Husk meg
Brukernavn
Passord

Tor-Kristian Karlsen og FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 05 jun 09, 17:20
Endret: 05 jun 09, 17:22
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Holters

Juniorlaget blir forsterket med flere spennende talenter i nær fremtid.

Dette er noe du vet med 100% sikkerhet?? Landslagsspillere? Hvis dette stemmer er det fantastiske nyheter!

Opprinnelig postet av Holters

En annen diskusjon jo om byprosjektet i det hele tatt har noe for seg... Hadde det ikke vært mye bedre med egne guttelag der de beste kunne få daglig oppfølging av kompetente trenere, og ikke bare i ny og ne? Jeg tror det, men den saken får vi ta i en annen tråd. Smile

Der er vi hvertfall helt enige. Kan ikke fatte og begripe at FFK ikke har eget guttelag, helt håpløst spør du meg.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 jun 09, 17:50

Opprinnelig postet av Holters

Så alle som er dyktige til noe skal ikke bli anerkjent for dette så lenge man er heltidsansatt? For et tullete argument!

Du misforstår litt (med hensikt?). Det jeg mener er følgende: En mann som er langt over gjennomsnitt interessert i fotball over mange år og spesiellt i kartlegging av talenter rundt omkring i verden får en jobb i en klubb med resurser. Drømmejobben for denne personen. Er det en "bragd" at han lykkes noen ganger. At han fant en eller to stjerner bør ikke overraske noen. Hvor mange tror du han hentet (eller "snuste på) som vi aldri har hørt om?
Sier ikke at han ikke skal ha annerkjennelse for det han har lykkes med, men han har såvidt jeg vet ikke fått prøvd egen filosofi som sportsdirektør i en norsk (eller utenlandsk toppklubb). Hva kan det komme av tro? At han aldri ble noe annet enn speider "ute"....? Vanskelig å samarbeide med? Eller vurdert som god speider og ikke direktør? Ikke vet jeg, men han gikk på hue og ræva ut fra den første klubben han var sportsdirektør. Det vet vi jo.
Det hjelper svært lite å ha gode tanker om ditt og datt når du som fagmann og person ikke har evnen til å få det gjennomført. Da er det jo, satt på spissen, ingen som har bruk for ham... Blogging på nett derimot krever bare gode tanker og skriveferdigheter nok til å formidle tankene. Personen bak bloggen bør ikke stå til ansvar for noe annet enn egne tanker.
Det er jo folk her inne også som skriver som om de vet løsningen på alle FFKs problemer, men jeg har liten tro på at noen av dem kunne gjort så mye med det de skriver om. Foruten å ha gode argumenter, som i de fleste tilfeller bare er kopier av andres syn og meninger, og ikke basert på egne ferdigheter og, ikke minst, erfaringer...


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 06 jun 09, 20:10
Endret: 06 jun 09, 23:33
Endret av: Holters

HotDream: Så ille negativ du er til alt æ....!!

---------------------------

You`ll never walk alone...


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 06 jun 09, 20:43

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Holters

Så alle som er dyktige til noe skal ikke bli anerkjent for dette så lenge man er heltidsansatt? For et tullete argument!


Det er jo folk her inne også som skriver som om de vet løsningen på alle FFKs problemer, men jeg har liten tro på at noen av dem kunne gjort så mye med det de skriver om. Foruten å ha gode argumenter, som i de fleste tilfeller bare er kopier av andres syn og meninger, og ikke basert på egne ferdigheter og, ikke minst, erfaringer...

Der traff DU spikeren på hodetCool

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 06 jun 09, 22:13

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Holters

Så alle som er dyktige til noe skal ikke bli anerkjent for dette så lenge man er heltidsansatt? For et tullete argument!

Du misforstår litt (med hensikt?). Det jeg mener er følgende: En mann som er langt over gjennomsnitt interessert i fotball over mange år og spesiellt i kartlegging av talenter rundt omkring i verden får en jobb i en klubb med resurser. Drømmejobben for denne personen. Er det en "bragd" at han lykkes noen ganger. At han fant en eller to stjerner bør ikke overraske noen. Hvor mange tror du han hentet (eller "snuste på) som vi aldri har hørt om?
Sier ikke at han ikke skal ha annerkjennelse for det han har lykkes med, men han har såvidt jeg vet ikke fått prøvd egen filosofi som sportsdirektør i en norsk (eller utenlandsk toppklubb). Hva kan det komme av tro? At han aldri ble noe annet enn speider "ute"....? Vanskelig å samarbeide med? Eller vurdert som god speider og ikke direktør? Ikke vet jeg, men han gikk på hue og ræva ut fra den første klubben han var sportsdirektør. Det vet vi jo.
Det hjelper svært lite å ha gode tanker om ditt og datt når du som fagmann og person ikke har evnen til å få det gjennomført. Da er det jo, satt på spissen, ingen som har bruk for ham... Blogging på nett derimot krever bare gode tanker og skriveferdigheter nok til å formidle tankene. Personen bak bloggen bør ikke stå til ansvar for noe annet enn egne tanker.
Det er jo folk her inne også som skriver som om de vet løsningen på alle FFKs problemer, men jeg har liten tro på at noen av dem kunne gjort så mye med det de skriver om. Foruten å ha gode argumenter, som i de fleste tilfeller bare er kopier av andres syn og meninger, og ikke basert på egne ferdigheter og, ikke minst, erfaringer...

Meget godt innlegg.

Hvorfor kan man ikke gi tommel opp eller sånt på forumet her ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 06 jun 09, 22:58
Endret: 06 jun 09, 23:16
Endret av: Holters

Jeg føler egentlig du har fått svar på det du drar opp, HotDream, uten å svare på det jeg faktisk gav til motsvar.

  • Hvem mener du har en CV som tilsier større efaring og har bevist mer innenfor talentspeiding her til lands?

TKK har ledelseserfaring. I flere av klubbene ledet han grupper av talentspeidere, og var derfor ikke bare én talentspeider på solotokt - han var sjef for nettverket.

Og husk at TKK fortsatt er en ung mann!

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 jun 09, 09:38

Opprinnelig postet av HotDream

 Og den siste setningen din tror du ikke på selv engang...



Kanskje ikke... Men jeg vet ihvertall at ved en anledning ifjor så tok daværende juniortrener Glenn Rostad kontakt med Grönhagen før en kamp med 2.laget i 2.divisjon. Rostad skulle lede laget fra benken og hadde et spørsmål vedr de spillerne fra A-stallen som skulle være med. Da visste ikke Grönhagen hvem juniortrener i egen klubb var.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jun 09, 10:30

Opprinnelig postet av Holters

  • Hvem mener du har en CV som tilsier større efaring og har bevist mer innenfor talentspeiding her til lands?

TKK har ledelseserfaring. I flere av klubbene ledet han grupper av talentspeidere, og var derfor ikke bare én talentspeider på solotokt - han var sjef for nettverket.

Og husk at TKK fortsatt er en ung mann!

Det er muligens ingen som har det Holters, men var det en talentspeider vi primært ville ha når vi ansatte TKK?

Å lede grupper av talentspeidere blir ikke, uansett hvordan du snur og vender på det, det samme som å være sportsdirektør i en klubb. Hvorfor? Jo, blandt annet fordi talentspeidere er nettopp det, og skal jobbe innenfor en organisajon som blir styrt av andre... Talentspeidere har ingen "makt" i organisasjonen, men blir ansatt som et verktøy for å finne spillere som klubben kan få nytte av. De har en kartleggende og anbefalende rolle... Det blir det samme som å tro at en som har vært god som spiller med CV fra opp til flere toppklubber automatisk skal takle jobben som sportssjef... Vi har sett eksempler på at det ikke alltid stemmer...
Hvor mange klubber hadde han lederansvar..? Bare spør av ren nysgjerrighet.

Du har rett, TKK er fortsatt ung, så vi får håpe for hans del at han lærer at "Rom ikke ble bygget på en dag", og at det ofte tar tid før nye ideer får gjennomslag i en organisasjon. Og prøve å velte rundt på alt før kontorstolen har blitt varm, vitner ikke akkurat om gode lederegenskaper.... Litt "list og lempe" er ikke feil.

Problemet til FFK er vel at det er, mildt sagt, en noe svak filosofi på hvordan klubben skal drives. Det skulle vært klart for lenge siden, og så kunne man ansette sportslige ledere som leverer det klubben vil ha utifra de retningslinjene som er satt. Å ansette en sportsjef som skal prøve en ny filosofi som ikke har bred enighet i klubbens styre og ledelse ender ofte, som i tilfellet TKK, galt

 


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 08 jun 09, 18:03

Opprinnelig postet av Holters

Jeg føler egentlig du har fått svar på det du drar opp, HotDream, uten å svare på det jeg faktisk gav til motsvar.

  • Hvem mener du har en CV som tilsier større efaring og har bevist mer innenfor talentspeiding her til lands?

TKK har ledelseserfaring. I flere av klubbene ledet han grupper av talentspeidere, og var derfor ikke bare én talentspeider på solotokt - han var sjef for nettverket.

Og husk at TKK fortsatt er en ung mann!

hmm, men er enig med HotDream, du skulle ikke være spesielt begavet for å se at Ballack var ett gedigent talent når TKK "oppdaget" han.  Det tror jeg alle så, men at mannen har peiling er det liten tvil om, men det er kort vei fra å være knallgod på noe til å bli fagidiot. Den viktigste egenskap en leder kan ha er å få alle til å ville det samme som deg, DET er nok ikke TKK flink nok til.

Det var nok å bite over ett litt for stort eple å gå fra null leder-erfaring til å bli sportslig leder i en bedrift med over 120 millioner i omsettning. Han hadde nok bevist litt for lite i mindre klubber til å bli tatt seriøst som leder av andre med lang erfaring. At han kanskje hadde rett i mye er en ting, men det er ekstremt vanskelig å bli profet i eget land. Ikke engang Jesus klarte det;)  Han måtte jo dø og stå opp fra de døde først;)

 

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340