Blir det medalje?
Bare en diskusjonstråd hvor man kan spekulere og diskutere de andre topplagene i forhold til FFK osv.
På skadefronten ser det jo lyst ut for FFKs del! Koppinen er borte for Tromsø, og Stig Johansen er borte for Glimt. To viktige spillere for lagene fra nord, og det blir spennende å se åssen de klarer seg uten.
Personlig tror jeg at dersom vi får poeng mot Viking er nok mye gjort. I tillegg tror jeg faktisk vi får med oss poeng fra Molde, og at vi bør ha en bra sjanse til å slå Lyn. Jeg har virkelig trua på medalje!
---------------------------
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Jeg er optimistisk og tror vi kan stå igjen med ni poeng etter disse kampene. Det holder til sølv! Og er vi veldig heldige ryker Stabæk på et par nesestyvere. Kommer til å feire som bare det om det blir sølv, og tør ikke engang tenke på om det skulle bli gull mot all formodning.
Denne tråden er vel FFK-relevant, og kunne dermed like gjerne vært i FFK-forumet?
Hater hat!
Joda, den kunne vært det. Men siden jeg tok opp Bodø/Glimt og Tromsø i mitt startinnlegg, valgte jeg å legge den i "fotball generelt". Hvis det er et problem, kan moderatorene legge den i riktig tråd. Samma for meg. :)
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Tror vi tar seks poeng, det holder til sølv, ett poeng før RBK.
HotDream
Ble medlem: 18 apr 06
Lagt til: 15 okt 08, 22:39
Endret: 15 okt 08, 22:40
Endret av: HotDream
Opprinnelig postet av Lemmy
På skadefronten ser det jo lyst ut for FFKs del!
Mener du det? Hva med egne spilleres skader da? For ikke å snakke om karantener....Tror vi skal drite i hva andre kan stille av mannskap. Viking har vel forresten hatt skader nok? Syns du det har svekket dem? Snarere tvert imot vil jeg si..
Dessuten så er vel nettopp Viking og Rosenborg vel så farlige for FFKs medaljesjanser som de to laga fra nord...
Har tro på medalje jeg også, men ikke på grunn av andre lags skader. Vi ligger på sølvplass og er ikke avhengig av noen andre enn oss selv. Tar vi poeng nok så spiller det ingen rolle hva "bermen" gjør.
Opprinnelig postet av HotDream
Viking har vel forresten hatt skader nok? Syns du det har svekket dem? Snarere tvert imot vil jeg si..
Jeg synes absolutt det har svekket Viking. De leverte en "elendig" vårsesong mye på grunn av skader og spillere helt ute av form. Men de har hatt en god rekke kamper nå i høst, der de har begynt å vise seg som det laget jeg forventet fra dem i år (jeg tippet dem på en 2. plass...).
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Viking har vel forresten hatt skader nok? Syns du det har svekket dem? Snarere tvert imot vil jeg si..Jeg synes absolutt det har svekket Viking. De leverte en "elendig" vårsesong mye på grunn av skader og spillere helt ute av form. Men de har hatt en god rekke kamper nå i høst, der de har begynt å vise seg som det laget jeg forventet fra dem i år (jeg tippet dem på en 2. plass...).
De har ennå flere skader nå da, men likevel spiller de bra. Uansett har Viking en meget bra stall på papiret, men de har ikke fått mye ut av laget frem til nå i det siste. (4-5 seire på rad?)
Selvfølgelig skal man gjøre jobben selv, men det skader vel ikke å få den hjelpen man kan fra motstanderlagene? Jeg håper selvfølgelig vi klarer å ta ni poeng på de tre siste kampene, men er også så realistisk at jeg ser at det fort kan bli vanskelig. Derfor håper jeg på "hjelp" fra de andre lagene.
Jeg syns hvertfall Viking har sett svekket ut i år! En Peter Ijeh som har gått en del skadet og ikke kommet tilbake etter det, har vel preget dem en del. De har også vært nødt til å rokkere en del i forsvarsfireren, noe som har ført til en del unødvendige mål..
Jeg syns hvertfall Viking har sett svekket ut i år! En Peter Ijeh som har gått en del skadet og ikke kommet tilbake etter det, har vel preget dem en del. De har også vært nødt til å rokkere en del i forsvarsfireren, noe som har ført til en del unødvendige mål..
Ja, men du har kanskje lagt merke til at de har meget god form NÅ. Eller? Dette til tross for at de fortsatt har mange skader...Da er det ikke så nøye hvordan de gjorde det på våren. De elve som spiller NÅ spiller bra.Jeg går ut ifra at det er den nåværende formen og formen i de 3 siste kampene til alle laga som teller for medaljeinnspurten... Å snakke om vårsesongen er å bruke energi på noe som ikke en kjeft kan endre på....
Hehe.. Kan ikke skjønne hvorfor du blir så irritert hver gang jeg skriver noe, men får vel prøve å ta deg seriøst fordet. :)
Du spurte i et tidligere innlegg om jeg syns skadene til Viking har svekket dem, og da svarte jeg at det syns jeg de har gjort i vårsesongen. Hvis det ikke er så nøye åssen de gjorde det på våren, kan jeg ikke skjønne hvorfor man har vårsesong?? Skal man ha tre kamper i medaljeinnspurten, bare? Hvis Viking hadde prestert så godt i vår som de utifra mannskapet deres burde ha gjort, kunne de ha kjempet heeelt der oppe. Nå kan de vel kanskje håpe på medaljer, men jeg tror det blir vanskelig.
Og ang. formen til Viking og at de spiller så bra akkurat nå, så vil jeg si at jeg faktisk ikke er helt enig. Har sett et par av Vikings siste kamper i det siste, og det var ikke overbevisende bra. De spiller helt greit, men de er ikke noen stoooooor trussel.. Tror vi bør slå dem på søndag. (:
Du spurte i et tidligere innlegg om jeg syns skadene til Viking har svekket dem, og da svarte jeg at det syns jeg de har gjort i vårsesongen. Hvis det ikke er så nøye åssen de gjorde det på våren, kan jeg ikke skjønne hvorfor man har vårsesong?? Skal man ha tre kamper i medaljeinnspurten, bare? Hvis Viking hadde prestert så godt i vår som de utifra mannskapet deres burde ha gjort, kunne de ha kjempet heeelt der oppe. Nå kan de vel kanskje håpe på medaljer, men jeg tror det blir vanskelig.
Og ang. formen til Viking og at de spiller så bra akkurat nå, så vil jeg si at jeg faktisk ikke er helt enig. Har sett et par av Vikings siste kamper i det siste, og det var ikke overbevisende bra. De spiller helt greit, men de er ikke noen stoooooor trussel.. Tror vi bør slå dem på søndag. (:
Tråden heter "Blir det medalje?" og ble startet 3 runder før sesongslutt i år(det burde jo du vite ). Ut ifra det så er det totalt uintessant hva som skjedde i vårsesongen i år. Der har vi allerede fasit kan du si.....Det gis ikke ekstra poeng ved sesongslutt for "kvalitets-stall" om ikke den stallen også vinner fotballkamperkamper. Viss-såfremt-ifall det eller det laget hadde spillt sånn eller sånn ut ifra "kvaliteten" på stallen blir fortsatt lite interessant 3 runder før årets sesong er over. Neste år får du starte en liknende tråd ved sesong-start så kan vi diskutere hva vi tror om medaljesjansene til FFK og alle de andre klubbene. At du ikke forstår hvorfor det er en vårsesong er jo tragisk, men uansett så har den vårsesongen som allerede er spillt ingen betydning for utfallet av de 3 siste kampen i noen som helst serie, hverken årets eller senere....
Grunnen til at Viking ble nevnt av meg er at det er et av lagene vi skal møte på vei mot medalje i år og at de er i god form nå og fortsatt har en sjanse på medalje i årets serie. Om du syns Viking spiller bra eller dårlig er heller ikke så interessant. De plukker poeng og vinner kamper, så da er de uihvertfall gode nok....nå.
Viss tråden var ment som en sesonganalyse så er jeg selvfølgelig enig i at det som har skjedd under hele sesongen, også på våren, er et tema. Missforstod kanskje trådens hensikt jeg...
Tråden heter "Blir det medalje?" og ble startet 3 runder før sesongslutt i år(det burde jo du vite ). Ut ifra det så er det totalt uintessant hva som skjedde i vårsesongen i år. Der har vi allerede fasit kan du si.....Det gis ikke ekstra poeng ved sesongslutt for "kvalitets-stall" om ikke den stallen også vinner fotballkamperkamper. Viss-såfremt-ifall det eller det laget hadde spillt sånn eller sånn ut ifra "kvaliteten" på stallen blir fortsatt lite interessant 3 runder før årets sesong er over. Neste år får du starte en liknende tråd ved sesong-start så kan vi diskutere hva vi tror om medaljesjansene til FFK og alle de andre klubbene. At du ikke forstår hvorfor det er en vårsesong er jo tragisk, men uansett så har den vårsesongen som allerede er spillt ingen betydning for utfallet av de 3 siste kampen i noen som helst serie, hverken årets eller senere....
Grunnen til at Viking ble nevnt av meg er at det er et av lagene vi skal møte på vei mot medalje i år og at de er i god form nå og fortsatt har en sjanse på medalje i årets serie. Om du syns Viking spiller bra eller dårlig er heller ikke så interessant. De plukker poeng og vinner kamper, så da er de uihvertfall gode nok....nå.Viss tråden var ment som en sesonganalyse så er jeg selvfølgelig enig i at det som har skjedd under hele sesongen, også på våren, er et tema. Missforstod kanskje trådens hensikt jeg...
Ro ned litt a, serriøst.
Nå kan det diskuteres om vårsesongen har innvirkning på hvordan lag presterer mot slutten av sesongen. Det er iallefall ikke soleklart at det ikke har noen som helst betydning. Jeg, som ikke har sett kampene til Viking, synes også at det er av interesse om noen mener at de kanskje har sanket noe mer poeng enn de "fortjente" utifra banespillet/sjanser.
Hvis det er et stort problem for deg HotDream, så oppfordrer jeg deg til å be en moderator endre overskriften på tråden. Ellers vil jeg beklage hvis jeg med overskriften tråkket på tærne dine, eller krenket deg på en eller annen måte. Isåfall beklager jeg. :)
Jeg kan bare begynne med å si at jeg er totalt uenig i det du skriver. Du startet med å dra opp Viking som et eksempel på at man kan spille bra uten skader, og da sa jeg at etter min mening tror jeg Viking kunne kjempet om gullet hvis de hadde hatt mindre skader på vårsesongen. Da tror jeg de hadde hatt fler poeng, og hadde dermed vært en gullkandidat. Ergo, det har noe med medaljestriden å gjøre. :)
Du reagerte også på at jeg skrev at skadesituasjonen til andre lag så lyst ut for FFK, og dro da frem Viking som et eksempel fordi du mente de hadde hatt mange skader og tvert i mot så hadde det hevet dem. Da svarte jeg på det at jeg syns Viking har vært svekket i vårsesongen og på starten av høstsesongen, og at det er en av grunnene til at Viking ikke ligger høyere oppe.
Og hva jeg syns om Vikings spill er kanskje ikke interressant, men dette er et debattforum. Et debattforum uten personlige meninger tror jeg ville fungert dårlig. Så å da si at hva jeg mener om Vikings spill i det siste er uinterressant, vil jeg si blir litt smålig. Jeg kan ikke se at du reagerer når andre skriver meningene sine? :) Så det har kanskje noe med meg som bruker å gjøre? Da håper jeg du henvender deg via PM isteden, så kan vi heller diskutere om fotball i tråden isteden for å gjentatte ganger komme med det jeg vil kalle milde personangrep. :)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914