Kokaintur til Bolivia
Hva i helvete er det som får folk til å ta med seg datteren på smuglertur til Bolivia, eller noe annet sted for den saks skyld. De som driver med dette er ikke akkurat folk man kødder med. Å i det hele tatt å innvolvere et lite barn i slikt er jo forkastelig.
Og så vil ho faen meg ikke at noen skal hente barnet hennes heller, fordi ho ikke vil skilles fra datteren. Ho sitter i et fengsel blottet for voktere på innsiden, og vil ikke slippe datteren i trygghet? og hvorfor??? Mest sannsynlig fordi datteren gir henne bedre soningsforhold. Snakk om barnemishandling, jeg blir kvalm.
Og det verste av alt er at foreldre o.l faktisk tror på at de har blitt lurt. Er det mulig???
"vi har blitt lurt, vi kjøpte tre nye bager som inneholdt mange kilo kokain, men det merket vi ikke..."
Den er for tynn vettu.
Jeg tro ihvertfall de var klar over hva de drev med, nå får de kanskje forlenget ferien med 30år.
Å dra med seg små barn inn i dette er bare deprimerende...
Eller så er det fordi folk elsker å tro det verste og dømme folk før det motsatte er bevist.
Hva om de faktisk er uskyldige?
---------------------------
100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)
Og, forresten...Særp er et forbanna høl!
For min del så leser jeg det som står i avisene, og alt taler jo mot de, har desverre ikke noen andre kilder.
Opprinnelig postet av MadMax
Eller så er det fordi folk elsker å tro det verste og dømme folk før det motsatte er bevist.
Hva om de faktisk er uskyldige?
Enig.
Synes det var litt i overkant at de hadde blitt tatt med 20(?)kg. De er vel ikke SÅ dumme. :)
Neida de er uskyldige. De dro på charterferie til Bolivia til det populære turistmålet for nordmenn som er Sucre, hvor de kjøpte tre kofferter av en veldig skummel type. De koste seg og solte seg, men fant ingen strand etter å ha funnet ut at landet ikke har noen kystlinje. Så, på vei tilbake sa plutselig vaktene på flyplassen at de var smuglere. Så frekt!
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79
Synes det var litt i overkant at de hadde blitt tatt med 20(?)kg. De er vel ikke SÅ dumme. :)
Hvorfor er 20kg så dumt?
Folk som blir tatt for å smugle 1 gram er dumme (joda, jeg kan godt si at alle som smugler dop er dumme, men her må det graderes!). Hvis man skal smugle - og risikere alt - da er det jo like greit å ta et kvantum som faktisk står i stil til risikoen som tas.
Leste i lokalavisa for tre uker siden om en fyr som ble tatt på Svinesund med 0,2 gram hasj. Gateverdi? 15 kroner? Vanskelig å kjøpe i Norge? Neppe. Hvis du tar risikoen av å smugle 0,2 gram hasj og få et permanent rulleblad for å spare 15 kroner - da snakker jeg om dumme folk.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Leste i lokalavisa for tre uker siden om en fyr som ble tatt på Svinesund med 0,2 gram hasj. Gateverdi? 15 kroner? Vanskelig å kjøpe i Norge? Neppe. Hvis du tar risikoen av å smugle 0,2 gram hasj og få et permanent rulleblad for å spare 15 kroner - da snakker jeg om dumme folk.
I min naivitet, jeg som aldri har "smakt" noe slikt, (god vin er min lidenskap, til god mat) så forstår jeg det allikevel slik at 0,2 gram hasj kun må være en liten brukerdose ? Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ? Selv om jeg er motstander av narkotika så mener jeg at det ikke bør slås ned på slike små forseelser, rettsvesenet har vel annet å ta seg av ? Og så vurderer jeg å mene, (er ikke helt sikker), at sterkt heroin-avhengige kanskje burde få heroin av myndighetene i kontrollerte former, for å komme den organiserte smuglingen til livs, for å fjerne det illegale markedet ? Bare noen tanker fra min side.
Når det gjelder Bolivia-saken, så kan gjerningskvinnene, hvis de blir funnet skyldig vel og merke, gjerne sitte der nede i 25 år, da visste de i tilfelle hva de gikk inn på og risikoen de tok.
100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein
Opprinnelig postet av Willy Renè
Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ?
Nei, det er ikke det. Men det er like fullt - etter loven - ulovlig. Og da er det jo en risiko forbundet ved å innføre selv bitte-bitte-bitte små mengder. Nå skal vi ikke gjøre denne tråden til en diskusjon om norsk narkopolitikk, men jeg støtter fullt ut tanken om kontrollert utdeling av brukerdoser til langtids heroinmisbrukere. Ikke for å fjerne grunnlaget for smuglere, men for å gi misbrukerne et bedre liv.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Personlig så tror jeg at du har blitt lurt på en eller annen måte, uten å ha satt meg skikkelig inn i saken vel og merke.
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Willy Renè
Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ?
Nei, det er ikke det. Men det er like fullt - etter loven - ulovlig. Og da er det jo en risiko forbundet ved å innføre selv bitte-bitte-bitte små mengder. Nå skal vi ikke gjøre denne tråden til en diskusjon om norsk narkopolitikk, men jeg støtter fullt ut tanken om kontrollert utdeling av brukerdoser til langtids heroinmisbrukere. Ikke for å fjerne grunnlaget for smuglere, men for å gi misbrukerne et bedre liv.
Myndighetene gjør jo allerede det, bare at de gir metadon i stedet for narko..
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2450008.ece
Det er faen meg akkurat som i Prison break. "Hver måned ble fire-fem fanger drept, ofte på bestilling av de såkalte "delegados", innsatte som hadde posisjoner"
"De innsatte drev fengselet selv. Politiet våget seg aldri innenfor fengselsporten. Det handler om å ikke vise seg redd, ikke forsøke å være tøff, men bli venn med de rette menneskene så fort som mulig"
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Og skuespillerdama er visst ______________
Mod: Tror vi skal la være å la navnet bli publisert her. Iallefall ikke før det er offentlig andre steder.
RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com
Opprinnelig postet av 1947modell
Nei, takke meg til god rødvin (gjerne i litervis). PS. Som lærer på videregående skole i 15 år har jeg nok sett litt av hvert. Så ikke kom med de frasene at hasj gir ikke skallebank etter festen.
Dobbeltmoralen råder ser jeg.
Hvorfor drar du hasj inn i denne saken forresten? Du skjønner vel selv at det blir som å sammenligne 96% hjemmebrent og øl? Det er ikke i samme butikk engang.
Nei, takke meg til god rødvin (gjerne i litervis). PS. Som lærer på videregående skole i 15 år har jeg nok sett litt av hvert. Så ikke kom med de frasene at hasj gir ikke skallebank etter festen.
Dobbeltmoralen råder ser jeg.
Hvorfor drar du hasj inn i denne saken forresten? Du skjønner vel selv at det blir som å sammenligne 96% hjemmebrent og øl? Det er ikke i samme butikk engang.
Vil anbefale alle å ta en titt på foredraget "Fra hasj til helvete". Det vil nok få den mest innrøyka hippien til å tenke seg om før han besudler lungene sine med jazztobakk igjen.
"Hver gang du tar et drag av blåsen, tar blåsen et drag av deg".
Burn in hell, por favore..
Bakmennene passer vel på å ruse jentene før de tar "skrittet" med smuglingen. Det er jo tydelig at det ikke er første gang for den ene av disse her. Blakk til enhver tid , så plutselig nye pupper . Den andre skulle jobbe i Spania , men reiste heller en annen plass.. Nei, dette er nok kokt mat for rettsvesenet der nede og de toer sine hender da de ser hvilken mediaoppmerksomhet de får i Norge. Ambasade, UD, ja jeg hvet ikke hva. Koster dette her no da?. De vet så jævlig godt hva de gjør og hva som eventuelt venter, men de tar sjansen. Blir de funnet skyldig. så får de ta straffen. Jeg har ikke tenkt å offre dem ett sekund. . Jeg er og har alltid vært en STOR motstander av narkotiske stoffer. Det har ført så mye dritt med seg at , uff, det er godt det ikke føres statistikk over disse taperne. Nei, takke meg til god rødvin (gjerne i litervis).PS. Som lærer på videregående skole i 15 år har jeg nok sett litt av hvert. Så ikke kom med de frasene at hasj gir ikke skallebank etter festen. Men hvorfor i helvete bruker de samme både alkohol og stoff ?
Om vi ser bort fra miljø og jus og slikt, kan man bare konstatere, att alkohol er mye skadeligere for kroppen, enn hva hasj er.
Og hold deg fast, det tar lengre tid for kroppen å restituere seg, etter ett langvarig alkoholmissbuk, en hva det gjør etter ett tilsvarende langt heroinmissbruk.
Alt i følge Illustruert vitenskap eller National Geographic. Husker ikke hvem av de.
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av stjernengutt
Om vi ser bort fra miljø og jus og slikt, kan man bare konstatere, att alkohol er mye skadeligere for kroppen, enn hva hasj er.
Og hold deg fast, det tar lengre tid for kroppen å restituere seg, etter ett langvarig alkoholmissbuk, en hva det gjør etter ett tilsvarende langt heroinmissbruk.
Alt i følge Illustruert vitenskap eller National Geographic. Husker ikke hvem av de.
Men det skal jo legges til at det er bare fysisk. Personligheten endres ved høyt narkotikamisbruk, enten det er hasj eller heroin.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914