Husk meg
Brukernavn
Passord

Kokaintur til Bolivia

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 23 mai 08, 20:32
Denne saken har vært mye omtalt i media siste døgnet. Mitt spørsmål er følgende.

Hva i helvete er det som får folk til å ta med seg datteren på smuglertur til Bolivia, eller noe annet sted for den saks skyld. De som driver med dette er ikke akkurat folk man kødder med. Å i det hele tatt å innvolvere et lite barn i slikt er jo forkastelig.

Og så vil ho faen meg ikke at noen skal hente barnet hennes heller, fordi ho ikke vil skilles fra datteren. Ho sitter i et fengsel blottet for voktere på innsiden, og vil ikke slippe datteren i trygghet? og hvorfor??? Mest sannsynlig fordi datteren gir henne bedre soningsforhold. Snakk om barnemishandling, jeg blir kvalm.

Og det verste av alt er at foreldre o.l faktisk tror på at de har blitt lurt. Er det mulig???

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 23 mai 08, 21:18
De kommer seg nok ikke unna noenting hvis unnskyldningen de har er det som har kommet frem i media.

"vi har blitt lurt, vi kjøpte tre nye bager som inneholdt mange kilo kokain, men det merket vi ikke..."

Den er for tynn vettu.

Jeg tro ihvertfall de var klar over hva de drev med, nå får de kanskje forlenget ferien med 30år.

Å dra med seg små barn inn i dette er bare deprimerende...

Slettet

MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til: 25 mai 08, 04:07

Eller så er det fordi folk elsker å tro det verste og dømme folk før det motsatte er bevist.

Hva om de faktisk er uskyldige?

---------------------------

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

Slettet

Slettet

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 25 mai 08, 07:29
Elsker å tro det verste om folk? Heh Heh.  Kan godt snu på den...

For min del så leser jeg det som står i avisene, og alt taler jo mot de, har desverre ikke noen andre kilder.

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 25 mai 08, 10:49
Opprinnelig postet av MadMax

Eller så er det fordi folk elsker å tro det verste og dømme folk før det motsatte er bevist.

Hva om de faktisk er uskyldige?

Enig.

Synes det var litt i overkant at de hadde blitt tatt med 20(?)kg. De er vel ikke SÅ dumme. :)

Slettet

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 25 mai 08, 11:38

Neida de er uskyldige. De dro på charterferie til Bolivia til det populære turistmålet for nordmenn som er Sucre, hvor de kjøpte tre kofferter av en veldig skummel type. De koste seg og solte seg, men fant ingen strand etter å ha funnet ut at landet ikke har noen kystlinje. Så, på vei tilbake sa plutselig vaktene på flyplassen at de var smuglere. Så frekt!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 mai 08, 11:49

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Synes det var litt i overkant at de hadde blitt tatt med 20(?)kg. De er vel ikke SÅ dumme. :)

Hvorfor er 20kg så dumt?

Folk som blir tatt for å smugle 1 gram er dumme (joda, jeg kan godt si at alle som smugler dop er dumme, men her må det graderes!). Hvis man skal smugle - og risikere alt - da er det jo like greit å ta et kvantum som faktisk står i stil til risikoen som tas.

Leste i lokalavisa for tre uker siden om en fyr som ble tatt på Svinesund med 0,2 gram hasj. Gateverdi? 15 kroner? Vanskelig å kjøpe i Norge? Neppe.  Hvis du tar risikoen av å smugle 0,2 gram hasj og få et permanent rulleblad for å spare 15 kroner - da snakker jeg om dumme folk.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 25 mai 08, 11:58

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Leste i lokalavisa for tre uker siden om en fyr som ble tatt på Svinesund med 0,2 gram hasj. Gateverdi? 15 kroner? Vanskelig å kjøpe i Norge? Neppe.  Hvis du tar risikoen av å smugle 0,2 gram hasj og få et permanent rulleblad for å spare 15 kroner - da snakker jeg om dumme folk.

I min naivitet, jeg som aldri har "smakt" noe slikt, (god vin er min lidenskap, til god mat) så forstår jeg det allikevel slik at 0,2 gram hasj kun må være en liten brukerdose ? Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ? Selv om jeg er motstander av narkotika så mener jeg at det ikke bør slås ned på slike små forseelser, rettsvesenet har vel annet å ta seg av ? Og så vurderer jeg å mene, (er ikke helt sikker), at sterkt heroin-avhengige kanskje burde få heroin av myndighetene i kontrollerte former, for å komme den organiserte smuglingen til livs, for å fjerne det illegale markedet ? Bare noen tanker fra min side.

Når det gjelder Bolivia-saken, så kan gjerningskvinnene, hvis de blir funnet skyldig vel og merke, gjerne sitte der nede i 25 år, da visste de i tilfelle hva de gikk inn på og risikoen de tok.

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 25 mai 08, 12:09
Opprinnelig postet av Willy Renè

Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ?

Nei, det er ikke det. Men det er like fullt - etter loven - ulovlig. Og da er det jo en risiko forbundet ved å innføre selv bitte-bitte-bitte små mengder.  Nå skal vi ikke gjøre denne tråden til en diskusjon om norsk narkopolitikk, men jeg støtter fullt ut tanken om kontrollert utdeling av brukerdoser til langtids heroinmisbrukere. Ikke for å fjerne grunnlaget for smuglere, men for å gi misbrukerne et bedre liv.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 26 mai 08, 13:10
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Willy Renè

Er det da noe å bure folk inne for, eller straffe folk for ?

Nei, det er ikke det. Men det er like fullt - etter loven - ulovlig. Og da er det jo en risiko forbundet ved å innføre selv bitte-bitte-bitte små mengder.  Nå skal vi ikke gjøre denne tråden til en diskusjon om norsk narkopolitikk, men jeg støtter fullt ut tanken om kontrollert utdeling av brukerdoser til langtids heroinmisbrukere. Ikke for å fjerne grunnlaget for smuglere, men for å gi misbrukerne et bedre liv.

Myndighetene gjør jo allerede det, bare at de gir metadon i stedet for narko..

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 28 mai 08, 12:34

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2450008.ece

Det er faen meg akkurat som i Prison break. "Hver måned ble fire-fem fanger drept, ofte på bestilling av de såkalte "delegados", innsatte som hadde posisjoner"

"De innsatte drev fengselet selv. Politiet våget seg aldri innenfor fengselsporten. Det handler om å ikke vise seg redd, ikke forsøke å være tøff, men bli venn med de rette menneskene så fort som mulig"

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 28 mai 08, 15:13
Endret: 28 mai 08, 16:10

Og skuespillerdama er visst ______________

Mod: Tror vi skal la være å la navnet bli publisert her. Iallefall ikke før det er offentlig andre steder.

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

Slettet

Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 25 mai 08, 12:34
Nå vet ikke jeg hvordan det er i bolivia men kan tenke meg at 20kg straffes verre enn 1g. Grunnen til at jeg nesten ikke kunne tro at de var så dumme kommer vel litt av at jeg kan tenke meg at det er ganske mye vanskeligere å gjemme 20kg enn bare noen gram. En annen ting er jo hva de eventuelt skulle med det. Kan tenke meg at reisende fra bolivia blir grundig sjekket ved diverse grenseoverganger og at de MÅ ha skjønt at 20kg da blir funnet.

Personlig så tror jeg at du har blitt lurt på en eller annen måte, uten å ha satt meg skikkelig inn i saken vel og merke.

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 25 mai 08, 13:42
Bakmennene passer vel på å ruse jentene før de tar "skrittet" med smuglingen. Det er jo tydelig at det ikke er første gang for den ene av disse her. Blakk til enhver tid , så plutselig nye pupper . Den andre skulle jobbe i Spania , men reiste heller en annen plass.. Nei, dette er nok kokt mat for rettsvesenet der nede og de toer sine hender da de ser hvilken mediaoppmerksomhet de  får i Norge. Ambasade, UD, ja jeg hvet ikke hva. Koster dette her no da?. De vet så jævlig godt hva de gjør og hva som eventuelt venter, men de tar sjansen. Blir de funnet skyldig. så får de ta straffen. Jeg har ikke tenkt å offre dem ett sekund. . Jeg er og har alltid vært en STOR motstander av narkotiske stoffer. Det har ført så mye dritt med seg at , uff, det er godt det ikke føres statistikk over disse taperne. Nei, takke meg til god rødvin (gjerne i litervis).PS. Som lærer på videregående skole i 15 år har jeg nok sett litt av hvert. Så ikke kom med de frasene at hasj gir ikke skallebank etter festen. Men hvorfor i helvete bruker de samme både alkohol og stoff ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914