Husk meg
Brukernavn
Passord

Sør amerikanske fotballspillere og religion?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 05 aug 08, 10:02

Er alle sykt religiøse i Sør Amerika, eller er det bare kultur at "alle" korser seg og peker på himmelen når de scorer osv?  Greit vi er blitt litt sekulære her på berget og at man er mer opptatt av religion over der (som jeg har inntrykk av). Men?????

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til: 05 aug 08, 14:45

Den katolske troen der borte står nok litt sterkere enn vår barnetro vil jeg tro :)
Og med at mange der lever under fattigdomsgrensen osv, og kanskje bare har fotball som eneste utvei, er nok det å ha troen ganske viktig for mange.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 05 aug 08, 21:09

Hvis du har sett et Kaka intervju (og også en del andre søramerkanere) så blir det alltid en takketale til Gud om hvorfor man er der man er. Religion betyr nok litt mer for dem enn en vanlig europeer.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 06 aug 08, 12:11

Tror det var Kjell Magne Bondevik som sa at om Gud brydde seg om fotball så ville alle kampene i Sør Amerika endt uavgjort. God sagt! :)

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914