han ikke ble dømt på fysiske bevis?

Misforstå meg rett når jeg spissformulerer meg; jeg tviler ikke på at det finnes de som er uskyldig dømt her i norge, men jeg føler at det blir litt mye følerier når det gjelder MA fordi så mange her inne har et forhold eller føler at de har et forhold til han fordi han representerte klubben i vårt hjerte.

Forøvrig synes jeg det er litt trist og litt spennende å se hvordan denne saken vil fortsette å leve. Jeg er redd den vil dra ut i mange år.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 23 mai 08, 22:18
Opprinnelig postet av denialsander

Du var selvfølgelig der og så alle bevisene ble fremlagt, hørte alle prosedyrene og vitnene? Siden rettssaken var en farse og at du så kategorisk fastslår at han ikke ble dømt på fysiske bevis?

Misforstå meg rett når jeg spissformulerer meg; jeg tviler ikke på at det finnes de som er uskyldig dømt her i norge, men jeg føler at det blir litt mye følerier når det gjelder MA fordi så mange her inne har et forhold eller føler at de har et forhold til han fordi han representerte klubben i vårt hjerte.

Forøvrig synes jeg det er litt trist og litt spennende å se hvordan denne saken vil fortsette å leve. Jeg er redd den vil dra ut i mange år.  

Jeg hørte hvert ord av dommen da den ble lest opp. Alle sentrale punkter i skyldspørsmålet var vurderinger av hva retten antok hadde skjedd. Konkrete beviser var det lite av, om en da ikke skal anse en endring gjort i ukeplanen på en pc som bevis i seg selv. Troverdigheten til de mest sentrale vitnene, spesielt Mikel selv, ble ikke trukket i tvil, selv om ikke minst Mikel har sagt mye som gjør det nærmest spekulativt å ha blind tiltro til enkelte uttalelser, slik retten valgte å gjøre.

Det forekommer selvsagt feil i norske domsstoler, langt oftere enn hva som noengang kommer fram i mediene. Uten at man behøver å trekke hele institusjonen i tvil av den grunn. Alt er ikke bare galt heller. Men jeg syntes nå at retten valgte å se på mange indisier med samme briller som aktoratet. Det var mye som var uklart, men hvia man forutsatte at Morgan Andersen var skyldig var det mye som så ut til å falle på plass. Sterke indiser kanskje, ja, men konkrete bevis var det veldig lite av. Retten så også fullstendig bort fra at Morgan Andersen kan ha andre andre motiver enn ulovlig vinning. Selv hevdet han at han hadde spillerens interesse sterkt for øyet, og ingen kan nekte for at det omstridte og omgjorte salget til ManU bido til å bedre Mikels kontraktsvilkår. Morgan Andersen selv tjente ingenting ekstra på dette. Likevel forutsatte retten glatt at det var snakk om vinnings hensikt, punktum. Jeg mener det går an å stille et par spørsmål her.

Med den vendingen dette nå tar kan en si det var synd at Morgan Andersen ikke anket saken. Da hadde det ikke vært like klart at han ville få problemer når Lyn har blitt dømt. For det må de jo bli. Alt annet vil være høyst besynderlig.  

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 23 mai 08, 22:35
Alle parter  var jo enige om at en kontrakt var forfalsket, og den kontrakten man var enige om var forfalsket, den kunne ikke Mikkel eller Shittu stå bak. Ergo er det så enkelt at Morgan Andersen, eller han høyrehånda jeg ikke husker navnet på, må ha forfalsket kontrakten.

Det var aldri noen som tvilte på om kontrakt var falsk eller ei, og det var Morgan Andersen som ble dømt.

Muligheten er til stedet for at Morgan Andersen gjorde dette med noble hensikter, men fremgangsmåten var ulovlig. At Morgan Andersen slapp unna med bare ett eneste års betinget fengsel, som den meget rutinerte forsvareren ba ham ta om han ikke var direkte dum, kan tyde på at retten faktisk tok visse hensyn likevel.

Men kontrakten var forfalsket. Punktum. Ingen benektet det.

Har du lest forumets retningslinjer?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 23 mai 08, 22:44

Opprinnelig postet av RuneT
Dette er dårlig nytt for Morgan Andersen, for dersom Lyn blir dømt kommer de mest sannsynlig til å gå til sak mot Andersen. Denne saken vil Lyn vinne fordi Andersen allerede har blitt kjent skyldig i dokumentfalsk, og er dermed direkte årsak til at Lyn har blitt dømt for det sammen, dersom det skulle skje.

Lyn solgte Mikel til Chelsea. Summen de fikk er har de ikke fått rettmessig jfr dommen mot Morgan Andersen. Brynestad ser nok at dette går til H... Hans holding selskap, som har aksjene i Lyn, tok ut ca 20 mill etter gevinsten av salget. han forsøker å selge seg ut. Det at MA ikke anket var nok en strek i regningen. Forbundet vil nok ikke kreve noen annet enn en foretaksbot og evt poengtrekk. Chelsea er de eneste som kan kreve pengene tilbake(eller evt den norske stat, om de velger å gå til sak, for at Lyn har tjent pengene på ulovlig vis). Det har vel ikke kommet signaler fra Chelsea på at de vil gå til sak. Om Lyn skulle gå til sak mot MA så må det være for å ha satt klubben i vannry, noe som har begrenset strafferamme. De kan ikke kreve han for overgangspengene da Lyn aldri skulle hatt pengene i første omgang.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 26 mai 08, 21:48

Opprinnelig postet av Holters
Alle parter  var jo enige om at en kontrakt var forfalsket, og den kontrakten man var enige om var forfalsket, den kunne ikke Mikkel eller Shittu stå bak. Ergo er det så enkelt at Morgan Andersen, eller han høyrehånda jeg ikke husker navnet på, må ha forfalsket kontrakten.

Det var aldri noen som tvilte på om kontrakt var falsk eller ei, og det var Morgan Andersen som ble dømt.

Muligheten er til stedet for at Morgan Andersen gjorde dette med noble hensikter, men fremgangsmåten var ulovlig. At Morgan Andersen slapp unna med bare ett eneste års betinget fengsel, som den meget rutinerte forsvareren ba ham ta om han ikke var direkte dum, kan tyde på at retten faktisk tok visse hensyn likevel.

Men kontrakten var forfalsket. Punktum. Ingen benektet det.

Sant det.

Det er nå alltids positivt at unasett hva som skjer videre nå så får det ingen konsekvenser for FFK.

Det som irriterer meg i denne saken fremfor noe er medienes ensidige og forhåndsdømmende dekning. Uansett hva utfallet ble så er det like pinlig som svakt at norske medier opptrer slik som spesielt tv2, vg og f-b har gjort. Det er ikke en demokratisk rettsstat verdig. Men hva hjelper det å mene det når 90 % av alle som har hørt om saken glatt sluker medienes fremstilling og anser MA å være en fryktelig forbryter? Medienes makt er stor, det er denne saken et trist eksempel på.  

Hva gjelder etterspillet nå så er det klinkende klart at Chelsea ikke har noe grunnlag for å kreve noe som helst. De har på ingen måte blitt lurt eller tvunget til å betale hva de betalte. Det var ganske enkelt den eneste måten de kunne sikre seg en spiller som ønsket seg til en annen klubb og som de aldri hadde rettmessig krav på. Skulle Chelsea gått til sak mot MA i stedet for å betale seg ut så måtte nemlig Chelsea ha kunnet godtgjort at de hadde et rettmessig krav på Mikel, og det hadde de ikke, noe de også innrømmet. Resultatet av en slik rettssak ville høyst sannsynlig blitt at Mikel kunne ha gått mer eller mindre gratis til den klubben han selv ville, og det hadde blitt ManU.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914