Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen tilbake på NRK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 02 jul 08, 09:28
Endret: 02 jul 08, 09:29
Endret av: Per Egil

Etter flere års avbrekk er det på nytt klart for norsk fotball på NRK.

For NRK kan en slik pakke åpne for tippekampen lørdag ettermiddag igjen. Med alle Adecco-kampene og en Tippeliga-kamp på toppen, kan det etter flere års avbrekk være klart for gamle og gode NRK-ettermiddager med norsk fotball igjen på sendeskjemaet til statskanalen.

I pakke 2 ligger også den norske cupen og dermed kan NRK-sporten få muligheten til å bygge opp et «Norge rundt»-konsept rundt den norske cupen.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 02 jul 08, 09:36

Høres bra ut. Da kan de kjempe om å lage den beste dekningen...håper og tror dette er til beste for oss som elsker fotball :-)

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 02 jul 08, 13:58

kan blir bra. vi får nå sett lørdagskampene gratis. videre følge cupen hele veien. mandagskampen på zebra er gratis. søndagskampen setter jeg dog utrolig pris på, blir denne nå betal-tv? i hvert fall 2kamper for oss, noe det er per dags dato.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 02 jul 08, 14:12

Gratis og gratis fru blom. Hvor mye tror du NRK-lisensen går opp som følger av dette da ? Syns det er helt håpløst at NFF splitter opp fotballen på den måten...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 02 jul 08, 14:20

Opprinnelig postet av Bob Page

Gratis og gratis fru blom. Hvor mye tror du NRK-lisensen går opp som følger av dette da ? Syns det er helt håpløst at NFF splitter opp fotballen på den måten...

Jeg tror ikke lisensen går opp med en eneste krone. I tillegg får vi endelig litt fotballdekning fra en kanal hvor det fotballfaglige står i fokus, og ikke det uendelig sladder- og skandalefokuset som TV2 har. Kvisvik rasende, Andresen kalte Jonevret for kuk osv... Jeg gleder meg til å høre Arne Scheie igjen. Øivind Alsaker, gå hjem og vogg! Tongue out

Det er det jeg tror kjære pesimistiske Bob!

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 02 jul 08, 14:42

+ Ikke reklame

+ Kanskje mindre sensasjonsjournalistikk

+ Bra produksjon

- Olav Tråen,Karl Petter Løken, Arne Scheie

Håper NRK også får Royal league (eller hva det nå heter) og satser på nye fjes som kommentatorer. Hadde de ansatt Kenneth Fredheim og Eggen (husker ikke fornavnet. Nei, ikke Knut Torbjørn eller Nils Arne) fra Canal + ,hadde jeg blitt meget fornøydCool

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 15:13

Skader ikke å få litt fri fra folka i TV2. Blir ganske slitsomt med den skandalejagende gjengen i lengden...

Du tenker sikkert på Thor Eggen, Husgutt, han er min klare favoritt blant norske kommentatorer.

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 15:14

Opprinnelig postet av bjorn

Skader ikke å få litt fri fra folka i TV2. Blir ganske slitsomt med den skandalejagende gjengen i lengden...

Du tenker sikkert på Thor Eggen, Husgutt, han er min klare favoritt blant norske kommentatorer.

Thor Eggen ja.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 jul 08, 15:23

Lørdagskamper på NRK.

Lyse sikrer seg søndagskampene.

Mandagskampene på TV 2.

Og muligens en fjerde part får nettrettighetene??

Herregud!

Pokker'n ta konkurransetilsynet...

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article111797.ece

Har du lest forumets retningslinjer?

Husgutt

Landslagsspiller

Lagt til: 02 jul 08, 15:28

er vel fint det. Slipper kanskje Bredeli og Hammerø også. Cool

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 02 jul 08, 15:39
Endret: 02 jul 08, 15:45
Endret av: Holters

Fint? Hvorfor er det fint? Jeg synes det er katastrofe...

Skal man få med seg alle FFK-kamper hver uke nå, så må man ha syv hundre og førti kanaler i stedet for alt samlet på ett sted.

I tillegg vil kvaliteten på produktet vil trolig falle. I stedet for en stor, sterk aktør med mange ansatte får vi nå mange små uten erfaring (foruten NRK) som må dele på kaka. Små aktører med fokus på en kamp i uka i stedet for å ha et totaloverblikk over hele ligaen.

Og man kommer ikke unna at TV 2 har MYE av æren for norsk fotballs økte popularitet de siste årene.

Spent på hvor nettrettighetene havner nå. Microsoft og Schibsted (VG) har vært inne og luktet. Skeptisk.

Håper i det minste at en eller annen aktør får rettighetene til å sende alle kamper på nett, hvis ikke blir det umulig å følge FFK hver uke fra andre steder i landet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 02 jul 08, 15:53

Kopierer inn et innlegg av helvis på VGD. Er helt enig med ham.

I utgangspunktet skeptisk til den nye tv-avtalen. TV2 har satt sammen et sterkt team, produserer flotte tv-sendinger. Når alt har vært på tv2 er det veldig lett å forholde seg til det meste, og lettere å utvikle tv-sendingene. TV2 er fryktelig tabloide i sine sportsseninger, men det er vel egentlig det eneste jeg har å utsette på Tippeliga-sendingene vi har fått presentert de tre siste sesongene. TV2 har også vært modig og prøvd ut forskjellige type programmer, noen har vært mer vellykket enn andre men de har generelt levert et forbanna bra Tippeliga-produkt og skal sammen med NFF ha hovedæren for den enorme veksten Tippeligaen har opplevd de senere årene.

Det eneste Lyse har produsert av fotball på tv er VikingTV, og når jeg tenker på er vel det og kun distribuert, da TV-Vest har stått for produksjonen (vet ikke om det er tilfelle nå lenger). Dermed står vi for en helt fotballprodusent. Vi har tidligere sett Canal+ levere solid norsk tv-fotball fra start av. Det samme kan vi ikke akkurat si om TV-Norge og Canal Digitals (da de sente pay-per-view-kamper i 2002) sine forsøk. Hvordan Lyse vil bruke rettighetene er umulig å si, det blir iallefall spennende og se hvordan 1. serierunde 2009 ser ut på tv-skjermen.

At folk jubler for NRK er for meg uforståelig, NRK har aldri klart å produsere noe i nærheten av det TV2 har gjort med TIppeligaen, og lisenskanalen har ikke hatt en god kommentator siden Kenneth Fredheim meldte overgang til Canal +. Nei jeg glemmer ikke Arne Scheie, som en gang for fryktelig lenge siden var en ok kommentator. Med Bredesen i hoppsendinger fungerer han utmerket, i fotball har han utspilt sin rolle for lengst.

Jeg er i utgangspunktet negativ, det som er positivt er at vi mest sannsynlig vil få 3 kamper på "gratis-kanaler" og at vi høyst sannsynlig vil ha muligheten til å velge mellom 8 kamper hver runde.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 02 jul 08, 15:54

Opprinnelig postet av Husgutt

Thor Eggen ja.

Og i tillegg er han ikke kommentator i Canal Digital, men på Viasat Sport. Han kommenterer mange kamper fra Ligue Un og kommenterte også ishockey-VM. Synes han er den beste norske fotballkommentatoren.

TV2 har større deler av æren fordi eliteserien har fått økt populæritet? Eh, tviler egentlig på det. Kanskje, dette er vel et skudd i blinde, men kanskje det er fordi Rosenborg ikke vinner TL før den en gang har begynt? Og så er det jo ikke å stikke under en stol at norske fotballanlegg har blitt flere ganger bedre de siste årene. Og nei jeg vil ikke ha stor produksjon med mange ansatte og sensasjonsjournalistikk. Hvem sier at du må være så og så mange for å få til en bra dekning av en fotballkamp? Viasat Sport har kanskje et halvt dusin folk på jobb når de sender kamper som blir sendt med norsk kommentatorer, og jeg må si at det gir meg ti ganger så mye som å høre på Alsakers fasettstemme, og Bengt Eriksens selvgode og blaserte analyser.

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 02 jul 08, 15:58

Forøvrig ryktes det at Lyse skal samarbeide med MTG/Viasat om produksjonen og sendinga av Tippeligakamper. Og Holters, hvor i huleste er det du finner at du må skaffe deg flere TV-kanaler? NRK sender lørdagskamper på riksdekkende TV, det samme gjør TV2 på mandager og med Fotballxtra på søndagskvelden, og på søndager vises Tippeligarunden sannsynligvis på Viasat Sport, kanskje med hovedkampen på TV3. Hva er ulempen? Flere kamper på riksdekkende TV?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 02 jul 08, 16:13
Endret: 02 jul 08, 16:23
Endret av: Holters

Jeg er skeptisk. Du får fint lov til å være det motsatte.

Dersom du tror at FFK sine kamper blir plukket ut hver eneste uke blant de tre tv-sendte kampene, så er du i beste fall naiv. Du må nok betale en aktør for de "ikke-tv-sendte"-kampene også, ergo er du like langt som tidligere. Lyse sitt prosjekt er garantert et minst like stort melkeprosjekt som det TV 2 har holdt på med, så dette blir selvsagt ikke gratis. Lyse har store planer om å kabre flere "kabeltv-kunder". I tillegg er det fortsatt et stort spørsmålstegn angående hvordan Lyse skal distribuere kampene de trolig får rettighetene til.

TV 2 brukte første sesong på masse barnesykdommer og innkjøringssykluser, spesielt på nett med tv 2 sumo. Nå må vi trolig igjennom det samme med hvem-det-nå-enn-er-som-får-rettighetene i stedet for at TV 2 kunne fortsette (og videreutvikle) i sitt spor som fungerte meget godt.

Viasat produserer vel sjeldent (aldri?) kampene selv? De får jo ferdige bilder rett inn (Champions League, osv), og viser sjeldent mer enn en kamp av gangen. Da trenger man selvsagt færre mennesker på jobb, bare et par i studio og en kommentator...

TV 2 har stått for hele produksjonen av norsk fotball, inkludert filming, studio, før, underveis og etter kamp intervjuer, nett-tv, nettkommentatorer, osv. fra ALLE kampene i eliteserien parallelt! Det er ikke sammenlignbart engang.

Redningen for meg blir nett-tv. Nåde NFF dersom de splitter opp de rettighetene også...

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 02 jul 08, 16:32

Jeg er enig med Holters her i denne saken, syns TV2 har fått det til ganske bra de siste sesongene, og man kan neppe tro det blir billigere slik som det ser ut til å bli nå..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 02 jul 08, 16:40

Før jeg har lest alt og satt meg skikkelig inn i dette ser det ut som at vi får et skikkelig kaos neste år.

Jeg har ingen tro på at vi vil få en like professjonel dekning på alle arenaer med færre aktører. Når vi vet at TV2 ikke har hatt inntjening på deres satsing, som tross alt har vært veldig profesjonell og omfattende, vil det måtte bli kutting av hjørner for å få til dette.

Bare kostnaden for de nye aktørene for å sette igang et skikkelig apparat for OB og ikke minst distribusjonsavtaler (lyse vil vel ikke være "lure" nok til å kunne sende i sitt nett - da blir det jo "breddefotball"), betalingsmåter, peeringavtaler for webtv med høy nok kvalitet, osv.

Iløpet av fjjorten dager vet vi nok mer, men inntil videre må jeg si jeg er veldig skeptisk.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 02 jul 08, 17:39

Bra kommentar hos rbkweb.com.

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 04 jul 08, 01:57
Endret: 04 jul 08, 01:59
Endret av: wergis

Surprised at noen i det hele tatt ønsker seg denne mannen som kommentator!! Han er den verste i mine ører utenom noen av disse "b" kommentatorene for tv2Tongue out (hammerø, han nordlendingen osv:P)

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 04 jul 08, 03:38

Smaken er som baken, derfor jeg liker han er fordi han er litt annerledes, ikke så veldig høytidlig og bruker endel humor jeg liker, og han har ganske god erfaring/kunnskap også.

Det er aldri kjedelig å høre på Eggen.

Den desidert verste "hovedkommentatoren" er Roar Stokke, han orker jeg ikke høre på.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914