Drillo blir vikarierende landslagstrener
Per Egil
Ble medlem: 01 apr 05
Lagt til: 14 jan 09, 10:35
Endret: 14 jan 09, 10:38
Endret av: Per Egil
---------------------------
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
jeg sier det at er det en mann som kan bedre en hareide er det drillo. Det skal ikke mye til og bli bedre en hareide, men jeg har tro på drillo
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
All grunn til å tro at Drillo kan gi landslaget et løft. Han har alltid stått for en tydelig spillestil, og er sta nok til å stå på sitt selv om det skulle feile i første kamp. Ikke som Hareide som snudde opp ned på alt for hver kamp.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Var det noen som snakket om viljen til å tenke nytt .
Drillo hadde suksess med landslaget tidligere, all ære for den jobben!!!!
Dessverre må man vel nesten kunne si at hans befatning med trenergjerning etter den tiden, ikke akkurat har et positiv fortegn.
La den gamle mannen hvile
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Var det noen som snakket om viljen til å tenke nytt .
Drillo hadde suksess med landslaget tidligere, all ære for den jobben!!!!
Dessverre må man vel nesten kunne si at hans befatning med trenergjerning etter den tiden, ikke akkurat har et positiv fortegn.
La den gamle mannen hvile
Du er vel nesten forpliktet til å være negativ?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Glimrende valg, jeg håper han blir fast ansatt. Tror absolutt han kan gi landslaget et løft.
Ikke mindre enn fantastisk å se denne mannen tilbake som sjef på landslaget, håper at dette varer lenge med gode resultater.
«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»
Opprinnelig postet av Per Egil
For å si det sånn, ingen ting kan bli værre enn Åge Hareide.
Vet ikke hva jeg skal si om Drillo som sjef, min første tanke er "fy og faen"! Tror faktisk jeg står ved det. Han får sikkert bedre resultater enn Åge, men å sitte å se på rævvafotball i 90 minutter frister ikke mye.
Ser at Kjetil Rekdal slakter NFF og ansettelsen av Drillo, her må jeg være enig med han. Hvis Drillo blir fast ansatt som sjef etter den midlertidige perioden får klovnene i NøFF finne seg noe annet å gjøre. Da har de bevist en gang for alle at de er ubrukelige.
Når skal vi få en sjef som hvertfall lar spillerne få prøve å spille fotball?? Best uten ball-prinsippet er jeg så forbanna lei nå. Nei fy, dette var for meg en nedslående nyhet. Faktisk på linje med da han ble ansatt i FFK. Har aldri vært så skuffa som den gangen.
Opprinnelig postet av Plankekæll
For å si det sånn, ingen ting kan bli værre enn Åge Hareide.
Vet ikke hva jeg skal si om Drillo som sjef, min første tanke er "fy og faen"! Tror faktisk jeg står ved det. Han får sikkert bedre resultater enn Åge, men å sitte å se på rævvafotball i 90 minutter frister ikke mye.
Ser at Kjetil Rekdal slakter NFF og ansettelsen av Drillo, her må jeg være enig med han. Hvis Drillo blir fast ansatt som sjef etter den midlertidige perioden får klovnene i NøFF finne seg noe annet å gjøre. Da har de bevist en gang for alle at de er ubrukelige.
Når skal vi få en sjef som hvertfall lar spillerne få prøve å spille fotball?? Best uten ball-prinsippet er jeg så forbanna lei nå. Nei fy, dette var for meg en nedslående nyhet. Faktisk på linje med da han ble ansatt i FFK. Har aldri vært så skuffa som den gangen.
Har vi hatt noen bedre landslagstrener enn Drillo? Hans system bøttet inn mål i kamp etter kamp, år etter år. Samtidig var vi veldig godt organisert defensivt. Om du ønsker deg noe mer av et landslag så er jeg redd du må bytte statsborgerskap til et annet land. Litt realisme ut fra forutsetningene vi har i Norge hadde kanskje vært på sin plass? Å tro om at vi skal spille ut store fotballnasjoner på deres premisser er bare dumt og vitner om lite kunnskap om norsk fotball og norske fotballspillere.
Eksempel: Alanzhino er "årets spiller" i norsk fotball for andre året på rad. Han spiller i en, i verdenssammenheng, drittklubb og er ikke i nærheten av å være på sitt lands landslag. Han er ikke engang ettertraktet av store klubblag i Europa. Finns flere utlendinger som er stjerner i Norge uten å komme med på noe landslag av de 10-15 øverste landslagene på FIFA-rankingen. Dette er altså spillere som blir ansett som (mye) bedre enn de beste norske som vi skal danne et landslag med. Og så vil du ha underholdende "samba-fotball" og samtidig vinne kamper???! På tide å våkne opp fra drømmen?
For å svare deg, nei vi har aldri hatt noen bedre landslagssjef. Faktisk ingen i nærheten av Drillo. Joda, vi var godt organisert uten ball. Men jeg er redd tiden har løpt fra Drillo og hans måte å spille fotball på. Selvsagt hadde det vært gøy for norsk fotball om han hadde kommet opp med gode resultater nå.
Men jeg personlig klarer ikke helt å glede meg over at vi igjen skal spille måk og mæl-fotball med lange baller opp mot Thor Hogne Aarøy som vil bli norges nye høyrekant. John Arne Riise skal da pælme de ballene åtti meter opp i banen. Det er mulig denne fotballen fortsatt er effektiv, jeg har vanskelig for å tro det. Gud så fantastisk FFK ble etter at Drillo kom hit, klarte omtrent å drive hele laget rett i søpla i løpet av en halv sesong. Jeg har aldri vært så lite engasjert i klubben min som da.
Vi får håpe jeg tar feil og må spise mange svære kameler her da, så får flertallet her noen å disse, men som sagt hadde det vært mer gledelig i mine øyne med en sjef som hadde latt laget få lov til å spille flott fotball (les Grönhagen og Jönsson). Man kan enten satse på det gamle og trygge (?), eller prøve å utvikle noe nytt for å ta norsk fotball et lite steg videre fra "best uten ball"-stilen.
Lagoppstillinga blir vel uansett ikke veldig ulik Hareide sin vil jeg tro. Men vi må jo ha et fyrtårn ala Jostein Flo, og hvem passer vel da bedre inn enn Aarøy? Jo, mulig Birger Madsen får sjansen som høyre kant slik han gjorde med Dan Eggen i en match mot Sverige før VM i 94.
Jeg har aldri ytret noe ønske om "samba-fotball" som du uttrykker det, men litt annerledes enn HamSkam-fotball er det vel lov å "drømme" om? Spiller FFK fin fotball? Jeg mener helt klart ja. Er dette helt urealistisk for Norge? Nei, helt klart ikke.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Men jeg er redd tiden har løpt fra Drillo og hans måte å spille fotball på.
Det laget i Norge i 2008 som spilte mest likt Drillos filosofi er Stabæk. Ekstremt raske overganger med spisser som truer bakrom, flinke til å få breakdowns med raske kontringer, spilte høyt og langt mot etablert forsvar og klarte å vri spillet fra en side til en annen gjennom crossere - i retning fremover.
Det eneste de brøt mot Drillos filosifi er at de har et par spillere - en spesielt - som er veldig, veldig, glad i ballen, men som allikevel ble hele norges kjæledegge.
Det å ville spille raskt fremover i overganger og trygt spill mot etablert forsvar er vel noe de aller fleste nordeuropeiske lag spiller etter. Drillo gjorde det bare litt mer ekstremt og litt annerledes iogmed at han også kjørte knallhardt på forsvarsstilen sin.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
http://fotball.adressa.no/landslaget/article126355.ece Pål andre har nok en fremtid som fotballekspert her har han begynt med selfølgelighetene. Ikke ulikt Davy og co.
Hva man skal si? Gratulerer til NFF med den klokeste beslutningen de har gjort siden de ansatte Drillo forrige gang.
La endelig debatten gå, alle verken kan eller skal vær enige om alt i fotball. Personlig anser jeg Drillo å være den suverent beste av alle norske kandidater for denne jobben. Dessuten gir jeg ikke annet enn fullstendig blaffen i om landslaget har slik eller så spillestil. I internasjonal fotball er det resultater som teller. Det blir aldri spennende å se Norge slå Argentina i treningskamp. Det blir aldri kjedelig å se Norge slå hvem det skulle være i en VM-kamp. Spillestil my ass.
Som vikariat så syns jeg faktisk det er positivt. Fikk faktisk lyst til å gå på landskamp igjen. Det har jeg ikke gjort siden Semb ble ydmyket av Spania i play-off for en del år tilbake.
Fotballen under Drillo var til tider veldig bra! Og Ullevaal var en festning fra tapet mot Tsjekkoslavakia i 1991 til han gikk av. Nesten tretti hjemmekamper på rad uten tap. Så kom Semb, og vi tapte vel den første eller andre hjemmekampen med 3-1 mot Latvia, og etter det har vi ikke vært i nærheten av at Ullevaal har vært en festning.
Håper bare NFF tar seg tid til å finne en veldig god landslagstrener i mellomtiden, og ikke har skylapper og blikket rettet mot Solbakken uansett.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914