Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye tv avtalen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 07 jul 08, 17:34

Forstår ikke helt

Resten av søndagskampene i Tippeligaen sendes på ulike Internettplattformer og IP-TV av VG, Media Norge, Adresseavisen og Lyse Står det på aftenposten

Hva betyr dette for de av oss som nå ser kampene på tv2sporten?

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 07 jul 08, 18:31

fra neste år er det ikke lenger tv2 sport som viser kamper. strålende fornøyd med den nye avtalen!NRK viser lørdagskampen, tv2 søndagskampen, samt det fine sammendragsprogrammet. og tilslutt mandagskampen på mandag. her har man gjort TL tilgjengelig for flere, og økt antall kamper fra 2 til 3.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 07 jul 08, 18:34
Endret: 07 jul 08, 18:34
Endret av: Rey

Her har man så absolutt ikke gjort TL tilgjengelig for flere. Ettersom det er såpass få som kan ta i bruk løsningen til Lyse/Fredrikstad Fiber vil mange som i dag har mulighet til å se TV2 sport miste muligheten de har i dag.

Det blir riktignok en gratiskamp mer enn denne sesongen, men for min del, som ikke har mulighet til Fredfiber og må over på webtv så er dette her en elendig avtale.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 07 jul 08, 18:35
Endret: 07 jul 08, 18:36
Endret av: Costanza

Kjernen i den nye avtalen: NRK får lørdagskampen, TV 2 skal sende søndagskamp kl 20 og TV 2 Zebra sender mandagskampen. De resterende kampene kl 18 på søndag skal sendes på internett (VG/Aftenposten) mens Lyse har rettighetene for produksjonen og planen er at dette skal selges videre til andre aktører som sender på TV, f.eks. TV 2 Sport, Viasat, Canal +... Dette er ikke bestemt ennå.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 07 jul 08, 18:41
Endret: 07 jul 08, 18:41
Endret av: Rey

I følge fotball.no skal "resten av søndagskampene i Tippeligaen sendes på ulike Internettplattformer og IP-TV av VG, Media Norge, Adresseavisen og Lyse." Så får vi se om det blir noe videresalg. Håper på Canal+, men enn så lenge er jeg meget misfornøyd

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 07 jul 08, 18:44

Opprinnelig postet av Rey

I følge fotball.no skal "resten av søndagskampene i Tippeligaen sendes på ulike Internettplattformer og IP-TV av VG, Media Norge, Adresseavisen og Lyse." Så får vi se om det blir noe videresalg. Håper på Canal+, men enn så lenge er jeg meget misfornøyd

Ifølge pressekonferansen tidligere i dag, så ligger det i avtalen med Lyse at de fem kampene søndag kl 18 skal videreselges til de store aktørene for tv-presentasjon. Men dette er ikke helt klart ennå, og de skal bruke sommeren og eventuelt høsten på å forhandle ferdig den delen av tv-avtalen. Dette kommer da i tillegg til IP-TV/Web-tv. Spørsmålet er hvem Lyse ender opp med å samarbeide med om dette.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 07 jul 08, 21:47

Synes den nye avtalen er god, vi får en "gratis" kamp ekstra i løpet av helga og mandagen. Samtidig mister TV2 mye av makten over NFF.

Håper Scheie skal i komentator boksen igjen for NRK nå!!!!!!!!

Desuten fra 2010 kommer cupen tilbake på NRK!!!! Deilig!!!

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 07 jul 08, 23:51

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Synes den nye avtalen er god, vi får en "gratis" kamp ekstra i løpet av helga og mandagen. Samtidig mister TV2 mye av makten over NFF.

Håper Scheie skal i komentator boksen igjen for NRK nå!!!!!!!!

Desuten fra 2010 kommer cupen tilbake på NRK!!!! Deilig!!!

Jeg er så enig med deg fredrikstadpatriot! Scheie er konge!

Dersom de øvrige søndagskampene kan havne hos tv-kanalene slik Costanza sier, håper jeg at NRK klarer å karre til seg en eller to kamper. Det bør de kunne streve seg etter nå som de har 3 kanaler å spille på. Jeg synes det er direkte latterlig av NRK å kjøre to like sendinger på NRK 1 og 3 til tider. Ser ut som det gjelder barneprogram for det meste. Frigjør en av kanalene til mer fotball så blir det bra Cool

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 08 jul 08, 06:37
Endret: 08 jul 08, 06:37
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Scout

Dersom de øvrige søndagskampene kan havne hos tv-kanalene slik Costanza sier, håper jeg at NRK klarer å karre til seg en eller to kamper. Det bør de kunne streve seg etter nå som de har 3 kanaler å spille på. Jeg synes det er direkte latterlig av NRK å kjøre to like sendinger på NRK 1 og 3 til tider. Ser ut som det gjelder barneprogram for det meste. Frigjør en av kanalene til mer fotball så blir det bra Cool

Met tanke på hva Lyse betaler for denne søndagspakka, så er det nok utenkelig at de velger fattige NRK å samarbeide med. Dette vil garantert bli betal-tv-kamper (som i dag). Jeg håper bare prisen ikke øker...

Om dette er en god eller dårlig tv-avtale for oss fotballsupportere er for øvrig for tidlig å si. Først må vi vite noe om pris på pakkene, og hvor tilgjengelig Lyse greier å presentere søndagsrunden på tv, og hvilken kvalitet vi vil få på produksjonen. TV 2 har tross alt gjort meg avhengig av å se samtlige FFK-kamper i god kvalitet på tv til en OK pris (159 kr måneden), så Lyse har noe å leve opp til...

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 08 jul 08, 16:47

Skal bli spennende å se hva Lyse har å tilby ja. Har Lyse internett og tv her jeg er nå. Det virker som de har et godt produkt, men har en lang vei å gå med kundeservice. De ser kanskje på dette som en mulighet til å utvide kundehorisonten, i så fall er vel dette nesten et være eller ikke være. Faller de på trynet med dette så har vel ryktet fått en par bulker i lakken.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 08 jul 08, 20:21

Jeg er svært skeptisk. Surt å binde seg til TV2 sport for så kanskje miste fotballen. Håper primært de selger søndagskampene til TV2 sport, om ikke det går, så ihvertfall at de holder seg til en betalTV leverandør. Canal + kunne også vært gunstig, da blir det totalpakken og dermed tilgang til HDTV.

Jeg vil ha Wallace på plass i FIFA08!

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 12 jul 08, 19:34

Jeg tror nok alle kampene blir tilgjengelig på en grei måte. De som har kjøpt rettighetene må lage produkter som gjør at folk vil kjøpe dem, hvis ikke taper de for mye. 

Det jeg er mer skeptisk til er hva som skjer rundt produktet Tippeligaen. Synes TV2 har laget en meget god pakke, og bidratt sterkt til at det nå er mye mer hype rundt norsk fotball (publikumstall, oppmerksomhet i pressen osv) enn noen gang. 

Har også hørt Daniel Nannskog takke TV2 for hvordan de har dekket norsk fotball, som han sier er helt overlegen dekningen i Sverige. 

Nå blir altså dekningen av Tippeligaen mye mer fragmentert, noe jeg tror kan gå utover interessen og totaldekningen. Jeg tror også at NRK har forregnet seg på hvor mange som kommer til å se lørdagskampen. Hvis det er samme tidspunkt som nå (kl. 19) har folk mye annet å drive med (hos mange vil nok mor i huset gjerne se dagsrevyen, f.eks.). Og hvis det er aktuelt å fremskynde kampstart til den "gamle" tida rundt kl. 16 (?) tror jeg heller ikke det blir noen suksess. 

Den gangen lørdagsfotballen var en institusjon, stengte alle butikker og stort sett hele Norge kl. 14.00. Nå ruller folk fortsatt rundt på shopping i fire-tida. 

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914