Husk meg
Brukernavn
Passord

Slik blir Fredrikstad Kommune fremover..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 04 jan 09, 14:17

http://www.f-b.no/article/20090104/NYHET/195566690/1220/NYHET

Nevner fra artikkelen: Brannvesenets dykkerteam forsvinner, vi får mørke gatelys, kun tre snømåkinger, kommer det et stor snøfall så er det ikke sikker det blir måka, dem kutter i vedlikeholdstjenester, ryker et ventilasjonsanlegg på skole/gamlehjem så kan det hende at det blir stengt o.s.v..

Og værre skal det bli gitt, hva synes dere, hadde vi opplevd det samme om AP hadde vært her? Måtte de gjort det samme? Hva synes dere folkens om det her?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 04 jan 09, 14:32

Er meget fornøyd med at jeg ikke bor i Fredrikstad lenger, pinlig at plankefolket klarer å være så trangsynte å stemme frem tullepartiet FrP bare pga misnøye med eiendomsskatten.

FrP er best, faktisk i særklasse best på kun én ting, og det er at de sier akkurat det folk vil høre. Er det populisme det heter? Da stemmer vi jo på dem, de får masse stemmer, men de klarer jo selvsagt ikke å holde løftene sine. (Og ja, jeg vet at ingen andre partier heller klarer å holde alt hva de lover, det er helt umulig siden man må ha flertall for å få gjennom sine ønsker.)

Joda, eiendomsskatten går kanskje ned, og kanskje får vi heller ikke bomstasjoner. Er dette så fantastisk? Vi må jo ha inn pengene på en annen måte. Hva er da mest lønnsomt? Jo, vi kan vel feks permittere endel folk for å spare lønninger, kan selge bygg osv som vi eier for å hente inn noen få kroner. Vi kan la ungene betale for skolebøkene sine feks. Slike ting er fint, da tjener kommunen inn det tapte. Men vi MÅÅÅ redusere alkoholpriser, tobakkspriser, bensinpriser osv, alle de livsviktige tingene!

Er godt fornøyd med å ha bosatt meg i den blå byen ved fossen, så får jeg heller besøke familie og venner i Plankebyen. Og ja, selvsagt dra på stadion annenhver søndag fra mars til november! Jeg elsker byen min (altså Fredrikstad), men blir flau over de folka som "styrer" her...

Godt nytt år!

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 04 jan 09, 15:32

De innsparingene som kommer nå er jo et ressultat av at AP har etterlatt seg et Fredrikstad med brukket rygg. FRP gjør det de må for å redde byen. AP måtte også til slutt ha gjort store innstramninger.

Så og si at dette er FRP sin skyld blir totalt feil. Man må også se på hva de som har styrt i en manns alder før de har gjort.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 04 jan 09, 16:38

Blir feil det og å legge skylda på AP og FRP, Politisk ideologi har skylden, FRP ønsker mindre byråkrati og mindre statlig styring, er for privatisering og at markedskreftene skal besteme sin egen fremtid.

AP er mer for sosiale goder og har sin ideologi dannet rundt ideen om velferdssamfunnet. 

Der man mest merker forskjell på kommuneplan er satsning på kultur og idrett. 

FRP ønsker at stort sett alt skal være eid av det private næringsliv. Kapitalismens makt. (Private foretak gjør at vi som privatpersoner selv må betale for det som idag er sosiale goder, gratis sykehus, skole,etc)

AP er opptatt av at man skal ha statlig eide institusjoner som skal være tilgjengelig for alle, derfor at alle skal delta i felleskapet(idealistisk sett)

Deres forskjeller gjør at det blir umulig og legge skylden på AP eller FRP om for vilken økonomisk situasjon Fredrikstad kommune er i idag. Det som er skremmende er at man ikke satser nok på de tinga som er nødvendig for å få en positiv utvikling av fredrikstad som by, som vil bidra til vekst.  Etter at FRP fikk ta over bystyret virker det som om det viktigste for de er å få gjennomført mest mulig av deres ideologi fremfor å gjøre det som er viktigst for Fredrikstad by, Samtidig som AP (som har gjort veldig mye positivt mtp utviklingen av Fredrikstad) i sin tid begynte å bli litt for selvsikre på seg selv at de sluttet å se på seg selv med kritiske øyne, en svakhet. 

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 04 jan 09, 17:33

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

FRP ønsker at stort sett alt skal være eid av det private næringsliv. Kapitalismens makt. (Private foretak gjør at vi som privatpersoner selv må betale for det som idag er sosiale goder, gratis sykehus, skole,etc)

Der har du nok missforstått litt. Ja de vil at det skal bli privatisert men det betyr ikke at man må betale for det. De vil at pengene skal følge personen. Slik at det stedet som behandler personen også får pengene. Altså det kommer ikke til å koste noe mer for deg og meg,  men du får et valg hvem som skal behandle deg. Sammtidig så kan ting ble mer effektivt og billigere for sammfunnet.

Jobber selv i staten i dag og herregud det er pengesluk hehe

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914