Husk meg
Brukernavn
Passord

Man må sprenge en bombe for å folk til Melløs

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 15 jun 08, 08:21

Da jeg spilte i Moss, måtte man jo omtrent sprenge en bombe på Melløs for å få folk til å komme. Noe av det henger nok igjen ennå. Mossingene er kresne. Men nye fasiliteter vil nok endre dette, sier Enerly.

Er det så ille i Moss?

Her kan dere lese om Dagfinn Enerlys ytringer i forhold til et nytt Stadion i Moss.

http://www.moss-avis.no/article/20080614/SPORT/47572180/1251/MFK

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 15 jun 08, 12:24
ja det er så ille i moss. det kommer vel maks 2000 på en kamp 

---------------------------

http://keiko99.net

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 15 jun 08, 13:56
Det har vel noe å gjøre med at de spiller i en komplett uinteressant divisjon, hvor de utelukkende møter komplett uinteressante lag. Bor man i Moss og vil se god fotball så har man et halvt dusin lag å velge mellom innen en time kjøring.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 15 jun 08, 15:26
Øh. Det har alltid vært sånn. Selv da Moss var i øverste divisjon... Finnes ikke fotballinteresse i den byen..  Men er jo østfolds stolthet ifølge de selv da..Surprised

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 jun 08, 18:05
Ikke så rart at Moss har lite tilskuere på kampene. Det er jo en liten by i Norsk målestokk. Den er vel ca 1/3 av Fredrikstad.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 15 jun 08, 18:25
Endret: 15 jun 08, 18:26
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av benksliter`n
Ikke så rart at Moss har lite tilskuere på kampene. Det er jo en liten by i Norsk målestokk. Den er vel ca 1/3 av Fredrikstad.

På en annen side er vel Moss en bykommune vil jeg tro, Fredrikstad er ikke det. Det bodde vel ikke så forferdelig mange flere i Fredrikstad kommune før 1994 tror jeg. Fant ikke tall fra Kråkerøy, men de tre andre som ble innlemmet i Fredrikstad kommune hadde samlet 30 000 innbyggere (eller det er vel tall for de siste år, men så stor forskjell er det vel neppe). Hvis det bodde 10 000 på Kråkerøy på den tiden så bodde det vel omtrent 30 000 innbyggere i Fredrikstad på den tiden, akkurat det samme som i Moss i dag omtrent.

Fredrikstad kommune er litt over dobbelt så stor som Moss kommune for øvrig, ikke tre ganger så stor. 30 000 i Moss, rundt 70 000 i Fredrikstad. 2,3 ganger så stor for å være noenlunde nøyaktig :)

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 15 jun 08, 20:16
Opprinnelig postet av FFK1903

På en annen side er vel Moss en bykommune vil jeg tro, Fredrikstad er ikke det. Det bodde vel ikke så forferdelig mange flere i Fredrikstad kommune før 1994 tror jeg. Fant ikke tall fra Kråkerøy, men de tre andre som ble innlemmet i Fredrikstad kommune hadde samlet 30 000 innbyggere (eller det er vel tall for de siste år, men så stor forskjell er det vel neppe). Hvis det bodde 10 000 på Kråkerøy på den tiden så bodde det vel omtrent 30 000 innbyggere i Fredrikstad på den tiden, akkurat det samme som i Moss i dag omtrent.

Fredrikstad kommune er litt over dobbelt så stor som Moss kommune for øvrig, ikke tre ganger så stor. 30 000 i Moss, rundt 70 000 i Fredrikstad. 2,3 ganger så stor for å være noenlunde nøyaktig :)

Ser ut som du har rett. Link

De fleste supporterene til Moss kommer fra disse kommunene:

Moss 28 633, Hobøl 4 578, Våler 4 152, Rygge 13 839 = 51 202 Totalt

Fredrikstad supporterenes nedslagsfelt ser slik ut:

Fredrikstad 71 297, Hvaler 3 880, Råde 6 654 = 81 831 Totalt

Jeg tror FFK har flere supportere enn Moss i indre Østfold. Mange som har bosted i Sarpsborg er også FFK supportere (spesielt på Greåker og i Skjeberg)

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 16 jun 08, 09:45
Endret: 16 jun 08, 09:46
Endret av: Tøfflus
Opprinnelig postet av FFK1903

Det er riktig at mange av innbyggerne i Fredrikstad kommune bor i det som tidligere var Borge, Rolvsøy, Kråkerøg og Onsøy. Men flesteparten av disse bor jo i områder som ligger ganske nær sentrum likevel. I Borge er det omtrent sammenhengende bebyggelse til forbi Torp og Begby langs henholdsvis Rv 111 og Rv 110. På Kråkerøy bor vel flertallet ganske langt nord på øya - nær byen. Og Gressvik, som er et av de større boligområdene i Onsøy (er det det største? Noen onsinger som har kontroll?) ligger ganske nær byen. Det samme gjelder Rolvsøy - langsmed Rolvsøyveien er det jo mer eller mindre sammenhengende bebyggelse helt opp til Østfoldhallen.

Det samme gjelder forøvrig Sarpsborg, som vel også øket innbyggertallet betraktelig ved sammenslåingen med Varteig, Tune og Skjeberg. Der bor også de fleste i sammenslåingskommunene ganske nær byen.

Som dere ser her (http://www.ssb.no/aarbok/tab/tab-053.html) hadde det som SSB betegner som tettstedet Fredrikstad ca 50 000 innbyggere i 1990. Dette er nok høyere nå, da den nyeste summen for Fredrikstad og Sarpsborg er tett under 100 000. Men dette betyr uansett at selve byen, med omkringliggende tettbebyggelse som kan regnes som "forsteder", lenge har vært rundt 40-50 000. Til sammenligning har Moss ligget under 30 000 lenge og passerte dette på 90-tallet. Jeg antar at deler av Rygge regnes med til tettstedet Moss da bebyggelsen henger sammen til litt utenfor kommunegrensen.

Når det gjelder de lavere tilskuertallene på Melløs er det nok så enkelt som dette:

• Mindre by
  • Gammel stadion med kun en skikkelig tribune
  • Lavere divisjon (men våre tilskuertall i 1. divisjon var en god del høyere enn det Moss har nå)
  • Kortere historie som toppklubb. FFK var en toppklubb fra 1920-tallet og fram til godt ut på 60-tallet. Moss gjorde seg ikke gjeldende før på70-tallet og deres ene seriemesterskap kom så sent som i 1987. Dermed ikke like mye "gammel storhet". Ikke ta dette som en fornærmelse, mossinger - jeg har respekt for det klubben har oppnådd, men det er en god del klubber i Norge med en mer innholdsrik historie.
  • Jeg tror rett og slett ikke MFK er en like stor del av identiteten til Moss by son FFK er i Fredrikstad. I Moss er det stort sett de generelt fotballinteresserte som bryr seg - i Fredrikstad er det nok flere som er opptatt av FFK kun fordi det er en del av deres identitet som Fredrikstad-folk.

Disse punktene i sum er vel en grei nok forklaring. MFK kan nok tjene en del tilskuer messig på to ting; modernisere Melløs og jobbe for at mossinger generelt skal føle at MFK er en vesentlig del av byens "sjel" og identitet.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til: 16 jun 08, 01:32
Opprinnelig postet av Patrioten

Er det så ille i Moss?

Hallo!? Det er jo Moss Cool

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914