Husk meg
Brukernavn
Passord

VM-kvalifiseringen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 10 sep 08, 23:38

Sjekket ikke resultatene før nå, men det var da noen overraskende resultater der.

Luxembourg har vel ikke for vane å vinne fotballkamper, så å vinne 2-1 borte mot Sveits må jo være en gedigen sensasjon. Lurer på hva borteseier stod i odds før kampen.

Piiroja spilte neppe for Estland, kanskje like greit når de taper 7-0 for Bosnia.

England imponerte stort med 4-1 borte mot Kroatia, har aldri likt England som landslag egentlig.

Sterkt også av Finland å holde Tyskland til 3-3 hjemme.

Skottland er med igjen i vår gruppe etter seier borte mot Island, samt at Nederland slet seg til 2-1 borte mot Makedonia. Ser ut til å være et godt lag hjemme!

I grunn mange spennende resultater her, det ser ut som europeisk fotball bare blir mer og mer jevn med årene. Det blir færre og færre dårlige lag som man kan regne som walkover.

Om resultatene ikke stemmer, så skyld på siste.no!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 11 sep 08, 00:28

Imponerende av england... jeg tror norge vil få problemer med Makedonia. Dem er nok ingen kasteball som det så fint heter.skottland er også en lei nøtt

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 11 sep 08, 02:59
Endret: 11 sep 08, 02:59
Endret av: Supreme NTM

Det skal sies at det var et jevnt oppgjør mellom England og Kroatia fram til utvisninga til Kovac (som ikke skulle ført til rødt kort. Men litt senere skulle en annen kroat hatt sitt andre gule så da gikk det på en måte opp). Theo Walcott med hat-trick er skikkelig imponerende da.

Så mest Frankrike-Serbia. Frankrike kontrollerte alt, men så frustrerte ut fram til de fikk sin første scoring, som de veldig ofte har gjort i tidligere kamper. Så etter første omgang var ikke forventningene høye tross fransk dominans. Men Frankrike så livlige ut etter pause og hadde gode sjanser, etterhvert setter Henry ballen i nærmeste hjørne etter nydelig fransk pasningsspill. 2-0 lå i lufta og kom etterhvert fra et fantastisk mål fra Anelka. Men så scoret Serbia på sin første sjanse, og bredte det seg stor usikkerhet i et fransk lag som for tiden er krise (Norges landslag blir omtalt som gudommelige helter i forhold til Frankrikes landslag for tiden, og enda verre går det utover Raymond Domenech som utrolig nok fortsatt er trener og tullet til media igår om at han var glad at giljotinen ikke fortsatt er i bruk i Frankrike). Til tross for usikkerhet skaper ikke serberne noen ting så det blir ikke spennende. Morsomt å se at Frankrike nå har en ny stjerne i Riberys fravær. Yoann Gourcuff var uten tvil kampens beste spiller, den offensive midtbanespilleren fra Bordeaux minnet meg faktisk litt om Zidane i det gamle Frankrike. Teknikk, pasninger og overblikk. Han hadde også et skudd i ribba etter et lite raid utafor 16-meteren, og hadde assisten til Anelka (som gjorde et godt innhopp for Benzema). Kommer til å bli skikkelig spennende å se mot Romania. Domenech har jo langt på vei antydet ny kamp fra start på Gourcuff. Så får man håpe at går bedre enn det gjorde i EM...

Hmm... Det er vel bare meg som er så interessert i Frankrikes landslag.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til: 11 sep 08, 12:14

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er vel bare meg som er så interessert i Frankrikes landslag.

Neida, det er i hvert fall to av oss.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 12 sep 08, 12:59

Det skal sies at det var et jevnt oppgjør mellom England og Kroatia fram til utvisninga til Kovac (som ikke skulle ført til rødt kort.

Er du seriøs nå?? SOLEKLART rødt kort spør du meg. Slikt grisespill hører ikke hjemme på noen fotballbane. Uansett synes jeg kroatene spilte jevnt over grisete og dårlig, derfor var det utrolig bra at England vant. Noen som vet hvorfor Lampards mål ble annulert? Den skjønte jeg ikke mye av... mulig det er noe jeg ikke fikk med meg.

Kjempegøy med tre mål av wonderboy Walcott hvertfall. Laughing

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 12 sep 08, 19:48

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det skal sies at det var et jevnt oppgjør mellom England og Kroatia fram til utvisninga til Kovac (som ikke skulle ført til rødt kort.

Er du seriøs nå?? SOLEKLART rødt kort spør du meg. Slikt grisespill hører ikke hjemme på noen fotballbane. Uansett synes jeg kroatene spilte jevnt over grisete og dårlig, derfor var det utrolig bra at England vant. Noen som vet hvorfor Lampards mål ble annulert? Den skjønte jeg ikke mye av... mulig det er noe jeg ikke fikk med meg.

Kjempegøy med tre mål av wonderboy Walcott hvertfall. Laughing

Ja, jeg er veldig seriøs. Sånt skjer flere ganger per kamp, Cole var bare uheldig. Dommeren tar opp det rød så fort han ser blod.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 11 sep 08, 16:27

Nederland slet ganske godt mot Makedonia, ja. Det virker som Skopje-folket har noe ekstra å ta fram mot hollenderne, i forrige VM-kvalik spilte lagene uavgjort både i Makedonia og i Nederland.

Resultatene så langt er slik at jeg vil si Skottland har fått en svak start, Norge en svak start, og Nederland har innfridd. Skottene har rotet bort tre poeng og vi to - men skottene har også innfridd i en kamp. Vi bør absolutt ha poeng mot Skottland og helst mot Nederland om vi skal ta andreplassen. Men jeg vil påstå at uavgjort i begge kan være akseptabelt. Det er selvsagt med den forutsetningen at vi tar ni poeng på de gjenværende kampene mot Island og Makedonia.

Jeg blir faktisk ikke overrasket om gruppe 9, Norges gruppe, blir den gruppen hvor nummer 2 ikke får omspill om VM-plass fordi nr 2 har avgitt for mange poeng til de svakere lagene. Husk at det bare er de åtte beste toerne som får dette ...

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 11 sep 08, 16:40

Jeg regner med play-off-kampene blir trukket? I så fall er det jo lov å håpe på andreplass og play-off mot Luxembourg om de fortsetter trenden ;)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914