Superfinalen: Stabæk-Enga
Først må jeg bare si at Telenor Arena er noe av det styggeste jeg har sett innenfor stadioner...Tidenese plastik arena. Forøvrig trist, dog ikke overraskende, at Stabæk ikke har supportere. Norges beste lag som spiller flott fotball fortjener fans!!
Ser ut som 2008 det her, stabæk rundspiller enga som spiller helt uten plan, andresen er bitter og oppfører seg som en drittunge og presterer svakt! Atpåtil utvist før pause....Og ikke minst har Jønsson en vemmelig evne til å hente "ukjente" stjerner. Merk dere navnet Kobayashi! Danser rundt på midtbanen, fin teknikk, bra balanse, gode lunger, godt overblikk, like bra med venstre som høyre, god på frispark og dødball, grei fart. Kun sett ham i én omgang, men denne karen blir bra!
Per dags dato er Stabæk gullfavoritter sammen med Rbk i mine øyne. De to deler gull og sølv seg i mellom...
---------------------------
Fredrikstad tar medalje i TL 2008
RBK grusa jo Viking 5-1 i dag og nå er Stabæk i ferd med å mose Vålerenga. Inntil i går har jeg hatt RBK øverst på favorittlista mi, men nå har jeg oppjustert Stabæk. Selv om de har mistet to knallgode spillere og har en "supersvenske" skadet, så ser de ut som en klokkeren gullkandidat.
RBK er nok for ujevne og jeg er redd Stabæk kan stå med gullet i hånda før pottitan skal høstes...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Stoni
Ble medlem: 08 aug 08
Lagt til: 08 mar 09, 20:26
Endret: 08 mar 09, 20:27
Endret av: Stoni
Var det ikke Palmasson som ikke ble funnet god nok for FFK før forrige eller sesongen før?
- Synes han har vært bra for Stabæk idag. Spennende japaner også. Tror Stabæk blir farlig gode i år også....!!
Dessverre:(
"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!
Opprinnelig postet av Stoni
Var det ikke Palmasson som ikke ble funnet god nok for FFK før forrige eller sesongen før?
Han var på prøvespill før 2007 sesongen (etter at Eggen hadde forsvunnet, men før vi fikk Grønhagen) og imponerte forsåvidt, men den sporstlige ledelsen ville heller satse på egne lokale spiller som Elvestad. Så det var nok ikke at han ikke var god nok, men heller det at de prioriterte anderledes
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av Stoni
Han var på prøvespill før 2007 sesongen (etter at Eggen hadde forsvunnet, men før vi fikk Grønhagen) og imponerte forsåvidt, men den sporstlige ledelsen ville heller satse på egne lokale spiller som Elvestad. Så det var nok ikke at han ikke var god nok, men heller det at de prioriterte anderledes
Ok..
"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!
Mener Stabæk det her? mener dem det virkelig? eller er det dekkarenaen før den virkelige utendørsstadion skal avdukes første hjemmekamp? For jeg ble flau og lei meg
Hva er galt? På varme sommerdager er det selvfølgelig en nedtur å måtte dra inn for å se fotballkamp, men på vinteren er det jo en genistrek av Stabæk. Det gjør at både a-laget, juniorlaget og yngres avdelinger har gode treningsforhold året rundt.
FFK må leie Østfoldhallen til blodpris, det samme må junior- og bylaget også. Da blir det ingen tilhørighet der, og er praktisk vanskeligere enn å ha et sted man eier selv.
Ang. kampen er denne Kobayashi eller noe et genialt kjøp av Stabæk. Selvom det er dårlig mur på målet hans, hadde han en rekke gode dødballer og bra pasning/mottakkvaliteter. Tror likevel Stabæk blir lettere å lese nå som Daniel Nannskog må komme i møte oftere, man kan tillate seg å stå litt høyere med forsvaret. Men som sagt, denne Kobayashi var meget god!
Blir spennende å følge Stabæk, og med den fotballen de til tider spiller håper jeg de kommer på 2.plass i år. :) Bak FFK!
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Med fare for å virke useriøs; Har du drukket, hasja og spilt twister på en gang?
Så du ikke at all sjarmen rundt selve fotballen falt bort? kunstig? genuint glad i plastikk?
Så å gi jeg vet ikke hvor mange ørten hundre mill for en treningshall på vinteren er en genistrek? tatt ut av sammenheng men du ser poenget, for kampene fra april/mai og ut til kanskje slutten av september er jo krise å spille inne på kunstgress!!
Enig. Kunstgress er og blir noe dritt. I tillegg så ser jo hele arenaen ut som en av platehallene på Værste den gangen de bygde båter der. Fysj å fy.
Dessuten Lemmy; Eier hallen selv? Den er vel litt drøy....
Jeg vet egentlig lite om eierforholdene der, men det virker som om du mener de ikke eier den selv? Jeg aner ikke, så jeg tipper du har helt rett. Men hvem er det som eier den?
Jeg regner vel uansett med at fotballklubben Stabæk er de som har førsteprioritet på leie der, og da også for ungdomsavdelingen og juniorlaget. Dette er jo et problem her i Fredrikstad..
Ellers er jeg enig med dere begge to i at kunstgress er noe dritt, der det er værforhold som tillater gode gressmatter. Og jeg innrømmer at det var merkelig å sitte å se en fotballkamp som gikk inne, men det har da unektelig sine fordeler på vinteren. Det kunstgresset er vel også av høy klasse, det i Østfoldhallen er ikke spesielt bra.
Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:
"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"
Opprinnelig postet av Lemmy
Jeg vet egentlig lite om eierforholdene der, men det virker som om du mener de ikke eier den selv? Jeg aner ikke, så jeg tipper du har helt rett. Men hvem er det som eier den?
Fornebu Arena eies 100 % av Stabæk Fotball AS, som igjen eies 100 % av Stabæk Holding, som igjen eies av:
30,77 % Skogan Gård = Ulrichsen
17,41 % Fjellseter Invest = Schultz
16,63 % Sorma Invest = Backe
9,6 % Dinamo = mange eiere blant annet Ingebrigt 5,78 %
Øvrige aksjonærer eier mindre enn 5 %
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914