Norske Landslaget
Opprinnelig postet av Lemmy
Gjør ingenting å tape når målscorer og matchvinner har et så fantastisk navn som Tshabalala.
Brown girl in the ring - Tshabalalalala...
---------------------------
NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?
Kred til Gamst som tar igjen mot buende publikummere!
Møkkakamp....
B H Riise veldig bra!
Fortsatt ikke overbevist over at Drillo skal lede laget.
Min oppsummering av de siste 2 timene!
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Deilig med en seier på Ullevaal igjen.. Lenge siden sist nå! Norge beviser vel igjen at de ikke har noen keeper i toppklasse.. 2-2 målet skulle vel egentlig Knudsen ha tatt!?!? Sto jo ganske langt ute,så den finske spilleren hadde null problemer med å lobbe ballen over han...
Men det skal vel sies at 3-2 målet også burde ha vært avverget fra den finske keeperen...
Norge stilte vel med et toppet lag,og møtte en reservepreget finsk lag... Og jeg vil nesten si at finnene skapte mer enn Norge...
Men igjen,deilig med en seier..... Viktig før kvalikken starter igjen!
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Finland var vel det jeg ville kalt mye bedre. Håper at det er p.ga litt eksprimentering ellers så spøker det for playoffen
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Når jeg hører Alsaker blir jeg helt oppgitt, får følelsen av å være på den gamle stadion med noen gamle grinebitere bak meg som bare må slenge dritt hele tiden. Til tider er det sånn at jeg nesten mister lysten på å se kampen. Håper neste landskamp går på NRK. Norge hadde flaks som vant. De siste fem minuttene var jo litt spennende da.
Opprinnelig postet av eliot
Norge hadde flaks som vant.
Norge har alltid hatt flaks under Drillo, og uflaks med andre trenere. Kan det tenkes at det ikke er bare flaks?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av eliot
Når jeg hører Alsaker blir jeg helt oppgitt, får følelsen av å være på den gamle stadion med noen gamle grinebitere bak meg som bare må slenge dritt hele tiden. Til tider er det sånn at jeg nesten mister lysten på å se kampen. Håper neste landskamp går på NRK.
Jeg kunne ikke vært mer enig!
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Norge har alltid hatt flaks under Drillo, og uflaks med andre trenere. Kan det tenkes at det ikke er bare flaks?
I løpet av alle disse årene på forument har jeg aldri vært enig med deg, jeg tviler på at jeg noen sinne blir det igjen. Men her er jeg faktisk helt enig med deg.
Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.
- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.
I historiebøkene står Norge bokført med 3-2 seier over Island, og Drillo sin "uvirkelige" Ullevaal statistikk står ved like. Da driter jeg egentlig i at Norge underpresterte. Drillo er fullstendig klar over det kraftige forbedringspotensialet. Ser helst at vi spiller 4-5-1 med disse kara:
Jarstein
Høgli - Hangeland - Demidov - JA Riise
Braathen - BH Riise- Skjelbred - Grindheim - Gamstn
Carew
Benk: Knudsen, Høiland, Reginiussen, Bertelsen, Tettey, Strømstad, Helstad og kommer ikke på flere verdt en landslagsplass. Spillere som Solli og Opdal har å holde seg milevis unna landslaget, især dj jan gunnar-elendig hver bidige gang!
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Bra lag bateman. Jeg er fullstendig enig med deg i laguttaket, kanskje unntatt midtbanen. Tre stk offensive indreløpere vet jeg ikke helt om funker. Men da tror jeg Grindheim vil funke best defensivt. Jeg ville kanskje spilt 4-2-3-1, men det er nok ikke særlig realistisk.
Rune Jarstein
Tom Høgli - Brede Hangeland - Vadim Demidov - John Arne Riise
Bjørn Helge Riise - Christian Grindheim
Daniel Braaten - Per Ciljan Skjelbred - Morten Gamst Pedersen
John Carew
Forøvrig spilte Norge mot Finland.
Skjønte ikke helt hva du mente der egentlig. Indreløperne i batemans startoppstilling er vel Bjørn Helge Riise og Grindheim? Hvis du mener de er så offensive, hvorfor setter du dem da ned som defensive midtbaneledd i din oppstilling da? Eller mener du oppstillingen var for offensiv og du kommer opp med defensive indreløpere?
Opprinnelig postet av FFK1903
Skjønte ikke helt hva du mente der egentlig. Indreløperne i batemans startoppstilling er vel Bjørn Helge Riise og Grindheim? Hvis du mener de er så offensive, hvorfor setter du dem da ned som defensive midtbaneledd i din oppstilling da? Eller mener du oppstillingen var for offensiv og du kommer opp med defensive indreløpere?
Jeg mente at alle de tre (Grindheim, Ciljan og Riise) er offensive. Tror det er hipp som happ hvem av Ciljan og Riise som spiller i den offensive "Ramberg"-posisjonen. Grindheim er vel minst offensiv av de tre, derfor er ikke han aktuell i den offensive posisjonen i mitt hode.
Synes ikke de tre spillerne passer så godt sammen i en klassisk 4-5-1 med en defensiv "Rekdal"-spiller, derfor foreslo jeg 4-2-3-1. Hvis jeg skulle foreslå en midtbane med defensiv midtbane ville den kanskje sett slik ut:
Bjørn Helge Riise - Per Ciljan Skjelbred - Alexander Tettey - Christian Grindheim - Daniel Braaten
(Alexander Tettey som den defensive)
Men på en annen side funker jo også Tettey strålende som sentral midtbane i 4-2-3-1 også, han spiller jo der i RBK.
Vanskelig dette, godt det er fler spillere som utfordrer hverandre.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914