Husk meg
Brukernavn
Passord

Sommer OL

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til: 05 aug 08, 18:54

Etter 4 dager i olympiabyen har jeg bestemt meg. Jeg skal ikke se ett minutt av sendingene. Det har ingenting med at bissnissen gikk åt helvete,men mye annet jeg rakk på fritiden. 2 engelskmenn og jeg hadde taxi et par timer og den sjåføren kunne fortelle litt av hvert. Det er helt uforståelig at et slikt regime ble tildelt sommer OL.

danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 05 aug 08, 19:53

Kan du fortelle "litt av hvert" da?

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 05 aug 08, 20:11

Før du forteller litt av hvert vil jeg kåre dette innlegget til dagens mest intetsigende...

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 05 aug 08, 20:25

Folket her inne er jo flinke til å komme med rykter, sladder og gjetning. Her er det bare å fyre løs.....Smile

1947modell

Landslagsspiller

Lagt til: 05 aug 08, 22:08

Opprinnelig postet av danan

Kan du fortelle "litt av hvert" da?

Følg med på tv så får du ihvertfall litt innsyn Kan nevne en ting; over 400 arbeidere fra en liyen by (50.000 innbyggere) ble headhunted til diverse arbeider vedr oppussing og forskjønnelse av byen. De ble sent tilbake etter 21 md arbeid uten sluttoppgjør. De hadde tak over hodet i arbeidsperioden samt eksistenslønn. Ingen kan fortelle hvor entreprenøren er blitt av med "kapitalen" som bevislig var utbetalt fra "komiteen".De kan muligens takke seg selv vil du vel si. men korrupsjonen er vannvittig. Det er vel ingen vits å diskutere dette her inne,men jeg følte bare for det. Jeg er ganske sikker på at det iløpet av de olympiske leker vil vi få oppleve et helvete en eller annen gang der nede. Om det kommer  fra de nedtrykte kinersene eller fra (best å ikke skrive det) er ikke godt å si, men at noe skjer er sikkert. Jeg føler for at siste ord i denne tråden er sagt.

1947modell

Landslagsspiller

Lagt til: 05 aug 08, 22:19

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Folket her inne er jo flinke til å komme med rykter, sladder og gjetning. Her er det bare å fyre løs.....Smile

Venter du på at noen skal fyre løs trenger du ikke vente så lenge. Jeg tok den at det var meg det skulle fyres løs på. Men det blir nok i Beijing det fyres, og det blir ikke med løskrutt.Håper jeg tar feil, men menigmann er jævlig frustrert, det ulmer under overflaten. Et  eksempel er at i den gata hvor jeg bodde er 1000-vis av bodselgere jaget vekk, Hvor de skal hente sine inntekter er vanskelig å si,men det heller vel mot kriminalitet.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 05 aug 08, 22:46

Dårlig forsøk på å være morsom fra min side.....

For å være seriøs er det beste som kan skje at vesten får greie på hvordan samfunnet egentlig er i det røde Kina. OL er en glimrende måte for den vanlige kineser å vise fram hvordan Kinas politikk fungerer for menigmann. Men desverre er vel sjansen for det ytterst liten. Så en repotasje hvor det i løpet av de siste 10(?) år var gitt tilatelse til to lovlige demostrasjoner.

Desverre førte ikke studentopprøret fram i starten av 90-tallet. Husker godt studenten som stoppet en haug av panservogner med rett og slett ved å stå foran en av de. Det er lov å håpe at fokus også rettes mot demokratiet når all verdens media rettes mot Kina i de neste to uker. Akkurat som i studentopprøret tør nok ikke myndighetene være altfor hardhente når media overvåker det meste. Derimot når media drar hjem..... Håper også noen av de tusenvis av idrettsforbilder markerer bl.a. Tibet-saken.

Kommunismen har vel vist seg å ,mildt sagt, ikke fungere ett eneste sted. Kommunismen er vel kanskje i teorien den beste styringsformen, men akk så elendig den fungerer i praksis. Mye vil ha mer og alt det der......

Alikevel gleder en overivrig sportsidiot seg til det sportslige mest. Ett OL er meget god TV-underholdning.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914