Hamrén vil ha seriestart på høsten
http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/18/547273.html
- For meg var det en positiv opplevelse å komme til Danmark. Jeg synes det er bedre med sesongstart på høsten. Slik det er i Sverige og Norge er det lettere for å miste mange spillere samtidig, midt i sesongen. Ofte må man ganske enkelt starte med et helt nytt lag til sommeren, sier Hamrén til Adresseavisen.
Synspunkter?
---------------------------
Hater hat!
Nei,
i alle fall hvis det medfører fler kamper i vinterhalvåret, og færre om sommeren.
Flotte gressbaner, det grønneste gress i Norge er på sommeren.
Ossobucco
Fullstendig enig. Tydligvis lenge siden Hamren har opplevd en vinter her i nord...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Bare en tanke (jeg tar ikke stilling til noe):
Hva om vi spiller omtrent som nå? Dvs. at det i praksis blir en lengre pause midt i sesongen (vinteren), og en kort pause mellom sesongene (sommeren).
Hater hat!
Blir ikke det akuratt samme situasjon som vi har nå ? Bare at sesongen blir delt anderledes. Man vil da riskikere å "stille med et nesten nytt lag" til sesongstart istedet for midt i sesongen slik som nå... Nei, la oss beholde nåværende ordning. forbundet bør heller sørge for at vi får sommervinduet åpent inn samtidig som vinduet er åpent ut...
Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
Opprinnelig postet av Bob Page
Man vil da riskikere å "stille med et nesten nytt lag" til sesongstart istedet for midt i sesongen slik som nå...
Ja, det var vel litt av poenget til Hamrén.
Hater hat!
I Danmark har de vel et par måneders vinterpause midt i sesongen. Noe lignende kunne vi vel hatt her. Nå har jo snart alle tippeliga-lag nye stadioner og baner med undervarme (eller kunstgress) så det å spille fotball vinterhalvåret burde la seg gjøre. Så spiller man også synkront med resten av Europa, mht til e-cup og spilleroverganger.
Opprinnelig postet av aavdst
I Danmark har de vel et par måneders vinterpause midt i sesongen. Noe lignende kunne vi vel hatt her. Nå har jo snart alle tippeliga-lag nye stadioner og baner med undervarme (eller kunstgress) så det å spille fotball vinterhalvåret burde la seg gjøre. Så spiller man også synkront med resten av Europa, mht til e-cup og spilleroverganger.
Også er det jo kjempegøy for oss supportere å sitte på Fredrikstad Stadion i minus tolv grader, stiv kuling og fryse ballene av seg! Nei takk, jeg vil ikke ha noe Tippeligaspill på vinteren.
Tenk deg Alfheim en vinterdag kl 20 da, feks midt i februar. Minus tretti grader... Da hadde jeg sittet inne i sofaen og sett på tv istedet for.
En høst/vår-sesong (feks 2009/2010-sesong) ser fint og flott ut på papiret, men ikke i praksis.
Problemet er vel heller at pausen på sommeren når banene er best burde vært borte
et annet problem, slik jeg ser det, er jo breddefotballen. Skal de lavere divisjoner spille motsatt av eliteserien da?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914