Champions leage, Uefa cup spørsmål
GoFFK
Ble medlem: 19 des 06
Lagt til: 22 aug 08, 12:23
Endret: 22 aug 08, 12:28
Endret av: denialsander
Lurer bare på hvor mange lag i Norge som får mulighet om til spille kvalifiseringkamper i Champions Leage og UEFA cup.
Er det vinner av Norgesmesterskapet (cup'en) som får en UEFA cup mulighet?
Hva med 2-3 plass i tippeligaen? Vil disse få CL kvalifiseringskamp, eller bare vinneren?
Og hvor mange UEFA cup plasser er det for norske lag?
Fant ingen egnet tråd så laget en ny, kunne heller ikke finne svaret på dette noe sted.
Er rimelig sikker på at noen her inne har full oversikt. Kan ikke noen klargjøre dette. Please....
Dette varierer selvsagt fra år til år. I år er vel den norske deltagelsen som følger:
Brann i Champions League-kvalifiseringen som vinner av Tippeligaen.
Stabæk og Viking til UEFA-cupen for sin sølv- og bronseplass.
Lillestrøm til samme turnering grunnen cupgullet.
RBK som en av mange finalevinnere i Intertotocupen.
Et og annet år så kan er det vel muligheter for en ekstraplass grunnet fair play også.
Gjør norske klubber det bra ute i Europa og blir rangert høyere enn andre ligaer, så øker også antall lag i de ulike turneringene. Vi har jo blant annet hatt to norske lag i Champions League.
Det jeg er litt usikker på er hvem som får UEFA-cupplass om Stabæk vinner både cup og serie. Det blir enten tapende cupfinalist eller neste lag på tabellen i Tippeligaen som ikke har blitt kvalifisert basert på egne plasseringer. Jeg tror det er det siste.
Tror det er tapende cup finalist som da får plassen. Jeg mener vi snakket om at FFK fikk uefa plass uansett om RBK hadde slått Sandefjord i semien det året vi var i finalen.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Tar Stabek både serie og cup. Får de Champions League kval, mens tapende Cupfinale-lag får plass i UEFA-cupen.
Helt objektivt synes jeg E cup plass burde gått til nestemann på serietabellen og ikke til tapende finalist hvis cupvinneren allerede er kvalifisert for E cup...
Ja, det kan du si i år, det.
Å ja, du sa "objektivt"! LOL!
Hater hat!
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Rey
Ble medlem: 22 okt 04
Lagt til: 22 aug 08, 13:09
Endret: 22 aug 08, 13:10
Endret av: Rey
Opprinnelig postet av FFK1903
Det jeg er litt usikker på er hvem som får UEFA-cupplass om Stabæk vinner både cup og serie. Det blir enten tapende cupfinalist eller neste lag på tabellen i Tippeligaen som ikke har blitt kvalifisert basert på egne plasseringer. Jeg tror det er det siste.
Det året vi vant cupen, så var det tapende lag i cupfinalen som hadde fått det. Det var ihvertfall det media sa før Sandefjord slo ut RBK i semin. Hadde RBK gått til finalen hadde FFK fått UEFA cupplass uansett. De kan jo ha gjort om det etter det men...
Når det gjelder Intertoto cupen, så er det ikke noe alternativ etter denne sesongen. Dette var nemlig siste gangen Intertoto cupen ble spilt.
EDIT: I følge Wikipedia vil det laget som hadde fått en plass i Intertoto cupen nå gå rett til UEFAcup kvalik
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Off topic, jeg tror jeg kom på dagens dølleste gåte da jeg skrev forrige innlegg. Hva er det mest smertefulle ordet på nynorsk?
Kvalifisering!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914