Advarer mot Casuals
Så på tv2 sporten i går at en tidligere svensk statsadvokat tror jeg han var advarte NFF for å ta på lett problemetikken med casuals. Som han sa så tok svenske litt for lett på dette problemet og de har nå alvorlige problemer. Det er jo stort sett alltid slossing i gøteborg darby eller stockholms darby eller når lag fra de to byene møtes.
Politiet sa at det er rundt 200 aktive casuals i norge i dag og at det var flest i brann og vif. Det tyder jo på at de har rimelig grei kontroll. Så håper de først som sist starter med forslaget om at disse folka må melde seg ved kampstart på en politi stasjon noen mil unna kamp arenan det vil stoppe de enkelt og greit.
Har dessverre ikke noe link men regner med at det er fler som så der samme. Håper nå at NFF tar dette alvorlig og starter de nødvendige prosessene.
Jeg så også innslaget. Fyren mente svenskene hadde reagert 10 år for sent.
Tror problemet må tas ved roten i klubbene. Supportere må ikke la slikt utarte seg i suppoerterklubbene. Da vil mye være gjort tror jeg.
---------------------------
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914