Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne trolig FFK-spiller innen helga

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 11 des 03, 02:15
Endret: 11 des 03, 02:16
Slik tolker hvertfall jeg det.

I Moss Avis i dag har Tore Jobs følgende kommentar:

– Vi er fortsatt i en positiv dialog med FFK, men vi har fortsatt ikke blitt helt enige. Klimaet har endret seg mye etter at vi begynte å forhandle med Frode Kværneng, før det var situasjonen fastlåst, røper han.
– Hva er det som skiller dere?
– Jeg vil ikke gå inn på noen summer før det eventuelt er en løsning på bordet. Vi håper å få en avklaring før helgen, sier Tore Jobs.

Det virker som begge parter er veldig interesserte i å få til dette, og da ordner det seg som regel til slutt også. Tror det står en del på stolthet fra Moss sin side her, siden FFK er kjøper og et salg vil være en "innrømmelse av nederlag i Østfold-fotballen" og derfor en barriere. Men når Eggen er så hypp på Brenne, så vil han nok få frigjort nok penger til å kjøpe fri Selbak-gutten. Tipper rundt 1 mill, inkludert de 350 000 i disp. til MFK for talentutvikling av spiller under 23.

Hva sier Brenne selv? Til Moss Avis dette:
– Jeg synes det er interessant å spille for FFK

Tidligere på dagen ble han intervjuet av Radio Fredrikstad, og der snakket han som at han allerede skulle være FFK-spiller. Ønsket seg veldig gjerne Ardian Gashi til klubben!

Tipper på løsning fredag. En løsning som innebærer at Brenne blir å finne på midtbanen eller spissplass hos FFK i 2004.

Les saken til Moss Avis her

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 11 des 03, 06:17
Men 1 mill?

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 des 03, 08:50
Noterer meg også at Kværneng blir foretrukket som forhandlingsparter over Harry...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 11 des 03, 09:08
Endret: 11 des 03, 09:11
Opprinnelig postet av BøgeJon
Noterer meg også at Kværneng blir foretrukket som forhandlingsparter over Harry...

Harry Hansen har ferie... Har da ingen ting med fortrukket å gjøre. Noen må ta drittjobben med å komme med de første budene. Hvor tror du prisene hadde ligget nå, hvis Harry Hansen la 1 million på bordet med en eneste gang?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 des 03, 09:15
Godt poeng Holters!

Money talks...klart Harry blir mislikt når han starter med lave bud...

Tror Simen vil blomstre hos oss, og være verd hver eneste krone!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 des 03, 11:51
Hvis dere tror at personlige egenskaper ikke har noe med dette å gjøre tar dere skammelig feil. Man kan selvfølgelig oppnå et godt forhandlingsklima selv om man initielt står langt fra verandre!! Det er da fullt mulig at Kværneng klarer brasene bedre enn Harry og Jobs uttalelse kan tyde på nettopp det... Folk er og blir forskjellige!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 des 03, 12:24
Ja...for du kan selvsagt trekke en konklusjon om folks egenskaper basert på en konkurrents uttalelse i media!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 des 03, 13:10
Nei, men kan man avskrive det så bombastisk som Holters her gjør?
Neppe...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 11 des 03, 14:30
Endret: 11 des 03, 14:31
man burde heller brukt denne millionen + kanskje litt til på å sikre oss enerly i steden... brenne er bare en middelmådig spiller...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 des 03, 14:55
Det vil jo vise seg hvem som er best til å se potensiale i spillere, Eggen eller ajg.

Bøge: Han avskriver ingengting, han sier bare at noen må ta drittjobben. Man skal ikke bli poppis hos Moss, men her i gode gamle!

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 des 03, 14:56
:eek::eek: Whatever...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 11 des 03, 15:01
Endret: 11 des 03, 15:03
Bøgejon:

Hva er det du egentlig har imot Harry Hansen? Har han gjort deg noe? Det er ikke første gang du prøver å svartmale ham.

Dessuten sa jeg over hodet ingen ting om hvem som var den beste forhandleren av Kværneng eller Hansen. Jeg bare påpekte at Harry Hansen er på ferie, og at han derfor ikke er den personen som kunne løse denne floken.

En person som kjenner halve nordnorge, er meget utadvendt, og har et vidt spekter av kontakter er nok ikke motbydelig i forhandlinger heller.

Og påstår du at jeg har vært mer bombastisk enn deg i denne tråden? Du trakk en ganske så bombastisk konklusjon ut av en liten bisetning i en avis (!). Jeg avskrev ikke engang noen ting...

Uansett synes jeg en million er mye for Simen Brenne. En spiller som jeg verken ser på som en gigantisk forsterkning på midtbanen eller på spissplassen, og som jeg samtidig ikke kan se hvor han er tiltenkt en rolle. Skal Brenne bli brukt som spiss eller på midtbanen?

Han er utvilsomt et talent, men har jo så å si vært vaksinert mot scoringer det siste året. La oss inderlig håpe at han blomstrer for fullt, OG at innkjøpet øker sannsynligheten for at Gashi kommer til Fredrikstad.

En spiller som for øvrig er priset til rundt en million kroner. Det er noe som skurrer.

Hvis Gashi blir hentet inn regner jeg med at han tar den offensive indreløperrollen. Henter vi Christian Johnsen, så tar nok han spissplassen.

Hvor skal så Simen Brenne plasseres?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 11 des 03, 16:15
Først av alt; jeg har absolutt ingen ting i mot Harry Hansen og har aldri prøvd å svartmale han... Synes han gjør en glimrende jobb for klubben.En viktig fyr Fredrikstad. Men det må da være rom for å mene at andre personer også kan gjøre en jobb like bra, og faktisk bedre enn HH, i gitte situasjoner. Er det så fryktelig rart???

Nr to: Jeg har da ikke vært bombastisk i denne tråden!! Jeg skrev jo bare at jeg noterte meg at Kværneng ble foretrukket over HH i forhandlingen. Er det å være så **** bombastisk?? Dessuten er det vanskelig å tolke uttalelsen til Jobs annerledes enn at Moss faktisk følte situasjonen lettere, etter at Kværneng kom inn i bildet... Quote Jobs: "...før den tid var det fastlåst."

Er forresten ganske enig at Brenne ikke er den forsterkningen vi trenger. I hvert fall ikke hvis det er snakk om 1 million kroner...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 11 des 03, 17:26
Kan ikke begripe hvorfor vi på død og liv skal ha Simen Brenne?!?
Personlig har jeg liten tro på at han kan tilføre oss noen ekstra dimensjon i Tippeligaen. Han er vel 23 år snart og da kan man ikke leve på å være et stort talent som han var da han spilte for Selbak. Nå må varene leveres og han har vel strengt tatt ikke gjort det på lang,lang tid for klubben han har spilt for. Føler Brenne eroppskrytt og noe FFK absolutt ikke burde svi av en mill på.

Heia FFK

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 11 des 03, 18:08
Enig, trodde målsettingen var å hente inn spillere som holder godt tippeliganivå, vi har hentet inn Hornseth og kjemper om Simen Brenne, dette holder ikke. Glem Simen Brenne! Bruk penga på noe fornuftig ;)

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 11 des 03, 18:19
Knut Torbjørn Eggen skrev selv følgende da han var nettgjest hos f-b.no like etter sesongslutt i år:

"Vi trenger fire-fem forsterkninger. Minst tre av dem må være så gode at de tilhører den beste tredjedelen.m.h.p. tippeliganivå. Neste sesong handler om å trygt etablere seg i tippeligaen."

Hverken Brenne eller Hornseth kan sies å tilhøre denne kategorien spillere, dermed kan vi vel forvente oss minst 3 spillere som "er så gode at de tilhører den beste tredjedelen m.h.p tippeliganivå". Ardian Gashi er vel i såmåte en spiller som vil kunne havne inn under en slik kategori.

Mener også å ha lest Eggen hevde tidligere at man ikke kunne hente spillere som kun holdt middels tippeliga-nivå, da ville vi være ute å kjøre. Når det er sagt kan vi jo ikke tvinge spillere av nasjonal klasse til FFK...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 des 03, 18:32
Opprinnelig postet av ajg
man burde heller brukt denne millionen + kanskje litt til på å sikre oss enerly i steden... brenne er bare en middelmådig spiller...


Selvfølgelig heller Brenne enn Enerly. En fremadstormende U21 spiller vs en skadeforfulgt 30 åring. Men gjerne begge to....

Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 11 des 03, 18:41
Vært fremadstormende talent en stund nå, virker som den kurven er på gal vei, gått dårligere og dårligere.
Er han ikke 23 år ? Får være måte på hvor lenge man skal være talent. :)

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 11 des 03, 18:58
Han er nok ikke 23 siden har spiller på U-21 laget.

Håper Brenne kommer, han er lokal og i tillegg ung. Han kommer til å blomstre for fullt i FFK.

Dessuten er det ikke bare å plukke spillere og legge de i handlekurven som enkelte trur.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 11 des 03, 19:03
17.03.1981 er han født, han er snart 23 da ;)

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 11 des 03, 19:05
Jøss....Hvis det stemmer, skal jeg selvfølgelig ikke motsi det:p

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 11 des 03, 21:55
Men jeg er så irritert over summen, 1 mill synes jeg er drøyt for Brenne... Greit han er god, men han er ikke så god, hvor mye er Gashi priset til da? 2-2,5 mill?

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 11 des 03, 21:59
De som eier Gashi er litt mer edruelige. Ørn hentet ham for 600 000 fra Molde, han var da et vesentlig større talent enn Brenne. De forventer ikke å selge ham dyrt og har ikke som mål å starte en budrunde hvor RBK evt. vil stå seirende igjen med vinnerbud på 4.5 mill.

Tror Gashi sin overgang vil ligge på ca 1 mill.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 133

Lagt til: 11 des 03, 22:17
merkelig denne vanvittige opphaussingen av Gashi, samtidig med en svært lunken holdning til Simen. Jeg tipper mange av dere får endel ord å bite i dere etterhvert som sesongen går. Dere må huske at Brenne ikke akkurat har spilt på et lag som er TV2s fotballekstras favoritter, for å si det på den måten. Det har Gashi. Tviler på om så mange av dere i det hele tatt har sett Simen i kamp bortsett fra FFK-Moss i høst og sommer. Dere har fått en solid forsterkning skal jeg si dere, hvor mange av kællane deres nå har 4 års erfaring fra Tippeligaen for eksempel? Ikke mange nei!

Ta deres bysbarn godt i mot og slutt å klage så fælt, dere har fått en forsterkning på laget.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 11 des 03, 22:59
Det er vel i grunn ikke snakk om noen opphausing av Gashi, men heller et spørsmål om Brenne er verdt 1 mill...

Har ikke noe i mot å få Brenne til FFK i det hele tatt, og har ingen problemer med å tro at han kan slå ut i full blomst under Eggen... Men jeg synes som sagt at prisen er noe stiv, alt tatt i betraktning...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 133

Lagt til: 11 des 03, 23:15
hehe, det er vel knappest et problem for dere supportere om han er for dyr? Jeg trodde FFK var stinne av penger jeg, Høili, hauger med publikum osv.. Dere får unne oss mossinger en liten bit av milionene når vi avser en av våre beste spillere:p


Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340