Tabelltipsene i media 2009
Et av de første tabelltipsene er det Tom Nordlie som gjør for VGTV:
1. Stabæk
2. Rosenborg
3. Brann
4. Viking
5. Lillestrøm
6. Vålerenga
7. Tromsø
8. Fredrikstad
9. Odd Grenland
10. Lyn
11. Bodø/Glimt
12. Molde
13. Aalesund
14. Sandefjord
15. Strømsgodset
16. Start
Kan være enig i mye av det, selv om jeg ville ha satt FFK høyere opp. Skjønner blant annet ikke hva som tilsier at Viking skal havne høyere enn FFK. De får jo aldri ut potensialet sitt, og nå er ikke engang det så veldig imponerende. Allan Gaarde har jo forsvunnet og resten av stallen ser i mine øyne ut svakere enn FFK. Færre profiler har dem og. Tror også vi legge Tromsø bak også, og kanskje også enten Enga eller LSK.
I fjor underpresterte en del av topplagene. Jeg tror ikke samtlige av disse kommer tilbake til sitt gamle jeg og forbigår FFK.
Uansett, her kan vi samle alle tabelltipsene fremover, i steden for å lage nye tråder hver gang det kommet et nytt, for det blir mange av dem etter hvert. Enklere å se hvem som har tatt grundig feil i ettertid også...
Opprinnelig postet av FFK1903
Enklere å se hvem som har tatt grundig feil i ettertid også...
Det kan jeg si allerede nå: Alle.
---------------------------
Hater hat!
Irriterende at alle tror viking skal gjøre det så bra... de svikter sesong etter sesong...
Mens fredrikstad bare var et bluss...gleder meg til å se de ete hatten sin etter sesongen når FFK ligger på topp...
Heia FFK
Personlig så tror jeg Stabæk vil slite litt i år... De har riktignok tjent en del penger på Salg av Gunnarsson og Alan,men jeg tviler sterkt på at de kan gjennta bedriften...
Topp 4 tror jeg Rosenborg,Brann,FFK og Stabæk...
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Det blir nok ikke 4. plass på viking. De har mistet Gaarde og Stockholm . De har vel mistet litt flere også.
Noen som kommer på flere ??
«Ligner på Ballack» blir selvsagt til «den nye Ballack» i rikspressen TKK
De fleste brukerne på Stabæk forumet har FFK på 3dje plass. Her er et av tipsene:
1. Stabæk - vi har ikke svekket startellern noe særlig, men troppen er tynn. Skaderisikoen er pt. stor.
2. Vålerenga - Forutsetter at de løser stopperproblemet og at Martin velger rollen leder eller spiller. Penger kommer i jevne strømmer, og VIF er nok mer morsomt enn lasteskip for Fredriksen i år.
3. Fredrikstad - Lukter trenerbytte lang vei. Solid stall.
4. Brann - 2 x Nielsen må slå til i år. Solid stall, men må få en goalgetter på plass.
5. Lillestrøm - Berg alene løfter et lag som mangler playmaker på midtbanen. Klarer han å få LSK til å kontre som Lyn og like sterke som alltid på dødball blir de vanskelige å slå.
6. Viking - Sterk utfordrer også i år, men har mistet Stockholm og Gaarde. Røsler må levere i år.
7. Molde - God trener, sterk tropp, kan komme adskillig høyere opp - kanskje en utfordrer til medalje?
8. Rosenborg - Laget har ennå ikke funnet en spillestil som får det beste ut av en sterk tropp. Hamrén må levere - fort. Det gjør han ikke. Dette kan bli riktig moro.
9. Tromsø - Høgmo har jeg liten tro på. Kan dette enda lenger ned.
10. Aalesund - Rektal får sving på det defensive, men kommer ikke til å score nok.
11. Lyn - Redder plassen av talentfabrikken NTG. Kan fort havne i nedrykksstriden.
12. Bodø Glimt - Svak økonomi gjør bruttern til en moderne sisyfos. Klarer neppe å lokke til seg stortalenter heller.
13. Sandefjord - Jevn tropp med topp Adeccostandard. Kan berge plassen.
14. Odd - Her er det mye variasjon i troppen. Mye gammelt. Må kjempe med nebb og klør for å holde seg i TL.
15. Strømsgodset - Ingen penger, stygg utvikling i fjor. Fortsetter det slik vinker vi farvel til våre venner i Drammen. Synd. Fin tur.
16. Start - Her tipper jeg med både hode og hjerte. Når metadon-myggen skal være playmaker får Sørlandets stolthet et ufrivillig klovnepreg. Borte er den glatte halliken med penga. Farvel!
Shadar
Ble medlem: 26 okt 04
Lagt til: 11 feb 09, 12:13
Endret: 11 feb 09, 12:14
Endret av: Shadar
Viking kom seg mot slutten i fjor. Nå som Rösler har vært der en stund så kan det være at han begynner å få grep om dette. Ofte tar det litt tid å bygge et lag. Jeg tror ikke de må være noen veldig byrde å miste Stockholm og Gaarde som etter min mening presterte alt for ujevnt. Jeg tror Tommy Høiland kommer til å slå til i år, og hvis Nyang beviser at fjoråret ikke bare var flaks så kan det se bra ut for viking. De har et solid stopperpar og bra backer.
Jeg synes heller det er mer overraskende at de har Vif så høyt opp. Det må være en grunn til at det har gått på tverke for dem under Andresen, og jeg kan ikke se at de har gjort så store endringer siden sist. Vif kommer helt sikkert til å gjøre noen bomkjøp også i 2009. Setter et spørsmålstegn ved miljøet/kulturen i klubben, tror det er noen småklikker her og der som ikke passer helt inn (vill gjetning såklart, blandet med ønsketenkning).
At RBK blir skumle i år er selvsagt ingen bombe. De vil alltid være blant favorittene. Så å komme med et tips om at "RBK blir sterke i år tror jeg" blir alt for dumt. Det sier seg selv.
Stabæks suksess hviler etter min mening på cycic-Schelvan som bare etter en liten kikk på oppvarmingen til et lag kan se hvem som er gode og har potensialet. Denne mannen har pellt ut alle Stabæks store og små kommersielle suksesser. Med han i klubben tror jeg Stabæk kommer til å erstatte både Gunnarson og Alan.
Brann tror jeg kommer til å bli skumle i år. Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på Nielsen på topp. Dette har jo alle lag fått erfare at er en giftig og slu spiss. Jeg tror at han kommer til å lykkes i Brann (Desverre) med ca 12- 15 mål.
LSK har en stall jeg er tvilsom til, men et trenerapparat som jeg har klokketro på. Derfor synes jeg LSK i år er vanskelige å tippe. De har ikke mye midler til rådighet og er et av mange lag som sliter i krisetidene.Vi får krysse fingrene om at Bergs filosofi ikke passer inn i LSK og får en rask avgang.
Jeg tror som vår venn på stabækforumet at Molde fort kan bli en overraskelse i år da de har beholdt både et bra lag og en dyktig trener. Interessen i Molde er stor og de har virkelig fått i gang et bra engasjement der oppe med lokalmiljøene. Spilte til tider strålende fotball i fjor.
kjempe bra skrevet
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av Shadar
At RBK blir skumle i år er selvsagt ingen bombe. De vil alltid være blant favorittene. Så å komme med et tips om at "RBK blir sterke i år tror jeg" blir alt for dumt. Det sier seg selv.
Hvem skriver "RBK blir sterke i år"? RBK blir da tippet på 7de plass....?
Jeg tipper (ønsketenkning, kanskje) at RBK blir en "skuffelse" (for dem som holder med dem) i år også. Av gammel vane blir de alltid tildelt gullmedaljen før sesongen i det hele tatt har starta - akkurat som FFK blir tippa på nedrykksplass eller 8.-plass.
Jeg trur ikke jeg skal gidde å prøve meg på noen tabelltipping i år heller, for det eneste sikre, er jo at en tar feil. Men jeg drister meg til å tippe at RBK ikke vinner, at flere av TV2-favorittene ("storlaga") skuffer i år også, og at FFK gjør det bedre enn de fleste "ekspertene" trur og håper. Sånn, da har jeg sagt mitt.
(Og så håper jeg primært at LSK rykker ned, sekundært at et eller annet kunstgresslag gjør det).
Hater hat!
Jeg håper at medienes spekulative opplegg med å tjene mest penger ved at de strøste klubbene vinne går i dazz. Det blir litt som med cupen; om det er de samme lagene som vinner hver gang så forsvinner askeladdenaspektet og publikumstallet rundt om i landet vil synke.
Det hadde vært deilig om Brann hadde tapt alle de kampene Øyvind Alsaker hadde kommentert minst 3 - 0, at finanskrisen sluker opp formuen til Martin Andresen så han ikke får konsentrert seg, samt at Sigarene til Erik Hamren går ut på dato. DET hadde vært noe det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914