Norge: Nytt uttak
thorsen
Ble medlem: 05 aug 08
Lagt til: 25 mai 09, 12:53
Endret: 25 mai 09, 12:55
Endret av: thorsen
Keepere:
Rune A. Jarstein, Rosenborg
Jon Knudsen, Stabæk
Håkon Opdal, Brann
Utespillere:
Trond Erik Bertelsen, Viking
Simen Brenne, Odd Grenland
Daniel Braaten, Toulouse
John Carew, Aston Villa
Morten Fevang, Odd Grenland
Christian Grindheim, Heerenveen
Brede Hangeland, Fulham
Henning Hauger, Stabæk
Erik Huseklepp, Brann
Jon Inge Høiland, Stabæk
Steffen Iversen, Rosenborg
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Tore Reginiussen, Tromsø
Bjørn Helge Riise, Lillestrøm
John Arne Riise, Roma
Per Ciljan Skjelbred, Rosenborg
Fredrik Winsnes, Strømsgodset
Kjetil Wæhler, Aalborg
------------------
Artig for Simen!
Og ingen kan si at Drillo ikke setter seg godt inn i motstanderen før kamp :p
Hyggelig for Brenne og Fevang. Bra at Drillo tar ut spillere som er i form, i hvert fall de to...
Før var det langt mellom de hjemlige spillerne, nå er det vel syv utenlandsproffer med, resten hjemlige spillere. Ting har forandret seg veldig siden nittitallet gitt.
Gidder ikke å glemme meg over Brenne. Han svikta byen og klubben sin. Forbanna lykkejeger
---------------------------
Rød hvit til jeg dør:)
Opprinnelig postet av schpa84
Gidder ikke å glemme meg over Brenne. Han svikta byen og klubben sin. Forbanna lykkejeger
Å være fotballspiller er en jobb. Ingen hobby. Ja, han forlot FFK. Buhu!! Get over it!
Regner forresten med du mente "glede"?
Jeg liker Simen godt som spiller, ble selvsagt skuffa når han forlot FFK. Men vi må gå videre.
For meg blir det akkurat det samme som å glemme hva Quisling gjorde. Uaktuellt for meg. Det hadde vært noe annet hvis han ikke var fredrikstadgutt. Bjørkøy skjønner jeg dro til LSK. Han er tross alt fra området
For meg blir det akkurat det samme som å glemme hva Quisling gjorde. Uaktuellt for meg. Det hadde vært noe annet hvis han ikke var fredrikstadgutt. Bjørkøy skjønner jeg dro til LSK. Han er tross alt fra området
Skjønner hvor du vil. Men det er nok ikke slik verden fungerer.
Jeg hvet at fotballen styres av grådighet, men en spiller som styres av det mister jeg all respekt for. Er nok ikke alene om det
Grådighet eller rett og slett muligheten til å ny start et annet sted. Simen hadde tydeligvis behov for et miljøskifte, og det må han da vel få lov til?
Hvis du feks jobber på Shell, får bedre lønn hos Esso, ville du ikke da byttet jobb? Hvis du hadde jobbet hos Shell, og begynt feks å gå litt lei av omgivelsene, hadde det ikke da vært lov å bytte jobb?
Ikke kom å fortell meg at hvis du tjener la oss si 250.000,- i året og hadde fått lov å tjene 450.000,- et annet sted så hadde du sagt nei?
Det er hvertfall ikke mange spillere igjen i verden som du respekterer har jeg på følelsen av.
Nei, jeg synes at fotballen har blitt en arena for grådighet, og det er desverre få fotballspillere igjen med integritet. Nå var det måten han forlot klubben på jeg syns det var noe galt med. Har ingen problemer med å forstå at spillere har ambisjoner, og vil gå til større klubber, men når du går til LSK eller en annen rivaliserende klubb i Norge syns jeg det blir feil.
Hadde han gått til en liga i utlandet hadde jeg forstått det. Han gikk rett etter cuptriumfen, og siden han er en gutt fra Fredrikstad er det ting man legger merke til. Hvis du ser på hvordan Tarik forlot klubben er det milelang forskjell, og Tarik merker du fortsatt har et hjerte for FFK. Jeg bygger ikke mine meninger om han på¨kun den overgangen, men på hva måten ting blir gjort. Også i etterkant av overgangen
Joda, jeg skjønner deg godt. Men Tarik er mer eller mindre vokst opp i FFK, hvis man ser bort fra Trosvik- og Nylendeperioden. Han kom vel hit når han var 15-16? Han spilte på gutte- og jr.-lag her, og deretter A-lag.
Simen derimot spilte i Skjeberg IF da han var liten pjokk, gikk til Selbak da han fremdeles var liten. Gikk videre til Moss da han var 18, og ble kjøpt av FFK som 23-åring i 2004. Han har kanskje ikke de samme følelsene for FFK? Ikke vet jeg.
Han er nok Fredrikstadgutt, men også familie fra Varteig (Sarp). Har vel også bodd i Skjerviken som også er litt i grenseland hva gjelder Sarp/Fredrikstad, så mulig ikke han har samme byfølelse som du og meg?
Når det er sagt, jeg var også vred da Simen gikk til LSK i 2007, men det gikk fort over. Det er viktig å se fremover synes jeg da. Og skulle han ha lyst til å komme tilbake og FFK lyst til å hente han så sier jeg JAAAA!! Velkommen tilbake.
For å holde meg til Topic:
Jeg ville hatt med hvertfall Demidov og Tettey i denne troppen.
Det er vel litt lettere å si at du har følelser for en klubb i ettertid om man drar til utlandet. Det hadde vel neppe blitt veldig godt mottatt av verken Kanarifansen, når han var der, eller Odd-folket om han sa at han savner FFK og har sterke følelser for klubben. Du ser jo bare hvordan Kamma-fansen reagerte da Ringberg sa noe av det samme.
Simen Brenne er profesjonell og vet vel bedre enn å si at man savner en rival. Hvordan ville vi ha reagert om Gashi sa han savnet Bergen og Brann? Selv om Brenne ikke utbasunerer til media hvor mye han liker FFK og Fredrikstad, betyr ikke det at han ikke gjøre det.
Jeg tror heller ikke grådighet var det som fikk Brenne til å dra, selv om det sikkert hjalp en del at lommeboka ble fetere. En årrekke med Eggen som trener, en Nordlie som har uttalt før sin begeistring for Brenne, kan også ha vært vel så viktige faktorer for at han reiste. Hadde han fått et tilbud fra utlandet, så hadde han vel reist dit.
Det er ikke sikkert Brenne hadde dratt om han visste at Eggen dro og en ny trener ville kommet inn. Det vil vi aldri få svar på.
Vi får være enige om å være uenige. Synes bare at det er rart å dra inn Gashi i denne situsjonen, han er hverken fra Oslo eller Bergen.
Må si meg enig med Plankekæll angående Tettey, merkelig at han ikke er tatt ut
Vi får være enige om å være uenige. Synes bare at det er rart å dra inn Gashi i denne situsjonen, han er hverken fra Oslo eller Bergen.
Kom ikke på noe bedre i farta, men ta Vidar Martinsen eller Amin Askar. Du hører ikke de si at de savner Moss heller, og hadde de gjort det ville det mest sannsynlig skapt en del ubehag hos enkelte her inne.
Supreme NTM
Ble medlem: 05 okt 06
Lagt til: 26 mai 09, 18:53
Endret: 26 mai 09, 18:53
Endret av: Supreme NTM
Opprinnelig postet av FFK1903
Kom ikke på noe bedre i farta, men ta Vidar Martinsen eller Amin Askar. Du hører ikke de si at de savner Moss heller, og hadde de gjort det ville det mest sannsynlig skapt en del ubehag hos enkelte her inne.
Det er jo også en helt annen sak siden de gikk til en MYE bedre klubb og rykket opp en divisjon.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det er jo også en helt annen sak siden de gikk til en MYE bedre klubb og rykket opp en divisjon.
Det er fortsatt kanskje det beste eksempelet i stallen til FFK som jeg kommer på. Vi har tross alt ikke kjøpt så mange spillere fra andre Tippeliga-klubber som har utmerket seg i drakta.
Tror nok Brenne savner både klubb og by til tider, men er klok nok til å ikke si dette rett ut i media. Han vet det vil bli fanget opp av fansen i klubben han er i og det er han neppe interessert i.
Nå er vel også det en annen sak med Vidar Martinsen, mener å huske at han er rådegutt, og som sagt er det ikke så merkelig at spillere heller vil til den øverste ligaen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914