Tyskland-Norge
Magnum
Ble medlem: 31 aug 06
Lagt til: 14 feb 09, 23:08
Endret: 14 feb 09, 23:11
Endret av: Magnum
Opprinnelig postet av HotDream
Et lite spark til ham som hater reklame på tv: Jammen kjekt for deg at du "tilfeldigvis" så en TV2 reklame fra Rema1000 på billig digitalmottaker.. Løp og kjøp
Hvem sa noe om TV2-reklame (bortsett fra du)? Jeg fikk en Rema-brosjyre i posten... Den gikk i søpla (vel, papirresirkuleringskurven) som vanlig, men jeg rakk å legge merke til det nevnte dekodertilbudet. Hadde det vært en TV-reklame, så er jeg redd jeg hadde gått glipp av den, gitt.
(Nei, jeg har ikke sagt "nei takk" til uadressert post, for det hender det kommer reklame og tilbud som jeg vil lese - men da velger jeg sjøl hva jeg vil se på og ikke. Og nei, jeg er ikke imot reklame. Jeg kan bare ikke fordra å bli pådytta reklame når jeg ser på TV, spesielt ikke midt i programmer. Og det verste av alt er å måtte betale for å få "lov" til å se reklame. OK?)
Jeg er forøvrig enig med deg når det gjelder kanalpakker, og at jeg er enig med deg om noe i denne denne diskusjonen kvalifiserer vel til et kryss i taket.
Alt dette handler i bunn og grunn om det blant "liberalistene" hellige mantraet "valgfrihet". Jeg velger bort - så må andre gjerne betale 2-300 hundre kroner i måneden for en haug kanaler de ikke har bedt om, pluss sports- og filmkanaler, pluss pay-per-view, pluss dekoderleie, pluss "kortavgift" (hva f... er dét for et påfunn??), pluss pluss.
Jeg skjønner at noen liker TV2, jeg skjønner at folk kan være villige til å betale for både det ene og det andre, og jeg har da sagt (det står svart på hvitt litt tidligere i tråden) at TV2 naturligvis er i sin fulle rett til å gjøre akkurat hva de vil. Men jeg sliter med å forstå iveren etter å forsvare dem til siste blodsdråpe når de har drete på leggen så hardt som i dette tilfellet. Det går vel an å ha to tanker i huet samtidig?
Case in question: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=547084
(Det trur jeg var siste ord fra meg i debatten. Føler ikke at vi kommer stort videre, kanusi).
---------------------------
Hater hat!
Opprinnelig postet av Magnum
Jeg kan bare ikke fordra å bli pådytta reklame når jeg ser på TV, spesielt ikke midt i programmer.
Lite reklame midt i programmene til TV2. Kanaler som f.eks. TV3 gidder jeg ikke se på da de har reklameavbrudd "hele tiden". Tar jo en halv time ekstra å se en film....
Jeg er forøvrig enig med deg når det gjelder kanalpakker, og at jeg er enig med deg om noe i denne denne diskusjonen kvalifiserer vel til et kryss i taket.
Ja, "kanalpakkeopplegget" er ræva. Jeg hadde vel kanskje hatt 6-7 kanaler om jeg kunne plukke det jeg (familien) vil ha...
Men jeg sliter med å forstå iveren etter å forsvare dem til siste blodsdråpe når de har drete på leggen så hardt som i dette tilfellet. Det går vel an å ha to tanker i huet samtidig?
Forsvarer ikke noen "til siste blodsdråpe". Forstår bare ikke kritikken av TV2 i dette tilfellet. De kjøper et produkt, og så vil noen (ganske mange) at de så skal gi bort produktet gratis til alle. Hvor dumt er det...? Du må huske på at mange betaler for TV2 Sport, og for å beholde troverdighet og dermed kunder så SKAL og MÅ den kanalen gi folk som betaler noe ekstra som ikke alle andre kan se. Hva er ellers vitsen? Det som irriterer meg mest er jo at NFF spiller så jævla uskyldig i saken. De vil at alle skal ha muligheten til å se landslaget (og annen fotball), men er ikke villige til å legge ei krone inn for å få det til. De skal ha "markedsføring av produktene sine gratis, og helst ha betalt for det. Teit. Det står jo alle helt fritt å kjøpe TVrettigheter og så gi dem bort. Det er bare å betale nok. Det var ikke mange (om noen) som konkurerte med TV2 om rettighetene til denne spesielle kampen. Det er i ettertid (når TV2 hadde kjøpt kampen) at "alle" mener kampen burde vært sendt på en fri kanal.
Har mange tanker i huet samtidig jeg, er bare ikke mange av dem som matcher din(e).
Enig i at vi lar temaet falle. Blir nok aldri helt enige og det er jo greit.
Fortsatt off-topic: Fikk mail fra Fredrikstad Fibernett om at årets tippligakamper vil bli lagt inn i basis-tv-pakka. Dvs ingen endring i prisen. Så vi som har Fredrikstad Fibernett (Lyse) kan se alle kampene som Lyse har rettighet på uten å måtte kjøpe en tilleggskanal eller pay-per-view.
Opprinnelig postet av aavdst
Fortsatt off-topic: Fikk mail fra Fredrikstad Fibernett om at årets tippligakamper vil bli lagt inn i basis-tv-pakka. Dvs ingen endring i prisen. Så vi som har Fredrikstad Fibernett (Lyse) kan se alle kampene som Lyse har rettighet på uten å måtte kjøpe en tilleggskanal eller pay-per-view.
Skal selv ha inn Lyse Alt-I-Box fra 1.mai da mitt Canal Digital og TV2 Sport abb går ut. De sier at fotballen vil være gratis, ihvertfall i år...
Om landskamper som blir spillt i utlandet blir kjøpt opp av TV2 så får jeg heller betale for å se dem på Sumo. Får dritgod hastighet på nettet med bredbånd fra Lyse...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914