Endelig, Eggen!
Eggens sitater i denne artikkelen her, og hans argumenter, kunne like godt vært dratt ut av kjeften på meg. Dette likte jeg!
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Tenka deg en bryggepromenade på hver sin side. Vi kommer til å bli landets beste by :)
Sjefskodærn
Men som sagt, jeg synes de trafikale problemene er overvurdert. Dessuten er det kun snakk om muligens 1 år med spill på en evt. ny stadion på FMV-området før en ny veiforbindelse til Kråkerøy er klar. Det ene året tåler vi uansett. Dessuten kan ikke folk forvente å parkere 5 min unna Stadion - uansett - selv med ny veiforbindelse. Man har hele sentrum til rådighet hva gjelder parkering, og det vil ikke da ta mange minuttene å gå over gangbroa til stadion. Det blir langt i fra verre enn hva som er realitene de fleste steder. Selv holder jeg til på Kråkerøy og har flere ganger det siste året parkert på nettopp FMV når jeg skal på Stadion. Det er litt over 10 min å gå. Det går helt gret, og absolutt noe alle klarer.
Jeg mener altså at argumentet om trafikale problemer er oppskrytt, og i verste fall noe man tåler i 1-2 år før ny forbindelse er klar. Mer viktig er selvsagt argumentet om økonomi. Det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om.
Et sentimentalsk argument om at vi må spille på samme tomt pga tradisjon, må forkastes.
Vet ikke hvor mye tomta på FMV vil komme til å koste ekstra, men vil tro de som eier tomta vil ha en stadion der, for den vil jo øke verdien av tomtene rundt.
Dessuten må det vel gå an å få noen ferger som kan gå fra stadion til forskjellige bydeler. En til onsøy, østsiden etc, slik at folk kan ta å parkere bilen et stykke unna og så ta båt til stadion. For en billig penge naturligvis.
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Ja, Stena Line opp og ned våre elvebredder. En aldeles uforglemmelig attraksjon.
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av FFK1903
Dessuten må det vel gå an å få noen ferger som kan gå fra stadion til forskjellige bydeler. En til onsøy, østsiden etc, slik at folk kan ta å parkere bilen et stykke unna og så ta båt til stadion. For en billig penge naturligvis.
Det har jo gått ferger fra gressvik etc før, de er jo ikke så store men, tar jo bare noen minutter pr. tur.
Mange som sitter og tar etpar øl på kroa på Gressvik som ville likt det ;)
Pættærnæ døm hang og slang!!
Liker det ikke helt ! Sorry !
FFK`er i Sarp
Sjefskodærn
Jeg er åpen for stadio på fmv , men jeg skjønner også ohn!
Vi skal være stolte av historien og minnene ved Fredrikstad Stadion. Men beliggenheten egner seg ikke for et moderne stadion med de fasiliteer som må til, og siden det er en tvingende nødvendighet for FFK, så ser jeg ikke noe annet alternativ enn å flytte ut. Når vi da har FMV-området tilgjengelig, så er det et perfekt sted når man først må flytte.
Ser gjerne at man bygger et FFK-museum eller lignende ved nåværende tomt, men vi må erkjenne at tiden går videre. FFK har hatt en storhetstid på ærverdige stadion, men med ny stadion på FMV kan vi starte en ny storhetstid - en ny æra - i rødt og hvitt på et annet tradisjonsrikt område av byen. Et område som sårt trenger en oppreisning og vitalisering. Det kan det få takket være FFK. En løsning mange parter vil vinne på!
Eller enig med Costanza, skulle gjerne sett at den gamle tomta ble tatt vare på i form av museum e.l.
FFK`er i Sarp
Var på Nou Camp for noen måneder siden, der lå museum, supportersjappe og den nye stadion hærlig knyttet sammen. For å komme inn på stadion på tour, måtte man gå igjennom supporterbutikken og museumet. Helt suverent. gjør det til en attraksjon, ikke til et museum i en bakgård som ingen andre en gamle emosjonelt bevegede FFK aristokrater er knyttet til.
Alt på et sted!!
Macka fra start!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914