Husk meg
Brukernavn
Passord

Chelsea saksøker lyn for 170 millioner

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 okt 08, 14:01

Ja, det måtte jo bare komme. Siden Morgan Andersen ble dømt, har Chelsea nå bestemt at de ønsker å saksøke lyn for hele overgangssummen de måtte betale for John Obi Mikel, da overgangen var basert på en ugyldig avtale.

PS! Fortsatt overrasket over at Statsadvokaten ikke tok ut tiltale mot Lyn, da begge parter (Lyn og Morgan) faktisk var enige om at avtalen var forfalsket.

Chelsea FC
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~1417981,00.html

FC Lyn Oslo
http://lyn.no/index.aspx?cat=1138&mid=1120&id=2705660

VG
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=528493

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 10 okt 08, 14:12

Mitt første innfall var at jeg synes det var merkelig at dette kom fra Chelsea. Der er vel enda Mikel? Mer naturlig at ManU hadde saksøkt her?

Men er ikke ett forlik ett forlik da? Og utav Morgan kan det vel ikke være mange kronene å hente?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 10 okt 08, 14:13

stakars lyn da sier jeg, for da finnes ikke den klubben noe mere

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 10 okt 08, 14:34

Spiller det noen rolle da? Tongue out

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 10 okt 08, 14:36

hadde jo vært moro og sett dem rykke ned på andre måter en dette da Wink, men her må FFK passe på og hente spillere, for jeg tipper at mange lyn spillere vl forsvinne

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 10 okt 08, 14:37

Opprinnelig postet av keiko99

hadde jo vært moro og sett dem rykke ned på andre måter en dette da Wink, men her må FFK passe på og hente spillere, for jeg tipper at mange lyn spillere vl forsvinne

Det er ikke så mange LYN spillere jeg vil se i FFK drakt...

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 okt 08, 14:42

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Opprinnelig postet av keiko99

Det er ikke så mange LYN spillere jeg vil se i FFK drakt...

Tja, kunne tenkt meg Knudtzon, Simonsen og Sokolowski, muligens også Bjarnason - bare for å nevne noen. Men dette passer vel uansett best i andre tråder.

Spent på hvilken løsning dette får for Lyn. Tromsø sliter også økonomisk for tida. Og FFK da... Wink

Har du lest forumets retningslinjer?

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 10 okt 08, 16:10

Opprinnelig postet av kim_andre_c

Spiller det noen rolle da? Tongue out

syns det spiller noen rolle jeg. unner ingen  lag å få en sånn smell. ikke en gang moss. greit å få en bot. men de går jo konkurs hvis dette går igjennom.

håper også at tromsø klarer å få midlene på plass så de holder seg i tippeligaen.

så håper jeg at noen setter en grense snart. så vi slipper å få lag som går i dundrende underskudd hvert år. er litt for mange lag som faktisk er avhengig av rike onkler for å kunne klare seg. vi er jo selvfølgelig ikke noe unntak.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 10 okt 08, 16:59

Kjempestort engasjement på bastionen sine sider. Hele 3 svar. hehe (på dette tidspunkt)

http://www.bastionen.no/forum/viewtopic.php?t=8430 

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til: 10 okt 08, 17:06

Dem er jo bare tre :)

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 10 okt 08, 18:00

hehe. jeg ser nå at de diskuterer det i en annen tråd..

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 10 okt 08, 20:06

160 millioner ja. Har Plankehaugen flere penger å gi bort nå? Morgan Andersen blir vel dratt inn i dette også. Og så Ulf Berg. Så Plankehaugen...

Tongue out

Neida - men dette blir spennende. Ville egentlig vært synd om Lyn druknet og forsvant også. Er cirka ti andre klubber jeg ønsker den skjebne før dem.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 10 okt 08, 22:02
Endret: 10 okt 08, 22:02
Endret av: Bob Page

Opprinnelig postet av FFK1903

160 millioner ja. Har Plankehaugen flere penger å gi bort nå? Morgan Andersen blir vel dratt inn i dette også. Og så Ulf Berg. Så Plankehaugen...

Tongue out

hehe, priceless Cool

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 11 okt 08, 11:13

Chelski har ikke akkurat rent mel i posen de heller...

Truet med utkastelse fra Mesterligaen: http://www.tv2sporten.no/fotball/article2292254.ece

Der står det blantannet:

I lørdagens artikkel avslører de nøyaktig hva Chelsea har foretatt seg. Forfatterne gjengir en kontrakt signert av John Obi Mikels far, på vegne av sønnen, som knytter ham til Chelsea Football Club London.

Kontrakten er signert 15. desember 2003.

Da var Mikel 16 år og Chelsea forbrøt seg følgelig mot Fifas bestemmelser mot internasjonal handel med mindreårige spillere.

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 okt 08, 14:53

Tongue out

Neida - men dette blir spennende. Ville egentlig vært synd om Lyn druknet og forsvant også. Er cirka ti andre klubber jeg ønsker den skjebne før dem.

Det er vel Lyn som har mottatt penger, og ikke MA. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Lyn ikke i større grad forsvarte Morgan i saken mot ham. De hadde vel alt å vinne på det.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 11 okt 08, 15:45

Hele saken kan oppsummeres " oss kjeltringer imellom"!

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 13 okt 08, 18:00

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er vel Lyn som har mottatt penger, og ikke MA. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Lyn ikke i større grad forsvarte Morgan i saken mot ham. De hadde vel alt å vinne på det.

Det var nok strategien dems. Slemme Morgan lurten oss uten vår viten og vilje. Hvor naive kan de være. Morgan (ikke alene tror jeg) handlet jo på vegne av Lyn.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 13 okt 08, 23:21

Opprinnelig postet av dracula

Hele saken kan oppsummeres " oss kjeltringer imellom"!

Enig, en treffende oppsummering.

Personlig synes jeg uttrykket fotballmafia er passende i denne sammenheng. Her gjelder ikke normale rettsprinsipper, her gjelder den sterkestes rett. Og fotballklubben Chelsea er utvilsomt en av de sterkeste i klassen. FIFA har på en måte rollen som klassens formelle tillitsvalgte, og kan korrigere de små og svake elevene, men de store gutta gjør uansett akkurat som de vil.

Rettslig sett hadde Chelsea aldri noen rett til Mikel. Det hadde nok ikke lilleputten FC Lyn heller, men det er uvesentlig i spørsmålet om Lyn har svindlet Chelsea. For lyn solgte aldri Mikel til Chelsea. Lyn solgte Mikel til ManU, og selv om den avtalen kort etter ble omgjort ved en friendly agreement hvor Chelsea la et vanvittig stort beløp (i alle fall for alle andre enn Chelsea...) på bordet slik at alle parter skulle bli fornøyd, så tror jeg det skal godt gjøres å bevise at Lyn at svindlet Chelsea i den affæren.Men man vet jo aldri.

Dette er som nevnt ikke vanlig rettsorden. En dag tror jeg nok det hele blir rullet opp og da tror jeg det vil fremstå som temmelig absurd at (eventuelt om) Morgan Andersen er den eneste som har blitt dømt for noe i denne saken. Her er en rad med klubber og agenter som har handlet seg i mellom om en spiller som ingen av dem noen gang eide.

Her er det ikke urent mel i posene, her er det bare sand, for å si det litt poetisk.

Utover faren til Mikel tror jeg Morgan Andersen og Lyn er blant de få som har prøvd å ta hensyn til Mikels egne ønsker, nemlig å få ham videre til ManU, og ikke til Chelsea slik blant andre John Shittu og Rune Hauge mildt sagt ønsket. Jeg tror den eneste gang jeg har sett Mikel smile virkelig bredt var da han satt ved siden av Morgan Andersen og løftet opp ManU-trøya. I Chelsea virket han omtrent like umotivert som han hadde vært i Lyn. Det er ingenting som indikerer at Mikel ønsket seg dit. Men Shittu og Hauge og Chelsea ønsket det. Så ble det sånn.

Og takket være at norsk rettsvesen absolutt ville gjøre en prinsippsak av Morgan Andersens rolle i spillet, så ser nå Chelsea muligheten til å senke Lyn for godt. Noen 160 millioner kan jo aldri Lyn betale uansett, så Chelsea har vel i realiteten lite å vinne rent økonomisk. Jeg vil bli overrasket om de får inn nok til å å dekke sine egne utgifter ved rettsaken. Men at de kan vinne den ser jeg ikke bort fra.

For når de små gutta ypper seg på de store, da får som regel de små juling. Mens tillitsmannen ser en annen vei.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 16 okt 08, 15:05

Tongue out

Hehe. Hadde det vært Lyn Oslo Hockey hadde vi snakket...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914