Husk meg
Brukernavn
Passord

Helstad ute i 2-6 uker

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 14 jul 08, 18:36
Endret: 14 jul 08, 19:09
Endret av: solano2

Thorstein Helstad ute i 2-6 uker! Tongue out

Mod: Flyttet det ut av kamptråden ettersom det kom en del innlegg etterpå.

SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 14 jul 08, 18:45

så deilig! Laughing

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 14 jul 08, 18:48

Tja, jeg vet nå ikke. Demba-Nyrèn er etter min mening en bedre spiss enn Helstad, og det kan jo alltids tenkes at Mjelde velger å flytte opp møkkamannen Karadas som makker.. Skal ikke kimse av det spissparet, selvom jeg håper han setter inn Winters!

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 14 jul 08, 18:50

Opprinnelig postet av Lemmy

Tja, jeg vet nå ikke. Demba-Nyrèn er etter min mening en bedre spiss enn Helstad, og det kan jo alltids tenkes at Mjelde velger å flytte opp møkkamannen Karadas som makker.. Skal ikke kimse av det spissparet, selvom jeg håper han setter inn Winters!

Mot Lyn så er det Trond Fredrik Ludvigsen som blir brukt! ;)

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 14 jul 08, 20:59

wooot!demba nyren en bedre spiss enn helstad?hjelp, tror jeg aldri har sett en mer stillestående fotballspiller enn nyren, som har ferdighetene men ikke holdningene. det skorter også voldsomt på fotballforståelsen med underlig løp(eller fravær av dem) og gale vurderinger ved pasninger og skudd. en av årets desiderte skuffelser, hjelper ikke akkurat at han kostet vanvittige 10millioner!!helstad derimot bøtter inn mål uten sidestykke-den beste spissen i norsk eliteserie. foran tarik og ivers.

Fredrikstad tar medalje i TL 2008

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 14 jul 08, 21:31
Endret: 14 jul 08, 21:32
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av bateman

helstad derimot bøtter inn mål uten sidestykke-den beste spissen i norsk eliteserie. foran tarik og ivers.

Helstad er ikke fryktelig effektiv. Han brenner mange store sjanser(så du forrige hjemmekamp? Han scoret hattrick men hadde tosifret antall 100% sjanser). Han er svak på hodet, og bidrar ikke defensivt. Er generelt ingen duellspiller. Er en grunn til at han ikke lykkes noe annet stad enn i Brann. Jeg rangerer ham bak Tarik og Ivers. Demba Nyren er nok ikke noe dårligere enn Helstad, men han fungerer ikke like bra i laget Brann. Helstad er den som pr i dag er best som Brann spiss.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 14 jul 08, 22:01

Som kanogvetalt skriver: Helstad er forferdelig inneffektiv. Han scorer en del, men bommer på veldig mye.

Det jeg mener med at Demba-Nyrèn er en bedre spiss er at han er en spiller som kan gjøre mye mer selv enn Helstad. I fjor når spesielt Vaagan Moen fungerte veldig bra, var Helstad også god. I år når Brannlaget har vært litt dårligere, har ikke Helstad vært på samme nivå som i fjor. Hvis noen så Lyn-Brannkampen for litt siden ser man hvilke ekstreme ferdigheter Demba har til å ta ned ballen feilvendt.

I dag hadde han en del merkelige valg, men han er jo sinnsyk til å ta i mot ballen og å vende opp. For meg er Demba-Nyrèn en bedre spiss enn Helstad, men jeg er enig i at Helstad har fungert bedre for Brann enn hva gambieren har gjort. Uansett tror jeg Helstad er en spiss som passer bedre til forsvaret vårt som har forholdsvis bra fart i Gerrbrand og Piiroja. De to sliter derimot litt mer på feilvendte spisser i mellomrommet..

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 jul 08, 22:35
Endret: 14 jul 08, 22:39
Endret av: Holters

Hadde valgt Helstad i 1000 av 1000 tilfeller fremfor Demba...

Helstad er udiskuterbart en mye bedre avslutter/goalgetter enn det Demba er. Helstad er på ingen måte ineffektiv. All statistikk taler imot dere på det punktet (noe du burde vite, kanogvetalt, som elsker å ta frem statistikk som et slående argument når det er banespillet som blir diskutertWink). Helstad er en måscorer av høy klasse.

Helstad er i tillegg en mer effektiv og bedre avslutter enn f.eks. det Tarik er, selv om sistnevnte selvsagt har et større potensial. Enhver FFK-tilhenger som så kampen Brann-FFK i år bør ha følt på kroppen hvor kald og dyktig Helstad faktisk er i avgjørende situasjoner. Ikke noe tull og fiksfakseri, men iskalde og velplasserte - ofte harde - avslutninger. Dette i tillegg til "lukte mål"-egenskapen, som er sjelden er til lands, gjør han til en utrolig dyktig målscorer i norsk målestokk.

At Helstad ikke fikk det til i Rosenborg er da ikke noe argument imot at han er en dårlig spiss per i dag. Det har vært utallige tilfeller av spillere som passer best i en formasjon og/eller sentralt i banen med en partner, og som dermed blir misbrukt når man plasseres ute på vingen, slik Helstad ble i Rosenborg. Mistrivsel er også en viktig faktor som kan gjøre at man ikke presterer.

Hadde ikke overrasket meg om dere f.eks. syntes at Nannskog var en mye bedre spiss både Helstad og Demba. Sier litt om medias påvirkningskraft. Helstad en noe mer rolig type, mens Nannskog breier seg mer ut og skaper stadig store overskrifter. Som spillertyper er de derimot veldig like. Ingen av de er gode duellspillere; Nannskog så svak på det området at han som spiss faktisk tar cornere (!). Ingen av de bidrar spesielt defensivt. Ingen av de har historisk sett særlig med målgivende pasninger, mens begge har jobben med å være målscorer.

Tar en råsjanse, en i tillegg har vel ikke Nannskog spilt på toppnivå i Sverige? Var tidlig innom Djurgården i 97-98 (og Malmø året før), men aner ikke om han spilte eller var en suksess, eller hvilken divisjon de klubben var i den gang. Stort sett har det forblitt med spill i svensk 1. divisjon, og han forlot Landskrona for et eventyr i Kina før snuta ble vendt mot Stabæk. Noen stor karriere før Stabæk har han altså ikke hatt - akkurat som Helstad ikke slo til med brask og barm i Rosenborg eller i Østerrike.

Er Nannskog en dårlig spiller per dags dato av den grunn?

Har du lest forumets retningslinjer?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 15 jul 08, 07:36

Går det ann å mene at Demba Nyren er bedre enn Helstad.....?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 15 jul 08, 16:16

Opprinnelig postet av ffkmufc

Bare viss du mener at det ikke er målene som teller i fotball Wink

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 15 jul 08, 21:14

Opprinnelig postet av ffkmufc

Nei, burde ikke være det. Jeg har sett 8-10 Brann-kamper i år, og blir ikke imponert av Demba. Greit han har noen ekstreme tekniske egenskaper, men that's about it. (Og med fare for at denne skal kunne slå tilbake på meg selv ved en senere anledning - Demba har alle muligheter til å bli en klassespiss i Tippeligaen.)

Helstad er minst to hakk bedre enn Demba pr nu.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 jul 08, 12:03

Helstad er Tippeligaens beste spiss, enkelt og greit. Ikke bare er han toppscorer så langt, men i de sesongene han har spilt i Brann har han vært høyt på toppscorerlisten hvert eneste år med unntak av 2006. Toppscorer i 2000 og 2001 (delt), samt i fjor. I 2002 scoret han fem mål på åtte kamper før han forlot Brann.

Det er utvilsomt et stort tap for Brann at han ikke kan spille de neste kampene og Demba-Nyrén er ikke i nærheten av å være like farlig. Han kommer ikke til like mange sjanser og er ikke noen mer effektiv avslutter. Helstad vet hvordan han kan utnytte sine styrker (først og fremst farten) for å skaffe seg målsjanser og er av de bedre i Tippeligaen til å utnytte sjansene også. Ja, han svir noen kjempesjanser. Men det gjør Nannskog og Iversen også. Nannskog svidde for eksempel Stabæks eneste kvalifiserte sjanse mot Viking ganske greit, og Iversen hadde vært toppscorer om han hadde satt alle de klare sjansene han har hatt i år. (Jeg har vært en del på Lerkendal i år og sett ham spille).

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 15 jul 08, 12:16

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154238   Her påstår jo tilogmed Mons Ivar Mjelde at Helstad er inneffektiv etter et hattrick i fjor..

At Helstad er langt mer effektiv enn Demba-Nyrèn er det ingen som helst tvil om, det er jeg helt klar over og enig i. Men jeg mener at Demba er mer den spissen som kan skape noe på egenhånd når Brann har en dårlig dag. Han er kanskje Tippeligaens beste til å holde på ballen feilvendt med mann i rygg. Når han er rettvendt trenger han derimot mer trening, han gjør mange rare valg.

Men en spiller som klarer å skape noe på egenhånd er en spiller jeg syns er veldig god. For all del, Helstad er bra- det skal han ha. Men han får servert de lekreste pasninger som han nesten alltid scorer på. Det er en viktig styrke han har, og all ære til ham for det, men han er ikke den spilleren som skaper så mye på en dårlig Branndag.

Jeg tror Demba-Nyrèn fortsatt har mye å gå på, og han og Helstad er to typer som passer bra sammen med hverandre. Når Helstad blir klar igjen, kan det spissparet fort bli en ny hit etterhvert.

Likevel ser jeg at det er verre for Brann at Helstad blir skadet. Han er så og si den eneste bakromsspissen de har, med unntak av Ludvigsen. Men Ludvigsen er litt gammel og ute av form, i tillegg til at han har mistet noe av farten sin. Hadde Demba blitt skadet, kunne Brann bare satt opp Karadas, så hadde de fått en kraftplugg sammen med bakromsspissen Helstad...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 15 jul 08, 13:21

Til dere som gleda dere over at Helstad er ute 2-6 uker..  vi ble lurt.. han er klart til kampen mot FFK.

http://keiko99.net

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 15 jul 08, 16:21

Opprinnelig postet av keiko99

Til dere som gleda dere over at Helstad er ute 2-6 uker..  vi ble lurt.. han er klart til kampen mot FFK.

Det står at han bør være klar til kampen mot oss, men det er ikke sikkert.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 15 jul 08, 19:47

nei ingen ting er sikkert... jeg tror han er klar mot oss så for vi se.

http://keiko99.net

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05

Lagt til: 14 jul 08, 21:07

Enten har du spilt for mye Football Manager,eller så er det en skriveleif!?!? hehe..

Nei gitt.. Helstad er flere hakk bedre enn Demba Nyrèn.... Så er veldig enig med det bateman skriver!!

FFK,klubben i mitt hjerte :-)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914