Husk meg
Brukernavn
Passord

Hastepressekonferanse om Hareides situasjon

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 08 des 08, 20:05

Foresten hvor står det md Kåfjord??

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 08 des 08, 20:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Du kan da ikke sammenligne Semb med Hareide. Semb er vel den landslagstreneren med de beste resultatene. Ever...

Og hva regner du ut i fra da? Drillo tok oss til andreplass på FIFA-rankingen, to VM, gjorde Ullevaal til en festning (Semb brukte to (!) kamper på å ødelegge den statestikken) og en del historiske seire. Semb tok oss riktignok til et EM, men det er kun et fåtall kamper jeg husker med glede. Under Drillo kunne Norge spille fantastisk fotball over en lengre periode.

Under Semb gikk det egentlig mer og mer trått. Selv mot Luxembourg kunne vi slite. Under Drillo spilte vi godt mot gode og dårlige motstander, det var ikke tilfelle med Semb. Der Drillo manet spillerne til å ha tro på egne ferdigheter og at de kunne vinne kampene, gikk Semb ut og advarte alt og alle om at dette kom til å bli vanskelig.

Drillo er den beste landslagstrenere, han dro Norge opp av gjørma. Semb videreførte noe av det, men på langt nær alt. Med Drillo døde også mye av entuasiasmen blant folket. Folkeheltene på banen ble riktignok byttet ut med primadonnaer som trodde landslagssamling var omtrent som en HV-øvelse med fyll og moro, men likevel...

Hva er forresten statistikken til Semb? Drillo hadde 46 seire, 26 uavgjorte og kun 16 tap på 88 kamper.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 08 des 08, 21:23

Drillo-comeback ville vært spennende.

Guus Hiddink er vel altfor dyr?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 08 des 08, 21:28

Opprinnelig postet av FFK1903

Og hva regner du ut i fra da? Drillo tok oss til andreplass på FIFA-rankingen, to VM, gjorde Ullevaal til en festning (Semb brukte to (!) kamper på å ødelegge den statestikken) og en del historiske seire. Semb tok oss riktignok til et EM, men det er kun et fåtall kamper jeg husker med glede. Under Drillo kunne Norge spille fantastisk fotball over en lengre periode.

Under Semb gikk det egentlig mer og mer trått. Selv mot Luxembourg kunne vi slite. Under Drillo spilte vi godt mot gode og dårlige motstander, det var ikke tilfelle med Semb. Der Drillo manet spillerne til å ha tro på egne ferdigheter og at de kunne vinne kampene, gikk Semb ut og advarte alt og alle om at dette kom til å bli vanskelig.

Drillo er den beste landslagstrenere, han dro Norge opp av gjørma. Semb videreførte noe av det, men på langt nær alt. Med Drillo døde også mye av entuasiasmen blant folket. Folkeheltene på banen ble riktignok byttet ut med primadonnaer som trodde landslagssamling var omtrent som en HV-øvelse med fyll og moro, men likevel...

Hva er forresten statistikken til Semb? Drillo hadde 46 seire, 26 uavgjorte og kun 16 tap på 88 kamper.

Helt ærlig så er jeg ikke sikker på hvor jeg har det fra. Men jeg husker at det ble sagt da han gikk av at hans resultater hadde vært bedre enn under Drillo. Har ikke sjekket statistikken selv. Om så ikke skulle være tilfelle så er det stor forskjell på hva landslaget utrettet under Semb, og det de har prestert under Hareide.

Drillo tok landslaget opp av gjørma, ja, men at de spilte fantastisk fotball i flere kamper på rad? Det kommer an på øyet som ser(så).Drillo's fotballfilosofi på den tiden var effektiv. Motstanderene kalte det destruktivt. Men en ting kan jeg være enig med deg i. resultatene var fantastiske, og da gav vel de fleste nordmenn blaffen i hvordan de kom.

Det var på tampen av hans karriere, og under Semb, at fotball jåler som Solèr og Truls Dæhli mente at Norge skulle spille mer underholdende fotball. Det var ikke lenger bra nok med fantastiske(til oss å være) resultater.

Hareide gikk "til valg på" at Norge skulle underholde. Hva er egentlig det mest underholdende med fotball? Seier?effektivitet? mange sjanser? mange trekk i laget? overstegsfinter?lange presise bakromspasninger?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 08 des 08, 21:54

Helt ærlig så er jeg ikke sikker på hvor jeg har det fra. Men jeg husker at det ble sagt da han gikk av at hans resultater hadde vært bedre enn under Drillo. Har ikke sjekket statistikken selv. Om så ikke skulle være tilfelle så er det stor forskjell på hva landslaget utrettet under Semb, og det de har prestert under Hareide.

Du husker nok helt rett, kanogvetalt. Jeg har også fått med meg at Semb begynte veldig bra (har også sett en statistikk som sier at han hadde bedre resultater enn Drillo, men husker ikke hvor). Han ble blant annet kåret til årets trener av fotballmagasinet France Football. Tror nok de aller fleste er litt farget av VM kvalikken 2002 når de bedømmer Semb. Den var jo katastrofalt dårlig.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 09 des 08, 02:09

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Foresten hvor står det md Kåfjord??

det ble bare sagt da hareide sa opp

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 09 des 08, 09:23

Nå sier Egil Olsen og Bjørn Hansen at de er klare til å ta over jf aftenposten.no

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 09 des 08, 09:39

Hva er egentlig det mest underholdende med fotball? Seier?effektivitet? mange sjanser? mange trekk i laget? overstegsfinter?lange presise bakromspasninger?

En kombinasjon av alt dette kanskje, men det som er mest underholdene er å se laget ditt vinne kamp etter kamp slik "Drillos" gjorde.

Hareide? Fiasko på alle fronter...

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 09 des 08, 15:48

Hvis vi tror vi kan "spille ut" topplagene i Europa så tar vi feil. Hvis vi ønsker bedre resultater basert på det vi kan pluss god taktikk så må jo et Olsen comeback være det beste som kan skje. Hvis han tar med seg Bjørn Hansen som assisternede tror jeg han gjør et godt valg.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 10 des 08, 12:10

"Grönis" den klareste kandidaten

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til: 15 des 08, 23:43

Er redd det er veldig viktig at den nye treneren har bred oppslutning i mediene. I så fall er Jan Jønsson en langt klarere kandidat.

Hvor viktig mediastatus er på forhånd kan sikkert diskuteres.

Personlig håper jeg Drillo starter nok en karriere som landslagstrener. Tror han er en av ytterst få som har det som skal til.

Men det ville vært helt greit med JJ også. Ikke minst fordi det ville sende Stabæk ut på trenerjakt.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914