Husk meg
Brukernavn
Passord

Beijing 2008 (den store tråden)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til: 07 aug 08, 15:14
Endret: 07 aug 08, 15:27
Endret av: RuneT

Noen som følger med på OL-fotballen?

De norske jentene har jo overrasket stort! Laughing

Men Brasil (menn) har skuffet meg i dag. Dørgende kjedelig fotball og jeg synes folk stort sett bare legger seg ned så fort noen er borti de. Ihvertfall i de to kampene jeg har sett til nå; Brasil og Argentina (menn). Elfenbenskysten spiller til dels morsom fotball. Kanskje noen av de kan komme til FFK snart? Tongue out

---------------------------

FFK og Leeds
---------------------
La Pål Andrè få sin testimonial!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 07 aug 08, 19:41

Hvordan kvalifiserer lagene seg til denne turneringen egentlig? Er det U23-lag de kan stille med et par, tre spillere over den alderen? Ser at blant annet Belgia er representert, hvordan klarte de det?

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08

Lagt til: 07 aug 08, 22:15

Og så mye humbugg-lag!   Venezuela, Honduras og nevnte Belgia..  Oppsiktsvekkende få europeiske, og storheter som spania, england, tyskland og frankrike har ikke kvala inn. Nei, kan noen gi en grundig forklaring på hvordan OL kvalifiseringen foregår?!  lb

En konge; Tore Pedersen!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 07 aug 08, 22:32
Endret: 07 aug 08, 22:34
Endret av: FFK1903

Fra Wikipedia fant jeg denne forklaringen:

The qualifying tournament, like that for the World Cup, is organised along continental lines. Most continental confederations organise a special Under-23 qualifying tournament, although the European qualifiers are drawn from the finalists of the UEFA Under-21 Championship (in practice, an U-23 event). For the 2008 Beijing Games, the number of places allocated to each continent was:

* Europe - 4
* Asia - 4 (including hosts China)
* Africa - 3
* South America - 2
* North America - 2
* Oceania - 1

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 08 aug 08, 00:38

Men det var da ikke Belgia som var i Uefas U21-finale var det vel? Det var Serbia og Nederland. Dem er jo med, men hvorfor er den ene tapende semifinalisten med og ikke England (den andre?). Italia er det fjerde laget, og da er det kanskje fordi de vant VM?

RuneT

A-lagspiller

Lagt til: 09 aug 08, 16:06

Jej, enda en seier for fotballjentene! Laughing

FFK og Leeds
---------------------

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 09 aug 08, 16:11

Opprinnelig postet av RuneT

Pinet meg gjennom den kampen, gud bedre,det var kun målet og de tre poengene som er verdt å nevne, en av de dårligste forballkamper jeg har sett.

To lag som er gode til å forsvare seg og ikke har noe å by på framover er gøyalt å se på........

RuneT

A-lagspiller

Lagt til: 09 aug 08, 16:13

Opprinnelig postet av bjorn

Pinet meg gjennom den kampen, gud bedre,det var kun målet og de tre poengene som er verdt å nevne, en av de dårligste forballkamper jeg har sett.

To lag som er gode til å forsvare seg og ikke har noe å by på framover er gøyalt å se på........

Helt enig! De må virkelig skjerpe seg dersom de skal klare å få med seg en medalje.

FFK og Leeds
---------------------

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 09 aug 08, 17:16

Opprinnelig postet av bjorn

Nå er det vel ikke de blendene pasningene og skuddene som gjør kvinnefotball underholdende å se på. Wink I så måte var dagens kamp en skikkelig festforestillning.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 09 aug 08, 17:22

Kan du forklare meg hva som gjør kvinnefotball severdig ?

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 09 aug 08, 17:31

Det som fasinerer meg mest med kvinnefotball er ikke det fantastisk dårlige spillet, men at de skal ha en kommentator som er så irriterende å høre på at jeg blir voldlig !

Rude, stewed and tattooed
www.myspace.com/glennglitter

www.myspace.com/thenewklokkeswingers

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 09 aug 08, 17:50

Opprinnelig postet av Bob Page

Jeg mener de bør begynne å spille i likt antrekk som volleyballjentene. da blir det nok mer severdig..

Sjøl ser jeg aldri på jentefotball..

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 10 aug 08, 19:12

Å ja :-) Beachvolley for damer er jo en kongesport ;-) Da hadde vel det blitt mer folk på tribunen også -)

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Supreme NTM

Landslagsspiller

Lagt til: 09 aug 08, 18:15

Opprinnelig postet av Bob Page

De komiske tilslagene, og de utrolig underholdende skuddene fra fem meter som havner 30 meter over og 10 meter til side for mål. Teknikken til jentene ser vel ut som om man spiller med slalomstøvler også. Men kommentatorene trekker ned som Glenn Glitter sier. Løkhodet presterte jo å sammenligne hun ene landslagspilleren til Norge med Ronaldinho óg. Blir selv som å sammenligne Rygge sentrum med Paris.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 09 aug 08, 18:52

Det er jo andre ting i OL enn kvinnefotball da folkens!!

Ingen som har sett Dale Oens fantastiske olympiske rekord på 100m fri da?? Evt Samuel Sanchez' seier i landeveisrittet på sykkel?? Mye mer interessant enn kvinnefotball hvertfall. Eller hva med håndballjentene?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914